۱۰ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۱۶

برکناری رئیس پلیس ترکیه/ معترضان بازداشت شده محاکمه می شوند

برکناری رئیس پلیس ترکیه/ معترضان بازداشت شده محاکمه می شوند

محاکمه معترضان بازداشت شده، مذاکرات احمد داود اوغلو و همتای آمریکایی درباره سوریه و عراق و برکناری رئیس پلیس ترکیه از جمله خبرهای مرتبط با این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه زمان، احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه با جان کری وزیر خارجه آمریکا درباره تحولات منطقه خاورمیانه از جمله سوریه، برگزاری نشست ژنو 2، افزایش میزان خشونت در عراق و روند صلح در قبرس گفتگوی تلفنی کرد.

خبر دیگر اینکه "علی احسان کایا" رئیس‌ اداره اطلاعات پلیس استان مرسین در ادامه تحقیقات در خصوص پرونده اختلاس و فساد مالی در کابینه رجب طیب اردوغان نخست‌ وزیر ترکیه برکنار شد.

در همین حال "بلند آرینج"ˈ معاون نخست وزیر ترکیه در گفتگو با خبرنگاران ضد رد لایحه دولت آنکارا برای تغییر قوانینی به منظور محاکمه شماری از افسران ارتش به اتهام کودتا علیه دولت ترکیه تاکید کرد که باید با اشتباهاتی که منجر به تخلف از قانون اساسی می شود، مقابله کنیم.

خبر دیگر اینکه "معمر آک کاش"ˈ دادستان بر کنارشده پرونده فساد مالی و ارتشا در ترکیه ضمن رد اتهام رجب طیب اردوغان نخست وزیر در خصوص در اختیار گذاشتن اطلاعات محرمانه این پرونده به رسانه های جمعی تاکید کرد که اطلاعات این پرونده محرمانه را در اختیار رسانه های جمعی قرار نداده است.

همچنین دادگاه استانبول ضمن پذیرش کیفر خواست دادستان عمومی در باره 255 نفر معترض از جمله هفت تبعه خارجی اعلام کرد که معترضان بازداشت شده به زودی به اتهام نقض قوانین مربوط به تظاهرات، تخریب اموال عمومی، شرکت در تظاهرات غیر قانونی، ایجاد وقفه در خدمات عمومی، حفاظت از جنایتکاران و آسیب رساندن به محل های عبادی محاکمه می شوند.

یادآور می شود در جریان ناآرامی ها در ترکیه که در اعتراض به تصمیم دولت اردوغان برای تخریب یک پارک در میدان تقسیم شهر استانبول با هدف ساخت مرکزی تجاری آغاز شد، تاکنون شش نفر کشته و هزاران فرد دیگر زخمی شده اند.

کد خبر 2205800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha