در جمع خبرنگاران مطرح شد:

معیارهای رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در انتخاب رایزنان فرهنگی

معیارهای رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در انتخاب رایزنان فرهنگی

ابوذر ابراهیمی ترکمان درباره معیارهایش برای انتخاب رایزنان فرهنگی گفت: اولویت اصلی یک رایزن فرهنگی، اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و داشتن توانی ویژه برای استفاده از دیپلماسی فرهنگی در عرصه بین‌المللی و تاثیرگذاری در ایجاد ارتباط با جامعه جهانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ظهر امروز شنبه 14 دیماه در حاشیه مراسم معارفه خود در جمع خبرنگاران گفت: تلاش خواهم کرد که فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی کشور عزیزمان را با ابتناء به فرهنگ ایرانی و اسلامی خودمان و تحت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری که در سال‌های گذشته این نقشه راه را ترسیم کرده‌اند، ادامه دهیم و در این زمینه، قطعاً کشورهایی که میزان اثربخشی ما در آنجا بیشتر است از جمله کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی در اولویت گستره فعالیت‌های سازمان قرار خواهند گرفت.

وی درباره احتمال افزایش رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور افزود: این مسئله بستگی به تصمیم شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دارد و چنانچه این تصمیم را اتخاذ کنند، ما حتماً آن را اجرا خواهیم کرد.

رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درباره تصمیمش برای دوری از موازی‌کاری در فعالیت‌های این سازمان و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر اساس اساسنامه، فعالیت در خصوص ایرانیان خارج از کشور است. در سال‌های گذشته این فعالیت‌ها ادامه داشته و خوشبختانه بین نهادهای فرهنگی ما در خارج از کشور و ایرنیان عزیز در این کشورها، ارتباط بسیار مستمری وجود داشته است. ما هم سعی خواهیم کرد آنها را با گذشته خودشان، پیونددار نگه داریم و به خصوص ارتباط فرزندان آنها با گذشته خودشان و فرهنگ ایرانی و اسلامی همچنان پایدار بماند.

ابراهیمی ترکمان، درباره معیارهایش برای انتخاب رایزنان فرهنگی گفت: اولویت اصلی یک رایزن فرهنگی اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و داشتن توانی ویژه برای استفاده از دیپلماسی فرهنگی در عرصه بین‌المللی و تاثیرگذاری در ایجاد ارتباط با جامعه جهانی است.

وی همچنین تاکید کرد: دولت یک بسته فرهنگی و اجرایی را در عرصه فرهنگ بین‌الملل برای 5 سال آینده تصویب کرده است و مهم‌ترین اولویت ما بررسی مفاد این بسته است.

کد خبر 2207576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha