۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۰

خودداری از استفاده ظروف یکبار مصرف در شب یلدا

خودداری از استفاده  ظروف یکبار مصرف در شب یلدا

یک فعال محیط زیست از مرم درخواست کرد در شب یلدا از ظروف یکبار مصرف و فست فودها استفاده نکنند.

حسین عبیری گلپایگانی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در نیم قرن اخیر استفاده از انواع سموم و کودهای شیمیایی در کشاورزی به صورت بی رویه شایع شده و اگر چه استفاده از این مواد موجب افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی شده ولی چنان بلایی بر سرمحیط زیست و طبیعت آورده  که عوارض آن تا نسلهای آینده نیزماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه چند سالی است که موضوع محصولات سالم یکی از بحث های جدی جامعه جهانی است اظهار داشت : از طرفی ورود مواد غذائی آماده مانند انوعچیپسها ؛ ساندویچها ؛ پیتزا ؛ پفک ها ؛ انواع نوشیدنی های گازدار و از همه بدتر ورود مواد یکبار مصرف دپلاستیکی به خانواده ها باعث شده یکی از مهمترین ماموریت های یلدا که اهدای سلامتی و تندرستی به مردم است را با خطر جدی روبرو می کند.
عبیری از مسئولین و شورای عمومی کشور در خواست کرد:  با توجه به اینکه درتقویم رسمی کشور روزی به نام "روز محصولات سالم و طبیعی"وجود ندارد، 30 ام آذر ماه را به نام "روز محصولات سالم و طبیعی" نام گذاری شود.

این فعال محیط زیست به مردم پیشنهاد کرد: استفاده از محصولات غذائی و میوه های طبیعی و سالم را در شب یلدا  را فراموش نکنند و  از خوردن غذاهای مانند پیتزا و ساندویچ که جزء مواد خوارکی ایرانیان قدیم نیست  خودداری کنند.

به اعتقاد وی، ایرانیان در جشن شب یلدا  با مراعات نکات زیست محیطی از جمله استفاده نکردن از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف و استفاده از ظروف چینی ؛کریستالی و شیشه ای که در کمدی های دکوری محبوس شده اند  به سلامتی مردم ؛ طبیعت و محیط زیست خود احترام بگذاریم.

کد خبر 2200033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha