۱۱ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴

حجت الاسلام سالاري:

جنایات سفیانی بسیار مشابه عقاید وهابیت است

جنایات سفیانی بسیار مشابه عقاید وهابیت است

مشهد - خبرگزاري مهر: استاد مرکز تخصصی مهدویت مشهد با بیان این که جنایات سفیانی بسیار مشابه عقاید وهابیت است، گفت: خروج سفیانی در ماه رجب منتهی به ظهور در سرزمین شامات می شود که نامش عثمان بن عنبسه است و از نسل ابوسفیان است.  

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سالاری عصر سه شنبه در جلسه معارف مهدویت با موضوع علائم و شرایط ظهور اظهار کرد: وی سردم دار دشمنان امام زمان عج است و بیشتر جنایات وی در هم در مناطق شیعه نشین خواهد بود.  
 
استاد مرکز تخصصی مهدویت مشهد گفت: هم اکنون جریان وهابیت در حال زمینه سازی برای خروج سفیانی است و جنایات وی بسیار مشابه عقاید وهابیت است.
 
حجت الاسلام سالاری افزود: شرایط ظهور در سیر مباحث مهدویت جز مباحث انتهایی است و مباحث معرفتی در این حوزه بر آن مقدم می باشند و پرداختن به این موضوع در جامعه آفات زیادی دارد.
 
وی بیان کرد: شرایط راه رسیدن به ظهور هستند ولی علائم همچون نشانه ها و تابلو های راهنمای این راه هستند. اولویت با طی کردن راه است نه مانده در تابلوها و شرایط تغییر ناپذیرند ولی علائم بدا پذیرند، شرایط تکلیف اورند ولی علائم نیستند.
 
استاد مرکز تخصصی مهدویت مشهد با بیان اینکه علائم حتمی و غیر حتمی هستند، افزود: علائم حتمی علائمی که فاصله زمان آن ها با ظهور کاملا مشخص است و در سال ظهور اتفاق می افتند و علائم غیر حتمی که فاصله زمانشان با ظهور مشخص نیست.
 
حجت الاسلام سالاری از علائم غیر حتمی به رواج فساد اخلاقی در آخر الزمان، گسترش پدیده همجنس بازی و.... اشاره کرد و گفت: خروج سید خراسانی از مهمترین علائم غیر حتمی است که در این حوزه به قول استاد نجم الدین طبسی یک روایت صیحیح السند داریم که خروج سید خراسانی را بیان کرده است و بر آن می شود اتکای قوی کرد ولی در این روایت از نشانه های سید خراسانی و ... سخنی به میان نیامده است و بیان شده است که ایشان در کوفه با حضرت مهدی (عج) بیعت می کند.
 
وی از دیگر علائم مهم غیر حتمی ظهور به دجال اشاره کرد و آن را یک نوع تفکر و جریان دانست نه یک شخص و بر اساس احادیثی بیان کرد: دجال معرف یک جریان و تفکر الحادی است که حتی در زمان پیامبرانی پیشین هم بوده است و همه از آن برحذر شده اند، این جریان در طول تاریح بوده است و گاهی شدت و گاهی ضعف گرفته است، تفکر دجال و سردم داران آن، پس از ظهور حضرت مهدی عج و توسط حضرت مسیح (ع) از بین خواهد رفت.
 
استاد مرکز تخصصی مهدویت مشهد در ادامه به تبیین مفهوم بدا در روایات اسلامی پرداخت که جز اعتقادات شیعه است و به معنی "اثبات اول و محو ثانی" است و بیان کرد: بدا در مورد علائم حتمی ممکن است بشود ولی خروج سفیانی بنا به روایات بدا پذیر نیست و حتما واقع خواهد شد.
 
حجت الاسلام سالاری گفت: خروج سفیانی در ماه رجب منتهی به ظهور در سرزمین شامات می شود که نامش عثمان بن عنبسه است و از نسل ابوسفیان است، وی سردم دار دشمنان امام زمان عج است و بیشتر جنایات وی در هم در مناطق شیعه نشین خواهد بود،هم اکنون جریان وهابیت در حال زمینه سازی برای خروج سفیانی است و جنایات وی بسیار مشابه عقاید وهابیت است، تمام نبردهای وی در شامات و عراق و پایتخت وی هم در بیت المقدس است، اولین شکست وی در عربستان و در معجزه خسف بیدا خواهد بود.
 
وی اظهار کرد: خروج سید یمانی از دیگر علائم حتمی ظهور است که همزمان با خروج سفیانی اتفاق می افتد و در مقابل سفیانی قرار می گیرد، شخصیت هایی همچون احمد الحسن یمانی وسید حسین بدرالدین حوثی به عنوان کسانی هستند که در موردشان ادعای یمانی بودن شده است و به علت عدم تطابق آن ها رد می شوند، نام این سید بزرگوار حسین خواهد بود و دربرخی روایات از نسل امام حسن و در برخی از نسل امام حسین (ع) دانسته شده است.
 
حجت الاسلام سالاری گفت: بعد از این دو قیام سومین نشانه ظهور ندای آسمانی در شب 23 ماه رمضان است که ندای اول ندای جبرییل در شب است که همه آن را می شوند و هرکس در هر جا هست آن را خواهد شنید که این ندا این است "علی و یارانش حق هستند" و ندای دوم توسط شیطان خواهد بود که " عثمان و یارانش حق هستند"، حال این عثمان به سفیانی باز می گردد و یا به خود عثمان خلیفه سوم مشخص نیست.
 
وی گفت: نشانه دیگر حتمی ظهور ذبح نفس زکیه، سفیر امام زمان عج پیش از ظهور و در کنار خانه خداست، واقعه ایی که تا کنون مشابه نداشته است و بسیار تاسف آور است که در حرم امن الهی یک انسان ذبح شود.
 
استاد مرکز تخصصی مهدویت مشهد افزود: بعد از این واقعه ظهور حضرت مهدی عج در روز جمعه قبل از عاشورا و قیام ایشان در روز شنبه ایی که دهم محرم است اتفاق می افتد.
 
حجت الاسلام سالاری گفت: پس از لشکر کشی سفیانی به سمت مکه برای مقابله با حضرت مهدی عج و یاران ایشان، به اذن خداوند متعال معجزه ایی در منطقه بیدا بین مکه و مدینه اتفاق می افتد که تمام لشکر سفیانی در زمین فرو می روند، بدین ترتیب با این معجره همچون جنگ بدر پایه های حکومت حضرت مهدی عج محکم می شود.
 
 
کد خبر 2205919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha