۷ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۵۳

نماینده صیادان هرمزگانی مطرح کرد؛

بانک ها صیادان هرمزگانی را در تنگنا قرار داده اند/ انتقاد از عدم چاره اندیشی برای بازسازی ذخایر آبزیان

بانک ها صیادان هرمزگانی را در تنگنا قرار داده اند/ انتقاد از عدم چاره اندیشی برای بازسازی ذخایر آبزیان

بندرعباس - خبرگزاری مهر: عضو اتحادیه صیادان هرمزگان گفت: متاسفانه بانک ها در زمینه بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی، صیادان هرمزگانی را در تنگنا و تحت فشار قرار داده اند و می گویند مشکلات صیادان به ما ارتباطی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل خوش ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید شیلات هرمزگان با تشریح بخشی از مشکلات صیادان استان هرمزگان، اظهار داشت: در سال های اخیر تسهیلاتی برای خرید شناور به صیادان هرمزگانی پرداخت شد اما به علت کاهش میزان صید، امکان بازپرداخت به موقع اقساط این تسهیلات از سوی صیادان ایجاد نشد و این مسئله صیادان هرمزگانی را با چالشی جدی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه بانک ها در این زمینه صیادان هرمزگانی را در تنگنا و تحت فشار قرار داده اند و می گویند مشکلات صیادان به ما ارتباطی ندارد و هیچ مسئولی نیز تا کنون بانک ها را در این خصوص توجیه نکرده است.

نماینده جامعه صیادی استان هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان از مزیت همجواری با خلیج فارس و دریای عمان برخوردار است، عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات صیادان هرمزگانی وجود محدودیت در ارائه سوخت و همچنین محدودیت برای قدرت موتور شناورهاست و صیادان نمی توانند لنج هایی با قدرت بالا و مناسب تهیه کنند.

خوش در ادامه از عدم چاره اندیشی برای بازسازی ذخایر آبزیان در هرمزگان انتقاد کرد و افزود: با بودجه محدود نمی توان کاری در این زمینه انجام داد و متاسفانه در این خصوص چاره اندیشی مناسبی نیز صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: تکمیل بنادر صیادی و همچنین واگذاری این بنادر به تعاونی های صیادی از جمله دیگر خواسته های صیادان هرمزگانی است.

عضو اتحادیه صیادان هرمزگان در ادامه گفت: یکی دیگر از دغدغه های صیادان این استان نیز صدور مجوز صید است که در این خصوص صیادان در دوره های مختلف با استانداری مشکل داشته اند و ما خواستار تعامل و همکاری در این خصوص هستیم.

خوش همچنین از کاهش میزان سوخت صیادان نیز انتقاد کرد و بیان داشت: سهمیه سوخت شناورهای صیادی ابتدا از 14 ساعت به 12 ساعت و در حال حاضر به 10 ساعت کاهش یافته و دلیل آن را نیز قاچاق سوخت عنوان می کنند در حالی که ما می گوییم مگر صیادان قاچاق می کنند که سهمیه آنها کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین میزان سهمیه بنزین قایق های صیادی نیز با توجه به مسافت های طولانی که طی می کنند کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.

نماینده جامعه صیادی استان هرمزگان، ایجاد امکان بازنشستگی 20 ساله برای صیادان با توجه به سختی کار این قشر و همچنین افزایش بهره برداری از زمین های مستعد پرورش میگو و آبزیان را از دیگر خواسته های جامعه صیادی هرمزگان عنوان کرد.

خوش در ادامه بر لزوم افزایش اختیارات اداره کل شیلات هرمزگان تاکید کرد و افزود: باید در راستای رفع مشکلات صیادان برخی اختیارات از سازمان شیلات به اداره کل شیلات هرمزگان سپرده شود و مدیرکل شیلات استان اختیارات لازم را داشته باشد.

به گزارش مهر، در این مراسم پرویز محبی به عنوان مدیرکل جدید شیلات هرمزگان معرفی شد.

 

کد خبر 2204071

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha