۸ دی ۱۳۹۲، ۲۱:۳۹

در جلسه عنوان شد:

گازرسانی به شهرک‌های صنعتی اولویت است/ عقد 70 قرارداد در شهرک‌های صنعتی مازندران

گازرسانی به شهرک‌های صنعتی اولویت است/ عقد 70 قرارداد در شهرک‌های صنعتی مازندران

گلوگاه - خبرگزاری مهر: مدير عامل شركت گاز مازندران گفت: گاز رساني به شهرك‌هاي صنعتي اولويت اول ما است و با برنامه‌ريزي مناسب در دستور كار قرار مي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن عرب مقصودي شامگاه يكشنبه در جلسه بررسي مشكلات و معضلات شهرك صنعتي گلوگاه اظهار داشت: با اعتبار بالغ بر 13 ميليارد ريال گازرساني به شهرك صنعتي گلوگاه عملياتي شده و خوشبختانه مشكلي در اين رابطه نداريم.

وي گفت: نظارت فني گاز، رعايت ايمني و استانداردها از  جمله مسائلي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد تا استفاده بهينه از اين نعمت خدادادي انجام شود.

عرب مقصوي خاطر نشان كرد: زير ساختهاي لازم براي گازدار كردن همه واحدهاي شهرك صنعتي گلوگاه فراهم شده است و مشكلي براي گازرساني به واحدهاي توليدي ديگر در اين شهرك وجود ندارد.

استفاه از تلفن ثبات و بی‌سیم در شهرک صنعتی

رئيس شركت مخابرات بهشهر و گلوگاه نيز در سخناني يادآور شد: شهرك صنعتي گلوگاه در محدوده خارج از شهر واقع شده و به دليل قرار گرفتن در بافت روستايي ناگزير به استفاده از تلفن ثابت و بي سيم روستايي هستيم كه خوشبختانه اين سيستم در شهرك فعال است و مشكلي براي مخابرات نداريم.

اسماعيل شهربندي گفت: در رابطه با تلفن با سيم در شهرك صنعتي گلوگاه، شركت مخابرات آمادگي لازم را براي اين مسئله دارد و مي توانيم با توجه به قرار داشتن فيبر نوري در كنار جاده اين خدمات را ارائه دهيم و وظيفه ما ارائه خدمت مخابراتي تا ورودي شهرك است.

وي افزود: است و شهرك صنعتي موظف به آماده كردن زير ساختهاي لازم مخابراتي در داخل شهرك است.

70 قرار داد جديد در حوزه شهرك هاي صنعتي با سرمايه گذاران منعقد شد

مدیرعامل شهرکهای صنعتی مازندران گفت: در 9 ماهه سال جاري بيش از 70 قرار داد جديد در حوزه شهرك هاي صنعتي با سرمايه گذاران منعقد شد.

عباسعلي وفايي نژاد بيان داشت: اين مقدار سرمايه گذاري در شهرك هاي صنعتي نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد 10 درصدي مواجه بوده است.

وي گفت: تاكنون در سال جاري 50 هكتار زمين صنعتي به صنعتگران واگذار شده است كه در جهت رشد صنعتي مازندران تاثير بسزايي دارد.

وفايي نژاد با بيان اينكه در حوزه صنعت توسعه زير ساختهاي صنعتي بايد از اولويت برخوردار باشد افزود: زير ساختهاي صنعتي برنامه اصلي و اولويت دار سرمايه گذار است كه با نگاه ويژه در اين رابطه وارد شده ايم و زير ساتختهاي صنعتي در شهرك هاي صنعتي مازندران با برنامه ريزي مدون در حال انجام است.

مدیرعامل شهرکهای صنعتی مازندران بيان داشت: در سالهاي گذشته مسائل زيست محيطي و منابع طبيعي از جمله مشكلات حوزه صنعت بودند كه خوشبلختانه اين مسئله رفع شده است  و شهرك هاي صنعتي بعنوان مراكز تجمع توليدات متفاوت با شرايط حفظ محيط زيست در دستور كار قرار دارد.

وي گفت: شهرك صنعتي گلوگاه از شهرك هاي جوان مازندران است كه از سال 87  در دستور كار قرار گرفته است و زير ساختهاي لازم براي سرمايه گذاري در اين شهرك صنعتي فراهم است و سرمايه گذاران مي توانند سرمايه گذاري مناسبي را به دليل شرايط مناسب راه، دسترسي مناسب و آسان به جاده سراسري، ترانزيت كالا و حمل و نقل در اين شهرك شاهد باشند.

وفايي نژاد افزود: خوشبختانه يكي از مزيت هاي شرق مازندران، در اختيار بودن مناسب زمين است و اينكه سرمايه گذاران به راحتي مي توانند زمين مورد نياز خود را بدست آورند و به نوعي در شرق مازندران از نظر زمين نسبت به غرب مساعدتريم و تملك خوبي داريم.

وي ادامه داد: از 36 هكتار زميني كه براي شهرك گلوگاه اختصاص يافته تا كنون با 22 سرمايه گذار قرارداد بسته شده و روند واگذاري مطلوبي را شاهد هستيم.

وفايي نژاد با بيان اينكه خدمات آب و برق در اين شهرك تامين شده است خاطر نشان كرد: دغدغه اصلي ما مسئله گاز بوده كه علي رغم عدم بودجه در ابتداي سال جاري، گاز به شهرك صنعتي گلوگاه منتقل شد و خط انتقال گاز نيز براي مجموعه در دست اجرا است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی مازندران گفت: عزم جدي ما بحث استقرار گاز در شهرك هاي صنعتي شورمست، بابلسر، رستمكلا و فاز دو بهشهر است كه جاهاي كليدي است و بايد مورد توجه قرار گيرد كه البته برق رساني به شهرك هاي فاقد برق  نيز از دغدغه هاي ما است كه در دستور كار است.

وفايي نژاد يادآور شد: در تامين آب شهرك صنعتي گلوگاه مشكلي نداريم اما بهداشتي بودن آب بايد در دستور كار قرار گيرد.

وي گفت: ايجاد تصفيه خانه، روشنايي معابر، جدول كشي ها، آسفالت معابر داخلي و خدمات مخابراتي از جمله مسائل و مشكلات شهرك صنعتي گلوگاه است كه با برنامه ريزي در جهت رفع مشكلات آن گام برداشته مي شود.

مدیرعامل شهرکهای صنعتی مازندران با اشاره به فعاليت تنها كارخانه شهرك صنعتي گلوگاه افزود: شركت پرتو دانه طهماسبي در شهرك صنعتي گلوگاه در زمينه توليد دان، توليد جوجه ، داروخانه و آزمايشگاه فعاليت دارد كه براي 60 نفر ايجاد اشتنغال كرده است و براي تامين نيروي متخصص نيز 30 نفر نيروي جديد به زودي بكارگيري خواهند شد و نقش بسزايي در اشتغال منطقه ايفا كرده است.

کد خبر 2204974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha