۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۱

گزارش مهر:

بارش دوباره برف در اراک /راهدارخانه هاي سيار در خدمت كاربران جاده اي هستند

بارش دوباره برف در اراک /راهدارخانه هاي سيار در خدمت كاربران جاده اي هستند

اراک - خبرگزاری مهر: بارش دوباره برف تنها دو روز مانده به آغاز زمستان در شهرهای استان مرکزی آغاز شد تا زمستان امسال با نعمت الهی رنگ سفیدی به خود بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرپرست شعبه مرکز مدیریت راههای اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بارش برف در محورهای اراک - بروجرد ( محدوده گردنه زالیان و پل دوآب) و ازنا شازند ادامه دارد.

حامد عابدی از رانندگان خواست با توجه به بارش برف در این محورها با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

راهدارخانه هاي سيار در خدمت كاربران جاده اي هستند

مدير كل راه وشهرسازي استان مركزی نیز با بیان اینکه از بيستم آبان راهدارخانه هاي سيار در خدمت كاربران جاده اي هستند به خبرنگار مهر گفت:  به منظور آمادگي هرچه بيشتر درحوزه راهداري ، كليه راهدارخانه هاي ثابت وسيار با آمادگي وتجهيز كامل درخدمت هم استانيهاي عزيز و مسافران عبوري از محورهاي استان هستند.

علیرضا خرمی اظهارداشت: همچنين نمكپاشي محورهاي استان به صورت مستمر در دستور كار مديريت راهداري قرار دارد .

 

 

وي در ادامه افزود: رؤساي ادارات راه وشهرسازي بايستي با تعامل با مسئولان شهرستانها درخصوص برقراري تمهيدات لازم درخصوص مواجهه با بارشهاي احتمالي و يخبندان محورهاي استان بالاخص تجهيز و راه اندازي كامل راهدارخانه هاي موجود و وسايط نقليه راهداري به ويژه ادوات برفروب،برفخور،نمكپاش مكانيزه،گريدر،بلدوزر وساير ادوات مورد نياز فصل زمستان ،اقدامات لازم را انجام می دهند.

خرمی از نصب 20 هزار تابلو در محورهاي استان خبر داد و گفت: با توجه به افزايش سرعت خودروها و درنتيجه افزايش برخوردهاي آنان با حفاظ حاشيه راهها خصوصا در هنگام شب، اخيرا اقدام به تهيه و نصب بيش از 20 هزار تابلوي آشكارساز كرده كه به همت عوامل راهداري مستقر در ادارات تابعه در حال نصب بر روي گارد ريلهاي موجود در محورهاي استان مركزي است.

حضور پلیس راه با 45 تیم

وي درخصوص اعتبار اين پروژه افزود: براي خريد اقلام ياد شده اعتباري افزون بر يك ميليارد و800 ميليون ريال كرده است و پيش بيني مي شود با توجه به تجارب قبلي ، نصب اين علايم بتواند در كاهش برخورد خودروهاي عبوري با حفاظهاي حاشيه راههاي استان اثرگذار باشد.

سرهنگ مهدی حسنی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز با تأکید بر اینکه پلیس راه استان مرکزی به همراهی راهداری، هلال احمر، امداد خودرو، اورژانس و شهرداری در جاده‌ها حضور فعال دارد گفت:  پلیس راه با  45 تیم عملیاتی، پنج تیم نظارتی و دو تیم ثابت در محورهای برف‌خیز استان مانند شهرستان شازند حضور دارد.

کد خبر 2198982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha