۷ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۲۳

اصلاح ساختار تأمين‌اجتماعي در دستور كار هيأت‌مديره سازمان

اصلاح ساختار تأمين‌اجتماعي در دستور كار هيأت‌مديره سازمان

عضو هيأت‌مديره سازمان تأمين‌اجتماعي از قرار گرفتن موضوع اصلاح ساختار اين سازمان در دستور كار جلسات هيأت‌مديره خبر داد و اظهار اميدواري كرد كه نتيجه اين اقدام افزايش كارايي و خدمت‌رساني بهتر تأمين‌اجتماعي به كارگران و بيمه‌شدگان باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن سرخو اصلاح ساختار را مربوط به همه حوزه‌هاي فعاليت تأمين‌اجتماعي دانست و افزود: با اين كار تمامي فعاليت‌هاي تأمين‌اجتماعي به صورت زيربنايي و براساس برنامه‌اي مدون دنبال خواهد شد.

وي ادامه داد: اميدواريم با اصلاح ساختار تأمين‌اجتماعي و با افزايش شفافيت سازمان همه اطلاعات فرآيندي و عملكردي تأمين‌اجتماعي در معرض ديد ذي‌نفعان قرار گيرد و زمينه تخلفاتي كه در گذشته اتفاق افتاد به حداقل برسد.

محسن سرخو از تشكيل كميته‌هاي چهارگانه سرمايه‌گذاري، منابع انساني، فن‌آوري اطلاعات و حسابرسي و بودجه در هيأت‌مديره تأمين‌اجتماعي خبر داد و گفت: درحال‌‌حاضر به دليل تراكم برنامه‌هاي هيأت‌مديره، جلسات به صورت فشرده و 3 جلسه در هفته تشكيل مي‌شود، اما با وجود فشرده بودن كارهاي جاري؛ بررسي مسائل اصولي و زيربنايي نيز به صورت جدي پيگيري مي‌شود.

سرخو حسابرسي داخلي و حسابرسي سالانه را از برنامه‌هاي كميته حسابرسي، حسابداري و بودجه عنوان كرد و ادامه داد: در كميته حسابداري، حسابرسي و بودجه، مسائل مربوط به تخصيص منابع و بودجه‌هاي سالانه پيگيري مي‌شود و نتايج كار اين كميته براي تصويب به هيأت‌مديره ارائه خواهد شد.

وي بررسي صورت‌هاي تلفيقي سال 91 و همچنين متمم بودجه سال 92 را از دستور كارهاي اصلي اين كميته برشمرد و افزود: متمم بودجه سال‌جاري درحال رسيدگي است و پس از تأييد نهايي براي تصويب به هيأت‌مديره ارائه مي‌شود.
عضو هيأت‌مديره سازمان تأمين‌اجتماعي اظهار اميدواري كرد كه بودجه سال آينده در اسرع وقت براي بررسي در اختيار اين هيأت قرار گيرد و كميته حسابرسي و بودجه به بررسي مباحث مربوط به بودجه سال 93 بپردازد.

سرخو تقويت حوزه حسابرسي تأمين‌اجتماعي را از ديگر اهداف كميته حسابرسي و بودجه هيأت‌مديره برشمرد و اظهار داشت: پيش‌بيني ما اين است كه گزارش‌هاي دوره‌اي تحت‌عنوان گزارش‌هاي مديريتي و همچنين گزارش‌هاي حسابرسي داخلي را حتي‌المقدور به صورت ماهيانه دريافت كنيم.

وي هدف از تهيه اين گزارش‌ها و انجام حسابرسي‌هاي داخلي دوره‌اي را پيشگيري از مشكلات حسابرسي سالانه عنوان كرد و گفت: درواقع با اين كار اگر ايراد يا انحرافي به وجود آيد در طول سال قابل اصلاح خواهد بود و در پايان سال با مشكلات كمتري در رابطه با حوزه‌هاي نظارتي و قانوني مواجه مي‌شويم.

عضو هيأت‌مديره تأمين‌اجتماعي تقويت و توجه بيشتر به حسابرسي كارگاه‌ها و شركت‌هاي مشمول قانون تأمين‌اجتماعي را از ديگر راهبردهاي كميته حسابرسي و بودجه برشمرد و اظهار داشت: اينگونه حسابرسي‌ها براساس درخواست شعب و ادارات كل تأمين‌اجتماعي به وسيله مؤسسه حسابرسي تأمين‌اجتماعي انجام مي‌شود و بخش قابل‌توجهي از مطالبات سازمان نيز در همين حوزه دنبال مي‌شود كه براي تقويت اين حوزه نيز درحال برنامه‌ريزي و بررسي هستيم.

محسن سرخو توجه به حوزه حسابرسي را درحقيقت به معني تقويت منابع و افزايش سلامت سازمان تأمين‌اجتماعي برشمرد و گفت: هيأت‌مديره تأمين‌اجتماعي براي تقويت حوزه حسابرسي آمادگي دارد و بايد با سازوكارهاي مناسب، فرآيندهاي مالي همه حوزه‌هاي سازمان را تحت‌نظر داشته باشيم تا بستر تخلف از بين برود.

 

کد خبر 2203852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha