۱۴ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۳۲

سیروس محجوب مطرح کرد:

افتتاح سه آکادمی فوتبال برای ملوان/ اعضای هیات مدیره معرفی شدند

افتتاح سه آکادمی فوتبال برای ملوان/ اعضای هیات مدیره معرفی شدند

مالک جدید باشگاه ملوان بندرانزلی اعلام کرد سه مرکز آکادمی فوتبال برای این باشگاه تا خردادماه سال آینده راه‌اندازی می‌شود. وی همچنین گفت: اختلاف سطح فوتبال ایران و اروپا به دلیل تفاوت در نوع آموزش، نوع مربی و روش‌های تمرین در هنگام آموزش آکادمی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس محجوب، مالک باشگاه ملوان بندرانزلی شنبه شب در برنامه سکو در شبکه باران استان گیلان است شرکت کرد. او در این مصاحبه بر خلاف معمول مالکان متمول تیم‌ها خبری از وعده‌های آنچنانی و قول ریخت و پاش‌ها نداد و با ادبیاتی متفاوت از تلاش برای کار پایه‌ای و بازیکن سازی سخن گفت.

محجوب در ابتدای این گفتگو اظهار کرد: دو سالی را که در خدمت باشگاه بزرگ پرسپولیس بودم، دوران خوبی را تجربه کردم. بعد از آن همیشه در فکرم این بود  می‌‎شود در فوتبال ایران در بخش اقتصاد، تحولی را ایجاد کرد. ایجاد تحول هم مستلزم حضور است، چه در قالب یک باشگاه و چه در قالب یک مسئولیت در فوتبال. بعداز چند سال که علاقه‌مند به حضور در فوتبال بودیم، توفیق حضور و خدمت را در باشگاه ملوان که از پر افتخارترین و ریشه‌دارترین باشگاه‌های ایران به شمار می‌رود را پیدا کردم.

وی با بیان اینکه اگر سرمایه‌گذاری در فوتبال ورود می‌کند نیازمند حمایت هواداران و بازیکنان است و از سوی دیگر نیز باید برنامه داشته باشد، افزود: از زحمات حسین هدایتی تشکر می‌کنم که خیلی به باشگاه ملوان کمک کردند تا سرپا بماند. ما هم به همین دلیل سرپا ماندن باشگاه، ورود کردیم.  الان به تنها چیزی که فکر می‌کنیم، کار کردن در ملوان است. تلاش می‌کنیم تا از برند ملوان در سطح ایران و بین‌المللی استفاده کنیم.

مالک باشگاه ملوان بندرانزلی ادامه داد: قول دادن در فوتبال شاید کار مناسبی نباشد، چون به زعم من 11 تا 12 هزار میلیارد گردش سرمایه در فوتبال ما است اما خروجی آنچنانی ندارد. من از تمام فوتبالیست‌هایی که باعث صعود تیم ملی به جام جهانی برزیل شدند، تشکر می‌کنم ولی اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم بازیکنان دو رگه نقش موثری در این صعود داشتند زیرا تا الان کاری در زیر ساخت نکردیم، نه این‌که تلاش نشده باشد، اما تلاشی که منجر به نتیجه شده باشد را شاهد نبوده‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: باید به فکر درآمدزایی از فروش بازیکنان‌مان در داخل و خارج از کشور باشیم. فوتبال را باید از دریچه خود فوتبال ببینیم زیرا فوتبال  فروشگاهی است که ویترینش بازیکنان هستند. فوتبال به مثابه یک کارخانه بدون دود و آلودگی است، اگر باشگاه‌ها را در بخش آکادمی فعال کنیم، مشکلات آنها بر طرف می‌شود. بدین ترتیب زیر ساخت باشگاه‌ها مستقل می‌شود. باشگاه رئال مادرید در سال 700 میلیون یورو در آمدزایی می‌کند، باشگاه منچستر یونایتد نیز سالانه 500 میلیون یورو درآمدزایی می‌کند، درآمدزایی این باشگاه‌های بزرگ بر تولید بازیکن استوار است.

محجوب با بیان اینکه سال 1379 به خارج از کشور سفر کرد، یادآور شد: بحث تجارت شتر، زمانیکه متقاضی خرید سهام باشگاه نیوکاسل بودم، مطرح شد که البته کاری ژورنالیستی بود. بیشتر کار تجاری من در کشورهای سوئیس و انگلستان بوده است. به بزرگان فوتبال انگلستان علاقه داشتم و متقاضی خرید 100 درصد سهام این باشگاه بودم. آن زمان نیوکاسل در لیگ برتر انگلستان حضور نداشت، فروشندگان سهام نیوکاسل این شرط را گذاشتند که هرگاه این باشگاه به لیگ برتر صعود کرد، قیمت فروش افزایش پیدا کند و این عامل مرجع اختلاف ما بود.

وی در ادامه تاکید کرد: ارزش سهام باشگاه نیوکاسل در حال حاضر 250 میلیون پوند است و آن زمانکه متقاضی خرید سهام آن بودم، این مبلغ 70 میلیون پوند بود. وقتی که بحث خرید سهام باشگاه نیوکاسل پیش آمد، نام من میلیونی در طول 5-6 ساعت جستجو شد. این نشان می‌دهد این باشگاه قدیمی مخاطبان بسیار فراوانی دارد. اصل موضوع آوازه جهانی باشگاه نیوکاسل و قدیمی بودن این باشگاه و وجود بزرگانی همچون سربابی رابسون، کوین کیگان و آلن شیرر بود. باشگاه نیوکاسل در دنیا شناخته شده است و من به خاطراستفاده از این برند معتبر جهانی در کارهای اقتصادی، متقاضی خرید صددرصد سهام باشگاه بودم.

مالک باشگاه ملوان در مورد تفاوت فوتبال ایران و اروپا تصریح کرد: اختلاف سطح فوتبال ایران و اروپا به دلیل تفاوت در نوع آموزش، نوع مربی و روش‌های تمرین در هنگام آموزش آکادمی است. اگر بتوانیم فوتبال کشور را به صورت حرفه‌‌ای به سمت آکادمی ببریم، خدمت بزرگی به کشورمان شده زیرا محصول آکادمی تبدیل به درآمد باشگاه می‌شود. وقتی که به فوتبال مراجعه می‌کنیم، نباید جز بازیکن دنبال چیز دیگری باشیم، همانگونه که به یک فروشگاه تخصصی به نیت خرید محصول می‌رویم.

وی همجنین اظهار کرد: ارتباط خوبی با بزرگان فوتبال انگلستان دارم و می‌توانم از آنها در زمینه انتقال تولیدات آکادمی باشگاه ملوان به فوتبال اروپا استفاده کنم. از جلال چراغپور نیز در برنامه‌‎های آکادمی خودمان استفاده خواهیم کرد. با ایشان مذاکره کرده‌ام تا در بحث آکادمی حضور داشته باشند. در بندرانزلی، فومن(غرب گیلان) و چابکسر(شرق گیلان) سه مرکز آکادمی فوتبال به صورت شبانه‌روزی تا خردادماه سال آینده راه‌اندازی می‌کنیم.

محجوب ادامه داد: دکتر آرزم که از اساتید دانشگاهی استان گیلان هستند، به صورت مداوم در حال پیگیری برنامه‌های راه اندازی این مراکز آکادمی هستند. تماشاگران ما بیشتر از رده‌های پایه هستند و این رده‌های سنی با باشگاه تنها یک روز که همان روز مسابقه است ارتباط دارند. ما می‌خواهیم این فاصله و خلا با ایجاد این مراکز آکادمی پر شود. دلیل جلسه من با چراغپور و دعوت از ایشان به همکاری، مصاحبه برنامه 90 نبود، چون از قبل نسبت به ایشان شناخت داشتم. ما نیاز به علم اشخاصی مانند چراغپور داریم که در کنار پیشکسوتان بزرگ ما در باشگاه ملوان که آنها هم زحمات زیادی کشیده‌اند، از تجربیات‌شان استفاده شود.

وی یادآور شد: در صورت محقق شدن این ایده، به بهبود مشکل فرهنگی ورزشگاه‌ها نیز کمک می‌کنیم. در بازی‌های خانگی مجله‌ای را تهیه می‌کنیم که در آن اطلاعات دو تیم، سوابق بازی‌های آنها و پیام باشگاه را درج می‌کنیم و این نشانگر ارزش‌گذاری باشگاه برای هواداران است. این کار را از بازی با پرسپولیس شروع کرده‌ایم.

مالک باشگاه ملوان در مورد ترکیب هیات مدیره این باشگاه هم تاکید کرد: سه نفر از سوی ما اعضای هیات مدیره هستند، آقای فرماندار و رئیس شورای شهر و دو نفر از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز عضو هیات مدیره باشگاه ملوان هستند. ناصر شهسواری عضو هیات مدیره هستند. آقای عاشوری نماینده فومن یکی از مشوقان من برای خرید سهام ملوان بودند. از ایشان خواهش کردم در هیات مدیره ملوان عضو شوند و به ما کمک کنند. آقای تهرانی مقدم به دلیل بیماری مادریشان در تهران تشریف دارند اما در کنار ما حضور دارند.

وی تصریح کرد: از اکبر غمخوار خارج از کمکی که به ما می‌کنند، اگر فرصت داشته باشند و در هیات مدیره تشریف بیاورند، استقبال گرم می‌کنیم زیرا ایشان عضو هیات مدیره چندین شرکت هستند. می‌خواهیم با مردم صادق باشیم، همان طوری که مردم ما را پذیرفتند ما نیز می‌خواهیم در چیدمانمان منضبط و حرفه‌ای عمل کنیم تا مشکلی برای باشگاه ایجاد نشود. ملوان یک باشگاه ارزشمند است، یک باشگاه بومی است که همه زحمات زیادی در آن کشیده‌اند. آقای خسته‌بند زمانی که آمدند و مشکلات ملوان را به من اعلام کردند، با تمام خلوص نیت مسایل را مطرح می‌کردند.

محجوب ادامه داد: از تیم‌هایی مانند ملوان نمی‌شود به سادگی گذر کرد. سالیان سال مردم انزلی و هواداران ملوان؛ خواب و بیداریشان به عشق ملوان بوده است، شادی‌ها و ناراحتی‌هایشان به عشق ملوان بوده است. واقعا رسالت سختی را بر دوش گرفته‌ایم از این جهت که بتوانیم از عهده کار بیرون بیاییم.

وی با درخواست کمک از مردم انزلی، خاطنرشان کرد: به امید خدا مردم شریف بندرانزلی به ما کمک کنند، واقعا از مردم حمایت می‌خواهیم. بازیکنان نیز همین طور، شب بازی با پرسپولیس که خدمتشان رسیدم عنوان کردم به ما کمک کنید. یعنی اینگونه نگاه نکنیم که فقط من وظیفه دارم، فرد دیگر وظیفه‌اش کمتر است. همه ما وظیفه داریم در جهت استمرار و موفقیت ملوان تلاش کنیم تا به امید خدا بتوانیم آسیایی بشویم.

مالک باشگاه ملوان همچنین به موضوع جالبی اشاره کرد: آسیایی شدن خیلی خوب است، قهرمانی آسیا هم خیلی خوب است؛ قهرمانی لیگ برتر هم خیلی خوب است ولی مهم این است ما بتوانیم زیر ساخت‌های‌مان را درست کنیم. وقتی تیم آسیایی شده باشد ولی حقوق بازیکنان 6 ماه عقب افتاده باشد و تمرکز نداشته باشند، این آسیایی بودن فایده‌ای ندارد. این یکی از مشکلات نه تنها ملوان، بلکه کل فوتبال ایران است.

وی ادامه داد: از درودگر تشکر می‌کنم که در یک سال اخیر زحمات زیادی را متحمل شدند. ملوان مسایل مالی سختی را گذارنده و این تیم هم اکنون جایگاه مناسبی در جدول دارد که حاصل زحمات ایشان است. ارتباط خوبی با ایشان دارم و در طول روز با وی در ارتباط مستمر هستم. دغدغه ایشان نیز به ثمر نشستن دغدغه‌های ما است.

محجوب همچنین تصریح کرد: ما برای بحث آکادمی یک برنامه 6-7 ساله را طراحی کرده‌ایم، به این جهت که هم به فوتبال کشورمان خدمت کنیم و هم این که باشگاه ملوان در سه سال آینده، پنج بازیکن را به سطح اول فوتبال اروپا منتقل کند و برند باشگاه ملوان را در آینده با همه این بزرگی‌اش؛ بزرگ‌تر ببینیم.

وی افزود: در صدد افتتاح یک فروشگاه ورزشی در انزلی هستیم. این فروشگاه ورزشی مختص ملوان است، از طرفی خود هواداران می‌آیند در این فروشگاه خرید می‌کنند. برنامه‌مان این است هفته‌ای دو بار بازیکنان محبوب ملوان به آنجا بروند و به هواداران امضا بدهند و خریدهایشان را نیز همان جا انجام بدهند. هدف‌مان علاوه بر کمک به باشگاه؛ ایجاد تعامل دوسویه بین هواداران و باشگاه است تا هم ارتباط مان با هواداران بیشتر شود و هواداران نیز در جریان ریز مسایل باشگاه قرار بگیرد.

محجوب در پایان گفت: به امید خدا در هفته آینده خدمت پیشکسوتان ملوان می‌رسیم و در همین جا می‌خواهیم که دستشان را برای کمک دردست ما بگذارند و بتوانند واقعا کمک کنند. ما برای تعامل اقتصادی وارد عرصه فوتبال شده‌ایم. عرض کردم مردم خیلی می‌توانند به ما کمک کنند، امیدوارم کم‌شان را از ما دریغ نکنند.

کد خبر 2207168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha