۸ دی ۱۳۹۲، ۱۸:۱۷

کاظمی:

مشهد آماده خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر/ توزیع 10 هزار پارو برای برف‌روبی معابر

مشهد آماده خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر/ توزیع 10 هزار پارو برای برف‌روبی معابر

مشهد – خبرگزاری مهر: معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه خدمات شهری سه شیفت در روزهای آخر صفر فعال است گفت: در صورت باارش برف با توزیع 10 هزار پارو از شهروندان در برف‌روبی کمک می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، خليل كاظمي ظهر یک شنبه در نشست خبري سالن اجتماعات مرکز خدمات شهری مشهد، اظهار كرد: با توجه به حجم زائر رفت و روب معابر و خیابان‌های مشهد نیز در سه شیفت کاری انجام می شود تا میزبان خوبی برای زائران باشیم.

وی با بیان اینکه  بالغ بر 3 ميليون نفر در غالب 900 كاروان در دهه آخر صفر به مشهد می‌آیند افزود: بزرگترین کاروان پیاده از نیشابور با 3 هزار نفر جمعیت است و دورترین کاروان پیاده از بم کرمان است.

کاظمی بیان کرد: تا مسیر 50 کیلومتری به مشهد و در مسیر زائران پیاده  نزدیک به 100 چشمه سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است.

برنامه‌ريزي‌ خدمت به زائران در مسير ورودي های مشهد

وی همچنین ادامه داد: برنامه‌ريزي‌هاي خاصي در مسير ورودي مشهد انجام شده که شامل 14 ايستگاه‌ خدماتي در 40 تا 50 كيلومتري شهر مشهد و در ورودی قوچان، سرخس، کلات و نیشابور، ايجاد خدمات موجود از جمله خودروهاي وانت بار در ايستگاه‌هاي خدماتي، قرار دادن بيش از 1 تن و نيم كيسه زباله در مسير راه، تامين آب مورد نياز براي زائرين از طريق تانكرهاي آبي است.

وی ادامه داد: آماده‌سازي تعداد سوله‌ها تحت عنوان سوله‌هاي بحران از جمله مجموعه‌هاي ورزشي براي پذيرش زائر  نیز بخشي از برنامه شهرداری در دهه آخر صفر براي زائران است.

يك ساعت به فعاليت قطار شهري در پایان ماه صفراضافه شد

معاون محیط زیست و  خدمات شهري شهرداري مشهد اعلام کرد: براي رفاه حال زائران و مجاوران يك ساعت به فعاليت قطار شهري اضافه شده است.

کاظمی ازافزایش ناوگان تاکسیرانی مشهد در این ایام تا 30 درصد خبرداد و گفت:250 اتوبوس نیز در محدوده حرم رضوی خدمت رسانی خواهند کرد.

وی گفت: در دهه آخر صفر در پایانه های مسافر بری حضور انبوه زائران را داریم که در پایانه معراج و پایانه امام رضا(ع) تمهیدات لازم برای اسکان موقت زائران در نظر گرفته شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به حجم زائر رفت و روب نیز در سه شیفت کاری انجام می شود تا میزبان خوبی برای زائران باشیم.

شهروندان زنجير چرخ داشته باشند

معاون محیط زیست و خدمات شهری مشهد با توجه به شروع فصل سرما به شهروندان توصیه کرد: زنجير چرخ  و ساير تجهيزات زمستاني و وسيله نقليه رفع نواقص فني را در این آب و هوا به همراه دشته باشند.

وی به استفاده محدود از یخ زداها در زمستان امسال توسط خدمات شهری مشهد اشاره کرد و دلیل آن را تاثیر منفی بر محیط زیست شهری و ایجاد آلودگی در آبهای زیر زمینی و همچنین تاثیر بر آلودگی هوا عنوان کرد.

وی به آمادگی 15 دستگاه  ماشین آلات برف روب شهرداری برای مقابله با وضعیت بحرانی در روزهای برفی اشاره کرد و گفت: از شهروندان نیز با در اختیار گذاشتن 10 هزار پارو در برف روبی کمک خواهیم گرفت.

خودروها را در روزهای برفی در معابر  پارک نکنید

کاظمی گفت: پارک خودروها در معابر فرعی یکی از معضل های کارکنان خدماتی شهرداری مشهد در نظافت و برف روبی خیابان هاست و از شهروندان در خواست کرد تا در روزهای برفی خودروهای خود را در کنار خیابان پارک نکنند تا امکان پاکسازی معابر فرعی و اصلی وجود داشته باشد.

کاظمی با بیان اینکه شهروندان در روزهای برفی از حمل و نقل استفاده کنند تا از بار ترافیک کم کنند تاکید کرد: در صورتی که اصول شهروندی نهادینه شود تردد در این روزها آسان تر خواهد شد.

کد خبر 2204902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha