۱۵ دی ۱۳۹۲، ۱۸:۰۵

در کمیسیون تلفیق مطرح شد:

تاکید نوبخت بر حداقل تغییرات در لایحه بودجه 93/ درخواست نمایندگان برای افزایش بودجه استانها

تاکید نوبخت بر حداقل تغییرات در لایحه بودجه 93/ درخواست نمایندگان برای افزایش بودجه استانها

عضو تلفیق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به رشد اعتبارات جاری لایحه بودجه 93 نسبت به سال گذشته و روند نزولی اعتبارات عمرانی نمایندگان در اصلاح بخشی از ردیفها و احکام لایحه بودجه بر افزایش بودجه استانها تاکید کردند.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، در خصوص جلسه عصر روز یکشنبه کمیسیون تلفیق گفت: در این جلسه معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهور گزارشی از جهت گیری های لایحه بودجه سال 93 ارائه کرد.

نماینده مردم مسجد سیلمان تصریح کرد: نوبخت معتقد بود لایحه بودجه 93 چند جهت گیری مهم را مد نظر داشته اولین نکته آن شفافیت است که در بخش مصار ف و درآمدها عدد و رقم پنهانی در احکام و ردیفهای بودجه پنهان نشده است.

جلیلی پایبندی لایحه بودجه 93 به قوانین فرادستی را از ویژگیهای این لایحه خواند و گفت: لایحه بودجه  93 در راستای قانون برنامه پنجم توسعه و سیاستهای ابلاغیه مقام معظم رهبری تدوین شده است.

وی ادامه داد: نوبخت در این جلسه مدیریت تورم در سال 93 به 25 درصد را از اهداف مهم لایحه بودجه خواند.

وی اظهار داشت: معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهوری افزایش نرخ اقتصادی به 3.8 درصد را از اهداف مهم این لایحه دانست و اعلام کرد که تلاش شده بر اساس اهدافی که قانون پنجم توسعه در نظر گرفته تا پایان اجرای قانون برنامه نرخ بیکاری به 7 درصد کاهش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: علاوه بر این نوبخت گزارش عملکرد بودجه سال 91 و 92 را در کنار لایحه بودجه 93 برای تطبیق عملکرد بودجه دو سال گذشته با بودجه سال جدید به مجلس ارائه داد.

اعضای کمیسیون تلفیق نیز با توجه به حساسیتهای موجود و رشد اعتبارات جاری نسبت به سال گذشته و افزایش سهم اعتبارات جاری به کل بودجه و روند نزولی اعتبارات عمرانی دیدگاههایی را مطرح کردند و بر لزوم اصلاح بخشی از ردیفها و احکام بودجه بر افزایش بودجه استانها تاکید کردند.

جلیلی افزود: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از اعضای کمیسیون تلفیق نیز درخواست کرد تغییرات کمتری در لایحه پیشنهادی دولت ایجاد کنند.

 

کد خبر 2208475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha