این هفته در شهر کتاب؛

«علم، جامعه، اخلاق» نقد می‌شود/ سخنرانی کزازی درباره «حافظ، آشیانه و شب دزد»

«علم، جامعه، اخلاق» نقد می‌شود/ سخنرانی کزازی درباره «حافظ، آشیانه و شب دزد»

کتاب «علم، جامعه، اخلاق» این هفته در قالب یکی از جلسات هفتگی موسسه فرهنگی شهر کتاب مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «علم، جامعه، اخلاق» جستارهایی در ابعاد اجتماعی و اخلاقی علم به تازگی با ترجمه‌ جمعی از صاحب‌نظران به زبان فارسی ترجمه و به همت انتشارات مینوی خرد منتشر شده است. در این کتاب مباحثی چون مطالعه جامعه‌شناختی علم و فن‌آوری، علم و قدرت، علم و جامعه، علم و جنسیت، علم و اخلاق طرح شده است و برای دانشجویان رشته‌های فلسفه، علم و فلسفه‌‌ علم و عموم مخاطبان علاقه‌مند به این مباحث مفید است و برخی از مطالعات و رویکردهای نوین را در این حوزه معرفی و تحلیل می‌کند.

نشست هفتگی شهرکتاب روز سه‌شنبه 17 دی از ساعت 16:30 به نقد و بررسی کتاب «علم، جامعه، اخلاق» اختصاص دارد که با حضور حسین معصومی همدانی، حسین شیخ‌رضایی و امیر احسان کرباسی‌زاده در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود

ورود عموم علاقه‌مندان به این برنامه آزاد است.

حافظ و آشیانه و شب دزد

ویرایش سخن‌سنجانه و دانشورانه دیوان حافظ بیش از دیگر شاهکارهای ادب فارسی حساسیت داشته و دارد. زیرا ساختار واژگانی در بیت‌های حافظ بسیار نغز و ظریف است و پیوندی تنگ با هنرهایی مانند ایهام دارد. با چند شیوه می‌توان به ویرایش متن دیوان حافظ پرداخت.

نهمین جلسه از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ حافظ روز چهارشنبه 18 دی از ساعت 16:30 به بررسی موضوع «حافظ، آشیانه و شب دزد» اختصاص دارد که با سخنرانی میرجلال‌الدین کزازی در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود. در این درس‌گفتار کزازی به شیوه‌های ویرایش دیوان حافظ و کارکرد و ارزش آن‌ها در پیوند با شعر حافظ اشاره کرده و این مطالب را  تشریح خواهد کرد.

کد خبر 2207122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha