۱۴ دی ۱۳۹۲، ۸:۲۹

در گفتگو با مهر عنوان شد:

تشریح برنامه‌های کمیته آموزش/ از اعزام 30 مربی به آلمان تا حضور فرگوسن در ایران

تشریح برنامه‌های کمیته آموزش/ از اعزام 30 مربی به آلمان تا حضور فرگوسن در ایران

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال ضمن تشریح برنامه‌های این کمیته، از اعزام 30 مربی ایرانی شاغل در رده‌های پایه به کلاس‌های سه هفته‌ای هامبورگ آلمان خبر داد. وی همچنین گفت: فرگوسن به ما قول داد اگر کاری نداشته باشد، اردیبهشت‌ماه سال آینده به ایران بیاید.

محمد احسانی رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن توضیح درباره نتایج برگزاری همایش علم و فوتبال، به تشریح برنامه‌های این کمیته پرداخت و از حضور فرگوسن در تهران در صورت مهیا بودن شرایطش در اردیبهشت‌ماه سال 93 خبر داد:

هدف برگزاری همایش علم و فوتبال
احسانی درباره برگزاری همایش علم و فوتبال اظهار کرد: حداقل سالی یک یا دو همایش در این سطح برگزار می‌کنیم. همایش اول در اردیبهشت سال 92 برگزار شد و همایش دوم هم همین همایشی بود که با حضور بلاتر همزمان شد. هدف از برگزاری این همایش این بود که آنچه مربیان در سال‌های گذشته آموخته بودند، برایشان یادآوری و به روز شود.

* بازخورد خوب برگزاری همایش
وی ادامه داد: همایش علم و فوتبال بازخورد خوبی داشت. سعی می‌کنیم با توجه به اینکه مربیان خودشان استقبال خوبی نشان دادند، همچنان به وظیفه خود در برگزاری چنین همایش‌ها و برنامه‌هایی برای آشنایی با تازه ترین دستاوردهای علمی ادامه بدهیم.

* در ترکیه با فرگوسن رایزنی کردیم
رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال درباره حضور الکس فرگوسن سرمربی پیشین منچستریونایتد برای حضور در همایش بعدی کمیته آموزش تاکید کرد: چندی پیش در ترکیه یک کنگره برگزار شد که فرگوسن هم حضور داشت. همانجا از او دعوت کردیم که در همایش ما که اردیبهشت‌ماه سال 93 برگزار می‌شود، شرکت کند. وی عنوان کرد که اگر در آن تاریخ کاری نداشته باشد، حتما به ایران می‌آید.

* قول مساعد شیخ سلمان
احسانی در ادامه یادآور شد: ما از هفت، هشت مربی طراز اول دنیا درخواست کرده‌ایم که در همایش اردیبهشت ماه شرکت کنند؛ مربیانی مثل ملندز، رایول، مربی پیشین هامبورگ و سایر نفرات. برای دعوت از این نفرات با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا مذاکراتی داشتیم. اگر چهار، پنج نفر از این مربیان هم به ایران بیایند، برای ما خوب است. حتی با شیخ سلمان رئیس AFC هم دو بار از نزدیک رایزنی کردم و وی هم قول داد با ما همکاری کند.

* اعزام سه هفته‌ای 30 مربی پایه به آلمان
وی همچنین به برنامه‌های این کمیته اشاره و اظهار کرد: توافقات خوبی با هیات هامبورگ آلمان داشته‌ایم و تا اندازه زیادی برای همکاری به تفاهم رسیده‌ایم. بر این اساس قرار شد هر سال 30 مربی پایه بین سن‌های 8 تا 18 سال را به این کلاس‌ها که سه هفته طول می‌کشد اعزام کنیم. آلمان از کشورهایی است که در رده پایه بسیار خوب و قوی کار کرده است.

* اعزام دایی و تقوی، شاید وقتی دیگر!
رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه "چه اتفاقی در اعزام علی دایی و مجتبی تقوی به دوره‌های آموزشی رخ داد"، تاکید کرد: کنفدراسیون فوتبال آسیا ضوابطی برای حضور مربیان در این دوره داشت و ما هم چند معیار برای مربیان در نظر گرفتیم که در نهایت قرار شد تقوی و دایی به این دوره بروند. البته قرار بود این دوره اواسط سال 2013 برگزار شود که به خاطر تغییر و تحولات در کنفدراسیون فوتبال آسیا، این دوره به یک زمان دیگر موکول شد و هنوز مشخص نیست چه زمانی این مربیان اعزام شوند.

 


 

کد خبر 2204764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha