۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۰

فرسایی وحید:

مسئولان نقش اثرگذار اصناف در امور فرهنگی را مورد توجه قرار دهند

مسئولان نقش اثرگذار اصناف در امور فرهنگی را مورد توجه قرار دهند

همدان - خبرگزاري مهر: رئیس اتاق اصناف همدان گفت: مسئولان نقش اثرگذار اصناف در امور فرهنگی را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فرسایی وحید ظهر سه شنبه در ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر همدان که پاساژ  سعیدیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت این دو فریضه دینی، عنوان كرد: براي رسيدن به جامعه ايده ال تمامي اقشار يك جامعه احترام به قوانين را بايد به عنوان يك وظيفه اسلامي و انساني رعايت كنند.

رئیس اتاق اصناف همدان اظهار داشت: اعضای اتاق اصناف به عنوان قشری که نهاد اجتماعي و اقتصادي حوزه توزيع اقتصاد خرد را مديريت مي كند بايد به قوانين و مقرراتي كه تصويب مي شود احترام بگذرد چرا که هر نوع رفتار و عملکرد اصناف مختلف در بازار مستقیما بر مردم نیز اثرگذار است.

حميدرضا فرسايي وحيد همچنين با بیان اینکه امروز اصناف با همتي بلند در حوزه هاي فرهنگي اسلام پیشگام است، افزود: اين جوهره ذاتی برای فرامین دینی در ذات همه مردم مسلمان و خدا دوست جامعه نیز وجود دارد.

مسئولان نقش اثرگذار اصناف در امور فرهنگی را مورد توجه قرار دهند

وي با بيان اينكه اصناف همواره در تمام حوزه هاي سياسي، اجتماعي ، اقتصادي و فرهنگي پيشتاز بوده است، گفت: مسئولين بايد نقش اين نهاد تاثيرگذار را پراهميت بشمارند چرا که تنوع فعاليت اين نهاد مردمي موجب شده كه مردم از تمام طيف هاي اجتماعي گرد هم آمده و بزرگترين اقتصاد توزيعي در كشور را مديريت كنند.

فرسايي وحيد تامين امنيت فضاي كسب و كار، تسهيلات در امور مالياتي، نبود مساعدتهاي لازم، نبود عدالت مالياتي، عدم پياده سازي سياست هاي زير بنايي تاثيرگذار اقتصادي پايدار و قانون تثبيت تجاري در راستا رونق كسب را از جمله مشکلات و موارد مورد بحث در اصناف عنوان کرد.

وی در ادامه پايين آوردن قيمت هاي منطقه اي كه تاثير در كاهش قيمت اجاره بها و املاك و عوارض كسب و پيشه دارد را نیز از دیگر مشكلات اولويت دار اصناف برشمرد.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه بعد از انتخابات شوراها و انتخاب نمايندگان اصناف در شوراي شهر برنامه هاي اولويت دار اصناف در دستور كار شوراي شهر قرار گرفته، اضافه کرد: بر اساس همگامی و مساعدت در این راستا امیدواریم توفیقات هدف رقم بخورد.

رئیس ستاد احیا امر به معروف ادارات استان همدان نيز در اين جلسه با بیان اینکه خدا به قرآن در آفرينش انسان مي بالد، خدا نعمتي به نام عقل داده كه وجه مميزي خوب و بد و تميز آن در صلاح و صحت است، گفت: تبیین و ترویج مباحث دینی از جمله امر به معروف و نهی از منکر در این راستا از جایگاه بی بدیلی برخوردار است.

توجه به تقوا و لقمه حلال باید مورد توجه همگان باشد

حجت السلام والمسلمين محمد ناطقي با بيان اينكه خانم ها می توانند بهترين لباس ها را با حفظ حجاب بپوشند و در جامعه آمد و شد کنند، گفت: توجه به تقوا و لقمه حلال باید مورد توجه همگان باشد و بانوان نیز از همه امكانات با حفظ حجاب بهره ببرند.

رئيس ستاد اقامه نماز همدان نيز در اين جلسه با بيان اينكه پاساژ سعیدیه، چهارمين پاساژ در همدان است كه جلسه احياي امر به معروف و نهي از منكر در آن برگزار ميشود، گفت: در مقوله فرهنگ ديني اين پاساژ به عنوان نماد فرهنگ ديني در بحث حجاب است.

سيد مرتضي حسني حلم ادامه داد: برگزاري چنين جلسه هايي كاري بسيار زيبا است و به عنوان يك معلم از همه شما تشكر مي كنم كه در راستاي بالا بردن رشد اجتماعي در جامعه اسلامي تلاش مي كنيد.

وي خطاب به بانوان فروشنده حاضر در پاساژ با بيان اينكه در پاساژ طوري رفتار كنيد كه اگر كسي وارد پاساژ شد به شما افتخار كند، گفت: حجاب و عفاف باید افتخار شما باشد و بايد هنجارهاي اجتماعي را كنترل كنيد و بحث حجاب و عفاف را در جامعه نهادینه سازید.

کد خبر 2197529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha