۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۶

رخت سفید سرما بر تن شهرهای ِاستان مرکزی/ استقرار45 تیم عملیاتی پلیس در محورهای برف گیر

رخت سفید سرما بر تن شهرهای ِاستان مرکزی/ استقرار45 تیم عملیاتی پلیس در محورهای برف گیر

اراک - خبرگزاری مهر: پس از بارش های باران در هفته گذشته و اوایل هفته جاری، بارش برف از صبحگاه امروز در اقصی نقاط استان مرکزی حال و هوایی زمستانی را در واپسین روزهای پاییز به ارمغان آورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بارش برف در شهرستان های اراک، خمین ،ساوه و...از صبح امروز باعث شده تا علاوه بر شادی باریدن برف، احتیاط در رانندگی در محورهای مواصلاتی را نیز به دنبال داشته باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: هم اکنون اغلب شهرستانهای استان مرکزی با بارش برف و باران همراه است و پیش بینی می شود این روند تا 24 ساعت آینده ادامه یابد.

معصومه زاوشی افزود: پیش بینی می شود هوای استان مرکزی در 24 ساعت آینده نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و برف باشد و در پاره ای از مناطق وزش باد و کولاک را به همراه دارد.

وی بیان داشت: حداقل دمای شهرستان اراک در 24 گذشته 1- درجه سانتی گراد و حداکثر آن 10 درجه سانتی گراد بوده است.

کاهش 30 درصدی بارشها

زاوشی ادامه داد: پیش بینی می شود در 24 ساعت آینده نیز حداقل میزان دمای شهر اراک1- درجه سانتی گراد و حداکثر آن 6 درجه سانتی گراد باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان مرکزی ابراز داشت: در 24 ساعت گذشته غرق آباد و تفرش با دمای 3- درجه سانتی گراد سردترین و اراک و دلیجان با دمای 10 درجه سانتی گراد گرم ترین شهرستان استان مرکزی بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: حداقل رطوبت شهرستان اراک در 24 ساعت گذشته 11 درصد و حداکثر آن 90 درصد بوده است.

وی اظهار داشت: از مهرماه سالجاری تاکنون میزان بارش در استان مرکزی 1.65 ملی متر بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان مرکزی با اشاره به اینکه میزان بارش ها در مدت مشابه سال گذشته در استان مرکزی 6.99 میلی متر بوده است عنوان کرد: در سالجاری با توجه به میزان بارش ها با کاهش 30 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو هستیم.

 استقرار 45 تیم عملیاتی پلیس در محورهای برف گیر

زاوشی همچنین تاکید کرد: پیرو اطلاعیه شماره 36 مورخه بیستم آذر ماه سال جاری نقشه های پیش یابی بیانگر تداوم بارش ها تا اواخر وقت جمعه و در برخی مناطق صبح شنبه می باشد. به علت بارش برف و یخبندان، اختلال در تردد جاده ها و در برخی جاده های کوهستانی کولاک برف پیش بینی می گردد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: این طرح زمستانه با مشارکت سازمان راه و شهرسازی، شهرداری، هلال احمر، مرکز فوریت­ های پزشکی، اورژانس، حمل و نقل و پایانه­ ها و امداد خودرو تا 20 اسفند ماه سالجاری در محورهای مواصلاتی این استان ادامه خواهد داشت.

سرهنگ مهدی حسنی بیان کرد: در این طرح 45 تیم عملیاتی، پنج تیم نظارتی و دو تیم ثابت در محورهای برف گیر گردنه ی قاقان و زالیان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای اجرای هر چه بهتر این طرح زمستانی اندیشیده شده است ابراز داشت: زمان اجرای این طرح با بارش و برودت هوا ادامه می یابد و مناسب با وضعیت جغرافیایی استان قابل تغییر است.

وی با بیان اینکه نمک ریختن در خیابان ها و جاده ها بهتر است از همان ساعات اولیه بارش برف آغاز شود، می افزاید: کسی نمی داند که رانندگانی که خصوصا وظیفه شان به طور خاص جابجایی مسافر است چه نگرانی و دلمشغولی در این فصل دارند، آن ها امانت دار جان های با ارزشی هستند.

قطعا این روزها به رغم خاطره انگیز بودنش که شادی و نشاط را برای خانواده ها به همراه می آورد نیازمند توجه ویژه مسئولان، عابران، رانندگان و ... است تا خاطره خوش ساختن آدم برفی، برف بازی، خوردن لبوی سرخ و داغ و باقالی گرم با بی احتیاطی تبدیل به خاطره ای تلخ نشود و جانِ شیرین به خطر نیفتد و همواره این خاطرات به خوشی ثبت شود.

کد خبر 2194093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha