رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

اولین مسئولیت حکومت اسلامی تامین دین مردم است

اولین مسئولیت حکومت اسلامی تامین دین مردم است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اهمیت تامین رفاه و آسایش مردم در جامعه اسلامی، در عین حال تاکید کرد: اولین مسئولیت حکومت اسلامی تامین دین مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع محمدباقر خرمشاد رئیس سابق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معارفه ابوذر ابراهیمی‌ترکمان رئیس جدید این سازمان صبخ امروز شنبه 14 دی ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل حسینیه الزهرای این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه محمدباقر خرمشاد رئیس پیشین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تقدیر از همکاران سابقش در این سازمان گفت: که یک گام به پیش برداریم اگر این قدم برداشته شده است و من خدا را شکر می کنم و اگر هم کوتاهی کرده ایم، عذرخواهم.

وی همچنین از سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت حمایت هایش از این سازمان و نیز روسای اسبق آن قدردانی کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در سخنانی با اشاره به شکوه مراسم عزاداری اربعین حسینی طی امسال گفت: کمترین آماری که از شرکت کنندگان در مراسم اربعین در کربلا به من داده اند، 15 میلیون نفر و بیشترینش 26 میلیون نفر بوده است که بیساری از این جمعیت با پای پیاده راه را طی کرده اند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری از فردی یاد کرد که 9 سال است با پای پیاده این مسیر را تا کربلا طی می کند و سپس گفت: محبت اهل بیت(ع) در خون و وجود ما سرشته شده است و این حرارت و علاقه هرگز خاموش نخواهد شد. اگر حسابرسان قسم خورده بخواهند مخارجی که مردم در طول این ماه ها برای عزاداری اباعبدالله مصرف می کنند، محاسبه کنند، خواهند دید که این رقم سر به فلک می زند. بعضی ها از همه چیزشان می گذرند شما ببینید رقمات موقوفاتی که در طول تاریخ برای عزاداری امام حسین وقف شده است، چقدر زیاد است!

حجت الاسلام گلپایگانی همچنین تاکید کرد: همین است راز و رمز بقای حکومت ما و آنچه می‌خواستم از عرایضم نتیجه بگیرم همین جمله بود تا زمانیکه ملت ما پیوندی ناگسستنی خودشان را با اهل بیت مخصوصا امام حسین(ع) استوار دارند، به قول امام راحل هرچه داریم و خواهیم داشت، از محرم و صفر است.

وی همچنین به جمعیت کم نظیری که در 28 صفر امسال در شهر مشهد تجمع کرده بود، اشاره کرد و یادآور شد: اصلا انگار راهپیمایی از نقاط مختلف به این گونه اماکن مقدس به یک فرهنگ تبدیل شده است.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی همچنین رسالت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را در نگهداشت آئین های این چنینی بسیار خطیر توصیف کرد و افزود: به حمدالله دولت، حکومت و نظام اولین مسئولیتش را تامین دین مردم می داند، درست است که باید به دنیای مردم هم رسید و رفاه و آسایش جزو برنامه های اصلی حکومت اسلامی است و حکومت اسلامی قطعا راضی نیست یک خانواده در دورترین نقاط کشور شب را گرسنه بخوابد و یا کسانی در گوشه و کنار کشور از خدماتی که پایتخت‌نشینان از آن بهره مندند، بهره مند نباشند و از این رو است که ما معتقدیم اقتصاد اسلامی که بر مبنای آموزه های دینی ما است، می تواند و باید دنیای مسلمین تامین کند، اما در عین حال آنچه مهمتر و لازم تر است این است که مردم دینشان تامین باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری همچنین گفت: اکثر ابواب فقهی ما مربوط به دنیا است؛ معاملات، تجارت، خرید و فروش، بیع و مساوات از این جمله هستند در حالیکه باب عبادات ما نسبت به باب معاملات کمتر است. حکومت اسلامی باید هم برای تامین دنیای مردم و هم آخرت مردم کار کند و البته در طول این سی و چند سال، قدم های بزرگی برداشته شده است و آموزه های مسلم اسلامی که در دوران حکومت های ننگین پادشاهی بالکل فراموش شده بود، زنده شده است.

وی همچنین یادآور شد: نزدیک به 700 امام جمعه، در کشور نماز جمعه می خوانند و این در حالی است که خیلی جاها به دنبال امام جمعه می گردند، این نشانه اهمیتی است که مردم به امور دینی می‌دهند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را نهادی تنها منحصر به کشورمان ندانست و گفت: انشاءالله کسانی که به عنوان رایزن در کشورهای مختلف هستند و یا برمی‌گردند و کسان دیگری به جایشان می روند، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران در جهان فعالیت خواهند کرد؛ چراکه ما عمیقا اعتقاد داریم اگر آموزه‌های دینی ما، لخت و عریان و بدون پیرایه به مردم جهان عرضه شود، آنها با جان و دل می پذیرند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری همچنین از اینکه به گفته وی عده کمی زالوصفت و استعمارگر با چاپیدن مردم جهان و غارت اموالشان و نابود کردن همه چیزشان بر جهان حکومت می کنند، ابراز تاسف کرد.

وی با آرزوی توفیق برای ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مسئولیت جدیدش، از محمدباقر خرمشاد رئیس سابق این سازمان هم تقدیر و تاکید کرد: این مناصب ابدی و همیشگی نیست، روزی خواهند داد و روزی خواهند گرفت ولی باید بدانیم که یک فرصت استثنایی است که به عنوان یک پرانتز در عمر ما گشوده می شود آنهم در حکومت حق و باید مطمئن باشیم که روزی که مسئولیت را از ما می گیرند، وضعیت بهتر از روزی باشد که تحویل ما داده اند.

حجت الاسلام محمدی گلپایگانی همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست در انتخاب رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای مختلف به رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کمک کند و ابراز امیدواری کرد ابوذر ابراهیمی ترکمان در آینده ای نه چندان دور گزارش جامع از فعالیت هایش برای ارائه به محضر مقام معظم رهبری، آماده کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پایان مرقومه معظم له را ذیل نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکم رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرائت کرد که به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

با تقدیر از خدمات جناب آقای خرمشاد، انتخاب جناب آقای ابراهیمی ترکمان از سوی شورای عالی آن سازمان را تایید می کنم.

توفیقات ایشان را از خداوند متعال مسالت می نمایم.

92/10/7

سیدعلی خامنه ای

کد خبر 2207390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha