۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۷:۵۸

علی ربانی:

نخستین نیروگاه زغال سنگ سوز کشور در طبس راه اندازی می شود

نخستین نیروگاه زغال سنگ سوز کشور در طبس راه اندازی می شود

طبس – خبرگزاری مهر: قائم مقام سازمان توسعه برق ایران گفت: نخستین نیروگاه زغالسنگ سوز کشور با توان تولید ۶۵۰ مگاوات برق تا چهار سال آینده درطبس احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی علی ربانی ظهر چهارشنبه  در نشست هم‌اندیشی دانشجویان، فرهیختگان و پژوهشگران طبس که با حضورنماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، در محل دانشگاه ازاد واحد طبس تشکیل شد، با اشاره به اینکه کاوش‌هایی که طی سالیان متمادی انجام شده نشان داده که کشورمان دارای منابع عظیم زغال سنگ است، اظهارکرد: طبس از این موهبت الهی برخوردار است و از این ظرفیت عظیم جهت احداث نخستین نیروگاه زغال سنگ سوز کشور باید بهره برد.

قائم مقام سازمان توسعه برق ایران با اشاره به اینکه باید استفاده صحیح از منابع زیر زمینی و خدادادی منطقه داشت، گفت: وجود 1.5 میلیارد تن زغالسنگ در منطقه معدنی طبس، زمینه احداث نخستین نیروگاه زغالسنگ سوز کشور را در این شهر کویری که در کنار معادن زغال سنگ قرار گرفته فراهم کرده است.

مصطفی ربانی افزود: این طرح عظیم با توان تولید 650 مگاوات برق در فاز اول در حال اجرا است که امید است طی چهار سال آینده به بهره برداری برسد که کمک شایانی نیز به اقتصاد کشور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هر سال حدود هشت میلیون لیتر گازوییل، 14 میلیون لیتر مازوت و نیز 14 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی برای تولید برق مصرفی کشور سوخت می شود، تصریح کرد: اگر با مدیریت صحیح نسبت به استفاده از ذخایر معدنی مانند زغالسنگ اقدام نشود، آینده کشور دچار تهدید است.

وی گفت: منابع عظیمی که در طبس نهفته شده است می تواند عمر کشور را در بحث اقتصاد انرژی طی چندین سال متوالی تامین کند.

قائم مقام سازمان توسعه برق ایران گفت: از زمان شروع اکتشاف و تحقیق معادن طبس دلبسته ایم و ایمان داریم که نیروگاه حرارتی به سرو سامان خواهد رسید و این مهم را در اولویت کار خود قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچگونه نیروگاه زغال سنگ سوزی در کشور وجود ندارد، افزود: فصل نوینی در راستای زندگی در شهر طبس و توابع آن باز شده است که البته نیاز به حمایت همه جانبه دارد.

فرماندار طبس نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از سیاست دولت تقویت سبد انرژی کشور  است، تصریح کرد: از سال 1388  کار احداث نیروگاه طبس آغاز شد که بارها در مسیر اجرایی شدن دچار مشکلاتی شده است.

احمد طالبیان مقدم با بیان اینکه تمام تلاش را برای تحقق آرزوی دیرینه مردم شهرستان طبس برای راه اندازی این نیروگاه به کار بسته ایم، بیان داشت: با حمایت های نماینده مردم طبس و امام جمعه و سازمان توسعه برق ایران فاز اول این پروژه  در حال اجرا است.

کد خبر 2198666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha