۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۹:۳۲

پیگیری خبر/

مسیر رفت آزاد راه خرم آباد - پل زال همچنان مسدود است/ ریزش 30 متر از تونل شماره دو

مسیر رفت آزاد راه خرم آباد - پل زال همچنان مسدود است/ ریزش 30 متر از تونل شماره دو

خرم آباد - خبرگزاری مهر: علی رغم گذشت بیش از 24 ساعت از مسدود شدن محور ترانزیتی آزاد راه خرم آباد - پل زال همچنان مسیر رفت این آزاد راه مسدود است.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 15 و 30 دقیقه بعدازظهر جمعه گذشته در کیلومتر 62 محور آزاد راه خرم آباد - پل زال شاهد تخریب بخشی از یکی از تونلهای این آزاد راه و در نتیجه مسدود شدن این محور بودیم که همچنان کار ریزش برداری و ترمیم ادامه دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان در این رابطه به مهر گفت: در جریان حادثه رخ داده طی روز گذشته 30 متر از تونل شماره دو آزادراه خرم آباد - پل زال ریزش کرده است که عملیات ترمیم از سوی سرمایه گذار پروژه در حال انجام است.

شهرام ملکی عنوان کرد: این حادثه در کیلومتر 62 این محور رخ داده و کارگاه ریزش برداری و ترمیم تونل از روز حادثه در محل فعال است.

وی بدون اشاره به تاریخ دقیق برای بازگشایی این محور بیان داشت: تلاش می شود در آینده نزدیک این مسیر برای تردد دوباره بازگشایی شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان عنوان کرد: از فردا امکانات اداره کل راه و شهرسازی نیز برای تسریع در روند ترمیم تونل آسیب دیده و بازگشایی محور به کمک سرمایه گذار آزاد راه خرم آباد - پل زال خواهد رفت.

ملکی با بیان اینکه در حال حاضر مسیر برگشت این آزاد راه از اندیمشک به سمت خرم آباد باز است، عنوان کرد: ولی با توجه به مسدود بوده مسیر رفت، تردد در جاده قدیمی خرم آباد - پلدختر به سمت اندیمشک صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: به منظور ساماندهی تردد در محور قدیم خرم آباد - پلدختر، پلیس راه چند اکیپ را به مجموع نیروهای خود در این محور اضافه کرده است.

بنابر این گزارش آزادراه خرم آباد - پل زال به طول 104 کیلومتر به عنوان گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال به جنوب کشور با صرف اعتباری بالغ بر 750میلیارد تومان با مشارکت 50 درصدی بخش خصوصی احداث شده است.

آزادراه خرم آباد - پل زال دارای حدود 26 کیلومتر تونل و سه کیلومتر پل دره ای است و برای ساخت این آزاد راه بیش از 40 میلیون متر مکعب عملیات کوه بری انجام شده است.

آزادراه خرم آباد - پل زال دارای نزدیک به 28 تونل بوده و تونل "گندمکار" بزرگترین تونل این مسیر است که بیش از دو هزار و 300 متر طول دارد.

کد خبر 2195500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha