۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۳۰

حجت الاسلام ترابی:

مسیر موقوفات عوض شود/ رواج بی عفتی یکی از ترفندهای دشمن برای ضربه به جوانان

مسیر موقوفات عوض شود/ رواج بی عفتی یکی از ترفندهای دشمن برای ضربه به جوانان

دامغان- خبرگزاری مهر: امام جمعه دامغان با تاکید بر ضرورت تغییر در مسیر موقوفات گفت: با توجه به نیازهای روز جامعه، انجام وقف نیاز به تجدید نظر دارد و فرهنگ سازی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود ترابی در آئین نماز عبادی سیاسی جمعه شهر دامغان در محل مصلی امام خمینی (ره) و در جمع مردم مومن و نمازگزار این شهر ضمن گرامیداشت هفته وقف با تاکید بر ضرورت تغییر در مسیر موقوفات اظهار داشت: اگر وقف به درستی انجام شود به نفع بنیه اقتصادی کشور خواهد بود و این امر نیازمند رعایت احکام وقف است.

وی وقف در امور کتابخانه‌ها، ساخت حوزه‌های علمیه، دانشگاه، بیمارستان و درمان مردم نیازمند و محروم را از جمله ضرورت‌های امروز جامعه ذکر کردو افزود: وقف می‌تواند به نیازهای جدید و امروز جامعه جواب پاسخگو باشد.

وجود 16هزار متر مربع زمین کشاورزی موقوفه آستان قدس رضوی در استان سمنان

امام جمعه دامغان از وجود 16 هزار مترمربع زمین کشاورزی متعلق به آستان قدس رضوی در استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: وجود این مقدار زمین‌های کشاورزی کمک فراوانی به بنیه اقتصادی استان داشته که مردم نیز از برکات آن بهره مند هستند.

ترابی با بیان اینکه ملک وقفی به شرطی خوب است که شرایط وقف و استفاده از آن به درستی اجرا و رعایت شود خاطرنشان ساخت: مومنان باید به موضوع وقف بیش از گذشته توجه و در اجرای آن دقت کنند.

بدحجابی و بی عفتی یکی دیگر از ترفندهای دشمن برای ضربه به جوانان ایرانی

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان همچنین به 17 دیماه سالروز توطئه کشف حجاب توسط رضا خان اشاره داشت و افزود: بدحجابی و بی عفتی یکی دیگر از ترفندهای دشمن برای ضربه به جوانان ایرانی است.

ترابی با یادآوری اینکه حجاب فقط متعلق به اسلام نیست و در ایران باستان نیز به آن توجه می شده است تصریح کرد: باید بکوشیم با موضوع بدحجابی و بی عفتی در جامعه مقابله کنیم و دشمن را در اجرای اهدافش ناکام بگذاریم.

امام جمعه دامغان همچنین به فرارسیدن حلول ماه پرخیر و برکت ربیع الاول و سالروز ولادت فرخنده رسول مکرم اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) مطالبی بیان داشت.

تشکیل 17 پرونده قضایی موقوفات در مراجع قضایی دامغان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان نیز پیش از خطبه های خطبه های امروز نماز جمعه از تشکیل 17 پرونده قضایی موقوفات در مراجع قضایی این شهرستان طی سال گذشته تاکنون خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد 9 پرونده منجر به صدور رای به نفع موقاف شد و مابقی نیز در حال رسیدگی است.

حجت الاسلام جاهد نجفی عمران یاد آور شد: این تعداد پرونده تشکیل شده با هدف دفاع از حقوق موقوفات بوده است.

وی بر احیاء موقوفات تاکید کرد و گفت: باید برای پاسداری و حراست از موقوفات تلاش مضاعفی صورت گیرد و کوتاهی در این راستا از هیچ کس پذیرفتنی نیست.

1058 موقوفه در دامغان وجود دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان همچنین از وجود یک هزار و58 موقوفه در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: سه هزار و 50رقبه، 198 مسجد، 14حسینیه و 38 بقعه متبرکه در شهرستان وجود دارد که برعملکرد آنها در طول سال نظارت می شود.

نجفی عمران با اشاره به اینکه 636 موقوفه شهرستان دامغان در جهت تجاری فعالیت دارند یادآور شد: در طی 9ماهه نخست سال جاری در آمد موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان بیش از 10 میلیارد ریال بوده که از رشد 58 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بود.

شناسایی 6 موقوفه جدید در دامغان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان همچنین با بیان اینکه طی سال گذشته تاکنون تعداد شش موقوفه جدید در شهرستان شناسایی و به تعداد موقوفات افزوده شد، گفت: این موقوفات جدید شامل باغ، مسکن و مغازه بوده است.

نجفی عمران همچنین در خاتمه از همراهی و همکاری ائمه جمعه، روحانیت و مسئولان شهرستان در طول سال با اداره اوقاف و امورخیریه تقدیر کرد.

کد خبر 2206847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha