۶ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۱۲

حجت الاسلام احمد پناهی:

عزت ملی در مذاکرات هسته‌ای باید حفظ شود

عزت ملی در مذاکرات هسته‌ای باید حفظ شود

سمنان – خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت سمنان ضمن تاکید بر اینکه غرب بداند که ملت ایران به حیله گری های دشمنان خود توجه کامل دارد و گول لبخندهای ظاهری آنها را نخواهد خورد، گفت: عزت ملی در مذاکرات هسته ای باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جلال احمد پناهی در خطبه های این هفته نماز جمعه سمنان با اشاره به ادامه مذاکرات تیم دیپلماسی ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: حفظ عزت ملی توجه جدی به نظر رهبری و احترام به موافقت نامه مهمترین خواسته ملت ایران است.

وی همچنین با بیان اینکه وارد کردن اتهامات جدید به ایران و بی توجهی آمریکائیها به مفاد موافقت نامه دور از ذهن نبود و ما از قبل هم گفته بودیم که به آنها اطمینان نداریم گفت: دست چدنی آمریکائیها با این عمل نادرست از زیر دستکش مخملی نمایان شد و این امر قابل پیش بینی بود.

خطیب جمعه سمنان همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته وقف و تاکید بر اهمیت پرداختن به این سنت حسنه در جامعه و گسترش آن، تصریح کرد: ترویج وقف برای برپایی آیین سیاسی عبادی نماز جمعه ترویج شود.

احمد پناهی وقف را از تعالیم مترقی و پیشرفته اسلام ذکر کرد که با سایر تعالیم و احکام پیامبر معظم اسلام (ص)، با فطرت انسانی موافقت دارد، افزود: افراد جامعه با تدبر بر فلسفه وقف خواهند فهمید که این سنت حسنه چه فواید اجتماعی دارد.

وی با تاکید بر اینکه وقف دارای فواید اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و پیشرفت جامعه دارد، تصریح کرد: کسانی که تمکن مالی مناسبی دارند، در راستای توجه بیشتر به وقف و موقوفات بکوشند.

امام جمعه موقت سمنان همچنین ضمن یادآوری فتنه سال 88، گفت: ملت ایران با خلق حماسه 9 دی غیرت ملی در دفاع از ارزش های اسلامی را به نمایش گذاشتند.

احمد پناهی با تاکید بر اینکه حماسه 9 دی بصیرت و ولایتمداری ملت ایران را به نمایش گذاشت و موجب شکست توطئه های داخلی و خارجی شدند، افزود: متاسفانه برخی می خواهد تا اتفاقات سال 88 فراموش شود ولی رهبری بارها در حدود 50 سخنرانی خود به بحث فتنه و حماسه عظیم 9 دی پرداخته اند و بر ماندگاری آن تاکید کرده اند.

وی مهمترین هدف دشمنان را مقابله با کیان انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: حماسه 9 دی در تاریخ ایران ماندگار شد.

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه حماسه 22 بهمن و فتح خرمشهر نیز از خاطر تاریخ پر افتخار ایران پاک نخواهد شد، گفت: مردم خود متوجه هستند که حماسه 9 دی نیز مانند این دو، حادثه ای تاریخی و ماندگار است.

احمد پناهی همچنین با یادآوری سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و نیز شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) به برگزاری اجتماع بزرگ مردم سمنان در میدان سعدی بدین مناسبت خبر داد و افزود: دشمنان اسلام همواره از این گونه اجتماعات به حراس آمده اند و به دنبال تضعیف آنها هستند.

وی در خاتمه ضمن تجلیل از حضور گسترده مردم ولایتمدار استان سمنان در اجتماع عظیم اربعین حسینی، تاکید کرد: حضور پرشور مردم در این آئین ها خصوصا مراسم 28 صفر و قرائت زیارت از بعید بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 2203208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha