۲۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۰

شمقدری:

تعامل با مراکز علمی و کتابخانه ها راهکار حل مشکلات فرهنگی است

تعامل با مراکز علمی  و کتابخانه ها راهکار حل مشکلات فرهنگی است

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی گفت: راهکار حل مسائل فرهنگی تنها با تعامل دانشگاه و کتابخانه صورت خواهد پذیرفت و این تعامل را می توان راه شتاب به سوی هدف نامید.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرالله شمقدری قبل از ظهر دوشنبه به مناسبت روز پژوهش از کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد بازدید به عمل آورد. وی به همراه اعضای اتاق فکر اداره کل کتابخانه ها در جمع مسولین کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی حاضر شد و اظهار داشت: ارتباط و تعامل موثر با دانشگاه و مراکز علمی تحقیقاتی به عنوان یک اولویت اساسی کار اداره کل کتابخانه های عمومی استان می باشد.

وی ادامه داد: راه برون رفت از عقب ماندگی های فرهنگی تنها با تعامل دانشگاه و کتابخانه صورت خواهد پذیرفت و این تعامل را، راه شتاب به سوی هدف نامید .

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بیان داشت : دستگاه های اجرایی و نهادها برای حل مسایل  خود باید به سفارش محصول و پایان نامه های دانشجویی و پژوهش های عملیاتی روی بیاورند.

 وی ادامه داد: اداره کل کتابخانه ها این آمادگی را دارد تا با حمایت مادی و معنوی بستر همکاری مناسب را برای این تعامل دوسویه فراهم نماید.

شمقدری ضمن اشاره به استفاده از ظرفیت های متقابل دانشگاه و کتابخانه ها در عرصه محتوای الکترونیک و خدمات فضای مجازی را در این خصوص مهم و ارزنده ارزیابی نمود.

گفتنی است دکتر سید هادی ابراهیمی رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد نیز ضمن اعلام آمادگی جهت برقراری یک تعامل مستمر و مناسب از پیشنهادات اداره کل کتابخانه های استان استقبال نمود.

شایان ذکر است در پایان این دیدار و گفتگو از بخش های مختلف مخزن، مرجع، نشریات فارسی و لاتین، نسخ خطی و بخش خدمات فنی کتابخانه مرکزی و اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد بازدید به عمل آمد.

کد خبر 2196590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha