۱۰ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰

تحولات روسیه/

بازداشت معترضان ضدترور در ولگوگراد/ پوتین با دبیر کل سازمان ملل گفتگو کرد

بازداشت معترضان ضدترور در ولگوگراد/ پوتین با دبیر کل سازمان ملل گفتگو کرد

بازداشت معترضان ضدترور در ولگوگراد، واکنش وزارت خارجه روسیه به این انفجارها و گفتگوی پوتین با دبیر کل سازمان ملل در این باره از جمله خبرهای مرتبط با تحولات روسیه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای انفجارهای ولگوگراد و حملات تروریستی در برخی کشورها از جمله عراق، سوریه، لیبی و آمریکا را سازماندهی شده خواند و اعلام کرد: حملات تروریستی در دو روز گذشته در ولگوگراد در آستانه سال نو میلادی تلاش دیگر تروریست ها برای ایجاد هرج و مرج و بی نظمی در جامعه روسیه و ایجاد خصومت مذهبی در جامعه بود.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه با تاکید بر ادامه مبارزه سرسختانه علیه تروریسم اعلام کرد که تروریسم همیشه جرم شناخته شده و عاملان آن همواره باید مجازات شوند.

در جریان انفجار ظهر یکشنبه در ترمینال قطار شهر ولگوگراد روسیه 18 نفر کشته و 35 نفر دیگر زخمی شدند. همچنین بامداد روز دوشنبه بر اثر انفجار در یک اتوبوس برقی 10 نفر کشته و 15 نفر دیگر مجروح شدند.

این انفجارها در حالی رخ می دهند که روسیه در ماه فوریه سال 2014 میلادی (کمتر از شش هفته دیگر) میزبان بازی های المپیک زمستانی خواهد بود.

پس از انفجار روز یکشنبه اعلام شد که یک زن عامل این انفجار بوده است. به نوشته رسانه های روسی این زن با اتوبوس از داغستان به ولگوگراد آمده و سپس در نزدیک درب ورودی ایستگاه قطار این شهر خود را منفجر کرده است.

رسانه های روسی همچنین از بازداشت ده ها معترض به ناتوانی سازمان های امنیتی از پیشگیری انفجارهای تروریستی در یک مجتمع یادبود قربانیان جنگ دوم جهانی در شهر ولگوگراد روسیه خبر دادند.

معترضان که بدون دریافت مجوز از سوی پلیس راهی خیابانها شده بودند، بر لزوم استعفای مسئولان دولتی شهر ولگوگراد تاکید کردند.

همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفتگو با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد که مسکو در بازداشت و مجازات عاملان دو بمب گذاری قوانین بین المللی را زیر پا نمی گذارد اما جامعه بین الملل نیز باید در مبارزه با تروریسم روسیه را همراهی کند.

از سوی دیگر 15 عضو شورای امنیت در بیانیه ای ضمن محکوم کردن انفجارهای روسیه این حادثه را وحشتناک خوانده و بر مجازات عاملان آن تاکید کردند.

کد خبر 2205752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha