۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۸

گزارش خبری/

ماجرای زمین گیری "سارگپه" در خیابانهای پلدختر/ پرنده شکسته بالی که از قفس پرید

ماجرای زمین گیری "سارگپه" در خیابانهای پلدختر/ پرنده شکسته بالی که از قفس پرید

پلدختر- خبرگزاری مهر: ماه گذشته به دنبال گزارشی از سوی مردم پلدختر مبنی بر زمین گیری یه قطعه سارگپه در خیابانهای این شهر و تجمع مردم ماموران محیط زیست به محل مراجعه کردند تا مرحمی بر زخم پرنده شکسته بالی باشند که روز گذشته بالاخره از قفس پرید.

به گزارش خبرنگار مهر، روایت زنده گیری پرندگانی چون سارگپه و عقاب در استان لرستان روایت امروز و دیروز این دیار نیست؛ ماجرای تلخی است که هر بار تکرار می شود تا درد این زخم کهنه تیر بکشد.

بیستم آبانماه گذشته نیز مردم پلدختر با مشاهده یک قطعه پرنده سارگپه که در خیابانهای شهر به زحمت می پرید ماموران محیط زیست را در جریان ماجرا قرار دادند تا شاید بتوان برای این پرنده زخمی کاری انجام داد.

اسماعیل سعیدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر در این رابطه به مهر می گوید: به دنبال گزارشی توسط یکی از پرسنل فرمانداری پلدختر مبنی بر وجود یک قطعه پرنده در سطح شهر که توانایی پرواز کامل را ندارد و باعث تجمع شهروندان شده و احتمال دارد مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار گیرد، بلافاصله پرسنل اداره به محل اعزام و اقدامات لازم را به عمل آوردند.

وی افزود: با حضور ماموران محیط زیست مشخص شد پرنده از نوع "سارگپه" است و به نظر می رسد این پرنده توسط یکی از شهروندان در منزل خود و درون قفس نگهداری می شده و بنا به دلایل نامعلوم قادر به فرار شده است.

سعیدی تصریح کرد: به منظور بررسی بیماری های حاد پرندگان و جلوگیری از انتشار آن با مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان هماهنگی صورت گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر گفت: این پرنده به شبکه دامپزشکی منتقل و پس از بررسی ها و معاینات لازم و عدم وجود هر نوع بیماری مخصوص پرندگان پرنده مذکور با موافقت اداره حفاظت محیط زیست تحویل یکی از همیاران باتجربه محیط زیست شد تا از وی نگهداری لازم را به عمل آورد.

سعیدی افزود: پس از گذشت یک ماه و مراقبت و نگهداری، این پرنده بالاخره توان خود را برای پرواز مجدد به دست آورد.

وی تصریح کرد: پس از این که این پرنده توانایی خود را برای پرواز کسب کرد توسط پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر به همراه پرنده دیگری از همین گونه که به دلیل شکستگی بال قادر به پرواز نبود و توانایی خود را بازیافته بود در طبیعت و محل زیستگاه خود رهاسازی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر از مردم شهرستان خواست در صورت مشاهده چنین مواردی و یا هرنوع تخریب و آلودگی محیط زیست و تخلف صید و شکار را به این اداره با شماره تلفن های 06634223155 و یا 06634221540 گزارش و این اداره را در جریان موضوع قرار دهند.

کد خبر 2197501

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha