۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۰۴

امیر حسینی با مهر مطرح کرد:

اعضای هیات اجرایی گفتند آیین‌نامه امضا کردیم تا خودمان بمانیم!

اعضای هیات اجرایی گفتند آیین‌نامه امضا کردیم تا خودمان بمانیم!

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه تصویب آیین نامه انتخاباتی با هدف ممانعت از ورود همه افراد به عرصه انتخابات مغایر با اصول اساسنامه و منشور المپیک است، گفت: در این مورد با اعضای هیات اجرایی صحبت کردم، آنها صراحتا گفتند دوست داشتیم بمانیم به همین دلیل این آیین‌نامه را تصویب کردیم!

امیر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه آیین‌نامه جدید انتخاباتی کمیته ملی المپیک حق شرکت در انتخابات را از برخی افراد گرفته و بر این اساس نفراتی که کمتر از 6 ماه از عضویت‌شان در هیات رئیسه فدراسیونی گذشته باشد، نمی‎توانند کاندیدا شوند، اظهار داشت: این موضوع با روح اساسنامه و منشور المپیک مغایرت دارد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد مسئولان کمیته ملی المپیک از قدرتی که دارند سوء استفاده کرده‌اند و این خلاف قانون است به خصوص اینکه توسعه اخلاق ورزشی مهمترین هدف تعریف شده در اساسنامه این کمیته است اما کاری که اعضای هیات اجرایی انجام داده‌اند و به نوعی برای حضور به حق همه افراد در انتخابات محدودیت ایجاد کرده‌اند، قانونی نیست.

حسینی که مدیریت ورزش گروه سیما را هم در کارنامه خود دارد، تصریح کرد: در رابطه با این موضوع با برخی اعضای هیات اجرایی صحبت کردم، آنها صراحتا گفتند دوست داریم بمانیم به همین دلیل این آیین‌نامه را تصویب کردیم؛ حالا اینکه این حرف را از روی شوخی زده‌اند را نه را نمی‎دانم اما در هر صورت کاری که آنها انجام داده اند خلاف قانون و سوء استفاده از قدرت محسوب می‌شود.

دبیر کل پیشین کمیته ملی المپیک با یادآوری اینکه اساسنامه کمیته ملی المپیک چند ماه پیش توسط کمیته بین المللی المپیک به تصویب رسید، خاطر نشان کرد: طبق عرف و آنچه منشور المپیک هم به آن تاکید دارد مجمع بالاترین مرجع تصمیم گیری و تصویب است در حالیکه در اساسنامه جدید اختیارات مجمع خیلی ضعیف شده است و بیشتر قوانین و بندها در جهت تقویت نقش هیات اجرایی است. به نظر می‎رسد باید به این موضوع هم رسیدگی شود.

حسینی اظهارداشت: اعضای هیات اجرایی با مصوباتی که در آئین نامه انتخاباتی آورده اند باعث اجحاف در حق دیگران می‌شوند. بنابراین از وزیر ورزش و جوانان می‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کرده و اجازه ندهند حقی پایمال شود. 

وی با یادآوری اینکه بیش از یک سال از زمانی که باید انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار می‎شد گذشته است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد اعضای هیات اجرایی بدشان نمی‌آید شرایط به همین صورت دنبال شود و خود همچنان در راس کار باشند.

حسینی در مورد اینکه آئین نامه انتخاباتی در حالی تصویب شده که افرادی مانند محمو.د مشحون و محمود خسروی‌وفا آن را امضا نکرده‌اند، گفت: به هر حال اعضای هیات اجرایی 11 نفر هستند و طبیعی است که در مورد موضوعات مختلف نظرات موافق و مخالفی ارائه شود ضمن اینکه اکثریت آراء یا به نوعی نصف بعلاوه یک رای برای تصویب موضوعی کافی است و آن را قانونی می‌کند اما نباید از این موضوع برای انجام کارهای خلاف اخلاق استفاده کرد.

رئیس پیشین فدراسیون‌هایی مانند هندبال و شمشیربازی با تاکید دوباره بر اینکه هیات اجرایی فعلی کمیته ملی المپیک در مورد تصویب آیین‌نامه انتخاباتی خلاف اخلاق و قانون عمل کرده، تاکید کرد: این هیات اجرایی حتی به منافع کمیته ملی المپیک هم پایبند نیست. این موضوع را پرونده فروش ساختمان گاندی و تصمیماتی که در راستای آن گرفته شد نشان می‌‎دهد. در هر صورت آیین‌نامه‌ای هم که به تصویب رسیده مغایر با اساسنامه فعلی است و این خلاف عرف است. اعضای هیات اجرایی از قدرتی که دارند، سوءاستفاده می‌کنند.

 

کد خبر 2198173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha