۸ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۳۴

سفیر بلاروس:

ضرورت گسترش روابط تجاری ایران و بلاروس/ توانمندیهای صنعتی استان مرکزی قابل توجه است

ضرورت گسترش روابط تجاری ایران و بلاروس/ توانمندیهای صنعتی استان مرکزی قابل توجه است

اراک – خبرگزاری مهر: سفیر جمهوری بلاروس در جمهوری اسلامی ایران گفت: گسترش روابط تجاری ایران و بلاروس با توجه به اشتراکات صنعتی و تجاری موجود ضرروی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ویکتور ریباک صبح یکشنبه با بیان این مطلب در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی افزود: زیرساخت های لازم برای توسعه رابط تجاری جمهوری بلاروی و ایران در کشور بلاروس فراهم شده و باید با افزایش تلاشها و اقدامات لازم شرایطی فراهم شود تا ضمن گسترش روابط تجاری موجبات درک نتایج حاصل از این روابط از سوی مردم بلاروس و و مردم ایران به آسانی فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری 11 اجلاس کمسیون مشترک بین کشورهای ایران و بلاروس تا کنون گفت: مصوبات این کمسیون ها برخی انجام شده و برخی در حال انجام است و پیاده سازی تمام این مصوبات در دستور کار سفارتخانه بلاروس قرار دارد.

گشایش فاز اول لجستیک در منطقه آزاد مینسک

سفیر بلاروس در ادامه از گشایش فاز اول لجستیک در منطقه آزاد مینسک در این کشور خبر داد و گفت:  فاز نخست این پروژه با سرمایه گذاری بالغ بر 40 میلیون دلار صورت گرفته و برای فاز دوم این پروژه به اعتباری بالغ بر 100 میلیون دلار نیاز است.

ریباک با اشاره به اعتماد سازیهای صورت گرفته برای جلب سرمایه گذاری در کشور بلاروس گفت: امسال بیستمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و بلاروس را جشن می گیریم و امیدواریم این روابط روز به روز گسترش یابد.

 

ویکتور ریباک

استاندار استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به توانمندیهای صنعتی و کشاورزی استان مرکزی گفت: استان مرکزی به عنوان استانی برخوردار از ظرفیت های صنعتی و کشاورزی از آمادگی کامل برای توسعه روابط تجاری با کشور بلاروس برخوردار است.

محمد حسین مقیمی افزود: استان مرکزی به لحاظ قرار گرفتن در مرکزیت کشور ایران و به لحاط برخورداری از شرایط آب و منطقه ای مطلوب برای کشت انواع محصولات کشاورزی از شرایط مناسبی  در کشور برخوردار است.

فعالیت بیش از 2800واحد صنعتی فعال در استان مرکزی

وی با اشاره به فعالیت بیش از 2 هزارو 800 واحد صنعتی فعال در استان مرکزی گفت: این صنایع که در حوزه صنایع فلزی، کانی غیرفلزی، پتروشیمی، نفت و .... فععال اند نقش بسزایی در تامین نیاز داخلی و صادرات کشور دارند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: کشور بلاروس از جمله کشورهایی است که به لحاظ برخورداری از  دیدگاه های نزدیک  اعتقادی و سیاسی، تجار ایرانی را علاقمند به برقراری روابط تجاری با این کشور کرده است.

مقیمی ادامه داد: تفاهم نامه های بین استان با سفارتخانه بلاروس به جد از سوی مدیریت استان مرکزی دنبال می شود.

سفیر بلاروس در سفر یک روزه خود به استان مرکزی ضمن شرکت در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی از 2 واحد صنعتی هپکو و لجور در شهر اراک نیز بازدید کرد.

کد خبر 2204473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha