۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۳

خطیب جمعه ابرکوه:

درس‌های اربعین حسینی باید ماندگار بماند

درس‌های اربعین حسینی باید ماندگار بماند

ابركوه - خبرگزاري مهر: خطیب جمعه ابرکوه گفت: درس های اربعین حسینی که قیام امام حسین(ع) را زنده نگه داشته است، هیچگاه نباید به فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه ابركوه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: نباید درسهای اربعین حسینی را فراموش کنیم و درس اربعین حسینی به  فرموده مقام معظم رهبرى این است که باید یاد و خاطره راه حق و حق طلبان و انگیزه شهادت و ایثارگران را در برابر موج تهاجم و طوفان تبلیغات دشمن برای بی خبر گذاشتن نسلهای آینده حفظ کنیم.

وی افزود: تا قبل از اربعین حسینی، یزید که سرمست جام و باده پیروزی بود و ماجرای کربلا و شهادت امام حسین (ع) را در راستای پیروزی خود تمام شده می دانست و بر این باور بود که دیگر کسی از امام حسین(ع) و رخداد تلخ و دلسوز کربلا یاد نخواهد کرد بلکه همه او را بر این جنایت تحسین خواهند کرد.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: اما به لطف خدای متعال و ایفای نقش تبلیغی، افشاگری و آگاهی بخشی امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) در طول سفر اسارت به ویژه در شام، اولین چشمه جوشان محبت حسینی در اربعین حسینی جاری شد.

حسینی ابراز کرد: با رفتن جابربن ‏عبدالله انصاری در اربعین به زیارت امام حسین(ع)، کربلا قبله دلها و سرآغاز حرکت پر برکتی شد که به توصیه ائمه اطهار(ع) در دلها ایجاد شد و با گذشت قرنهای متمادی این عشق و شور و شعور همچنان جاودانه و زنده است.

حضور مداحان با لباسي دور از شأن منبر در عزاداري‌ها جايز نيست

وی ضمن توصیه به حضور در مراسم روضه و گریه بر امام حسین(ع) گفت: ایام اربعین حسینی را با شرکت گسترده در مراسم عزاداریها گرامی بدارید و از افاضات مبلغین نيز بهرمند شوید.

حسینی ادامه داد: در این راستا تذکر فرا منطقه ای هم به مداحان داشته باشم که بحمد الله این موضوع در ابرکوه عموماً رعایت می شود ولی در یزد و برخی مناطق دیگر استان، ملاحظه می شود که مداحان با کت کوتاه و بی عبا که دون شئون عزاداری است، روی منبر می نشینند و این گلایه را حتی دیروز به عرض آیت الله ناصری رساندم که چرا از بي احترامي عده اي به منابر جلوگيري نمي شود؟

وی افزود: نشستن مداح روی منبر امام حسین (ع) بدون عبا و لباس مذهبی هتک حرمت مجلس آل اطهار است و بسنده کردن بعضی مداحان به چند شعر مرثیه ای و روضه خوانی و بی بهره گذاشتن مردم از اشعار موعظه و نصیحت و سخنان پند آمیز، متناسب با هدف تبلیغی از آرمان کربلا و عاشورا در حفظ شریعت و بنیان دین نیست.

اربعين حسيني روز وحدت حسينيان در مناطق مختلف است

حسینی خاطرنشان کرد: اربعین حسینی در حقیقت روز وحدت حسینیانی است که پیاده از  راه‌های دور برای بیعت به کربلای معلا می روند و روز بیعت با امام حسین (ع) است.

امام جمعه ابرکوه همچنین با اشاره به اقدامات آمریکا در تحریم های جدید علیه ایران گفت: عهد شکنی آنان بعد از توافقنامه ژنو بی اعتمادی بیشتر مردم ایران همچنین اثبات مجدد حقانیت ایران در جهان را به دنبال داشت.

حسینی همچنین با اشاره به دیدار هیئت اروپایی با چند فعال فتنه 88 گفت: مسئولان باید هوشیارانه حرکات فتنه گران که برای بازگشت به حکومت تلاش می کنند و همچنین حامیان خارجی آنان را رصد کنند.

کد خبر 2199437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha