۱۵ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۵۵

رشید:

گزینشگران در انتخاب افراد اصلح نقش تاثیرگذاری دارند

گزینشگران در انتخاب افراد اصلح نقش تاثیرگذاری دارند

مشهد – خبرگزاری مهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تساهل و تسامح و برخورداری از انگیزه های الهی در انجام امور از شرط های لازم جهت تحقق شایسته امر گزینش است، گفت: گزینشگران در انتخاب افراد اصلح نقش تاثیرگذار و با اهمیتی دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر رشید، ظهر یکشنبه در سومین همایش گزینش گران شهر بهشت که با حضور مدیران و کارکنان هسته های گزینش استانداری، آستان قدس رضوی و دستگاه های اجرایی همراه بود؛ به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم انجام گزینش به شکل هوشمندانه، عالمانه و دقیق اشاره کرد و اظهار داشت: نقش خطیر گزینشگران در انتخاب افرادی اصلح جهت حضور در نهادهای سیاست گذار و یا مجری سیاست بر هیچکس پوشیده نیست.

وی تقوا، دلسوزی بدون تساهل و تسامح و برخورداری از انگیزه های الهی در انجام امور را از شرط های لازم جهت تحقق شایسته ی امر گزینش برشمرد و گفت: واقع بینی، خودداری از اکتفای صرف به التزام ظاهری افراد به مبانی دینی، حفظ آبرو و پرهیز از هر گونه افشای مسایل خصوصی افراد و اتکا به منابع اطلاعاتی متقن از دیگر مواردی ست که بایستی مدنظر گزینشگران قرار گیرد.

رشید در ادامه با اشاره به نظریه های مختلف در خصوص نحوه ی اداره ی جامعه ادامه داد: سکولاریسم  به معنای جدایی دین از سیاست و تلفیق دین و مدرنیته به معنای همراهی با گفتمان کشورهای توسعه یافته و بسط دادن حوزه ی دخالت دین به طور محدود دو نظریه ای است که مبنای آن از نظر علما و بزرگان شیعه محل اشکال است.

وی نگاه جامع به اسلام و توجه ویژه به تمدن بزرگ اسلامی را دومین دیدگاه در حکومت برشمرد و افزود: در این نظریه که اساس تشکیل نظام جمهوری اسلامی می باشد؛ بر دخالت دادن دین در تمامی عرصه ها و در کنار آن استفاده ی بهینه از همه ی ظرفیت ها و دستاوردهای علمی تاکید می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی شکل گیری انقلاب اسلامی را گام نخست برای گسترش سیطره ی اسلام بر جهان دانست و گفت: گام دوم که همان صدور معنوی انقلاب به دیگر کشورها و نفوذ آن در دل های مسلمانان و مستضعفان جهان بود؛ با بروز بیداری اسلامی به وقوع پیوست.

رشید با تاکید بر اینکه نباید خشنودی ناشی از دستیابی به این دستاوردها منجر به توقف و جلوگیری از برداشتن گام بعد شود، اضافه کرد: توجه به قابلیت ها و شمول اسلام و حرکت به سمت جهانی شدن تمدن اسلامی سومین و آخرین مرحله ای ست که باید برای رسیدن به آن تلاش کرد.

وی از دشمن شناسی و دشمن ستیزی به عنوان اصول اساسی جهت دستیابی به این هدف یاد کرد و گفت: عدم دستیابی کامل به اهداف حاصل از بیداری اسلامی در کشورهای مصر، لیبی و تونس و حملات تروریستی در کشورهای لبنان و عراق که توسط عده ای جاهل متنسک صورت می پذیرد؛ گواهی بر تلاش مستمر دشمنان جهت عدم گسترش گسترده ی تمدن اسلامی است.

معاون استاندار خراسان رضوی ایدئولوژی اسلامی مبتنی بر قرآن و سنت و زعامت رهبرانی فرزانه را از ویژگی های ممتاز انقلاب و نظام اسلامی ایران برشمرد و تاکید کرد: وجود مردمی بصیر، هوشیار، مقاوم و ولایت پذیر مهم ترین وجه تمایز و برتری این نهضت با قیام عاشورا است.

 

کد خبر 2208295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha