۱۶ دی ۱۳۹۲، ۹:۱۹

برنامه هاي نهادهاي قرآني در دهه فجر امسال تشريح شد

برنامه هاي نهادهاي قرآني در دهه فجر امسال تشريح شد

مسئولان فعالیت‌های قرآنی برخی از نهادهای قرآنی کشور در نشست کمیته قرآن دهه فجر به تشریح برنامه‌های خود در این ایام پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته قرآن ستاد دهه فجر با حضور جمعی از مسئولان مؤسسات و سازمان‌های قرآنی در سازمان دارالقرآن برگزار شد. در این مراسم مسئولان و نمایندگان آنها به تشریح پیشنهادات و نظرات خود در خصوص برگزاری هر چه باشکوه‌تر دهه فجر و همچنین نمایشگاه محصولات و دستاوردهای مؤسسات قرآنی و مردمی پرداختند.

محمودرضا ذکاوت، مشاور ارتباطات و تولید فعالیت‌های قرآنی رادیو قرآن با اشاره به برگزاری صبحگاه مشترک نیروی هوایی در 19 بهمن سال جاری، بیان گفت: در این برنامه حافظان و قاریان ارتش جمهوری اسلامی ایران به ارائه توانمندی‌های خود خواهند پرداخت که این مراسم به صورت زنده از رادیو قرآن پخش می‌شود.

ذکاوت: برپایی غرفه‌ رادیو قرآن در راهپیمایی 22 بهمن سال جاری

وی رونمایی از چند اثر رادیو قرآن را از دیگر برنامه‌های این شبکه رادیویی در ایام دهه فجر عنوان کرد و ادامه داد: رادیو قرآن در ایام‌الله دهه فجر با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه هر روز محفل انس با قرآن را برپا خواهد کرد.

ذکاوت با اشاره به حضور فعال مسئولان این شبکه رادیویی در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: رادیو قرآن با داشتن یک غرفه، در مراسم راهپیمایی 22 بهمن سال جاری حضور باشکوه خواهد داشت.

وی در خصوص نمایشگاه محصولات مؤسسات قرآنی و مردم نهاد گفت: این نمایشگاه به مدت 15 روز در تهران برگزار می‌شود بنابراین بهتر است علاوه بر انعکاس اخبار این نمایشگاه در رسانه‌های داخلی از ظرفیت رسانه‌های خارجی نیز استفاده کنیم.

جاودان: تأثیر شبکه‌های تصویری در انعکاس اخبار دهه فجر به ویژه فعالیت‌های قرآنی

در ادامه این مراسم حمید جاودان، مدیر مسابقات و مناسبت‌های شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اهمیت شبکه‌های تصویری در انعکاس اخبار دهه فجر، گفت: برای معرفی نمایشگاه محصولات قرآنی مردم نهاد باید تمامی شبکه‌های تلویزیونی با پخش تیزر‌های تبلیغاتی، مردم را برای حضور در این نمایشگاه آماده کنند.

وی اضافه کرد: دهه فجر مقدمه‌ای برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی است بر همین اساس تمامی مسئولان باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند تا فعالیت‌های قرآنی در جایگاه مطلوبی قرار گیرند.

مصیب‌زاده: فعالیت 2500 مدرسه قرآنی در سطح کشور

محمدرضا مصیب‌زاده، معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌ و‌ پرورش با اشاره به اینکه قرآن وجه اتحاد فعالیت‌های ما است، گفت: امام‌خمینی (ره) متولی اتحاد مسلمانان و رهایی ملت ایران از ظلم بوده‌اند بر همین اساس وزارت آموزش و پرورش نیز با طرح و برنامه‌های قرآنی سعی در ارتقای امور قرآنی در بین دانش‌آموزان داشته است.

وی برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس در ایام دهه فجر را یکی از فعالیت‌های قرآنی مدارس عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون 2 هزار و 500 مدرسه قرآنی در سطح کشور در مقطع ابتدایی فعالیت می‌کنند که به صورت اختصاصی به امور قرآنی می‌پردازند.

مصیب‌زاده با بیان اینکه مرحله دوم مسابقات قرآن مدارس در ایام دهه فجر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه محصولات و دستاوردهای مؤسسات قرآنی مردم نهاد، اقدامی مؤثر در راستای ترویج فعالیت‌ قرآنی است.

حجت‌الاسلام محمدی پیام: تشکیل مجمع پیشکسوتان قرآنی در ایام دهه فجر

حجت‌الاسلام محمدی پیام، مدیر قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن در ارتش، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از 70 محفل انس با قرآن با حضور قاریان شناخته شده در ایام دهه فجر برگزار خواهد کرد.

وی تشکیل مجمع پیشکسوتان قرآنی را یکی دیگر از فعالیت‌های ارتش در ایام دهه فجر عنوان و افزود: پیشکسوتان قرآنی سرمایه‌های نظام هستند که باید از تجارب آنها در ارتقای فعالیت قرآنی استفاده کنیم.

مدیر قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با ارائه پیشنهادی به مسئولان برگزاری نمایشگاه محصولات مؤسسات قرآنی مردم نهاد، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه مسئولان می‌توانند از چهره‌های قرآنی ارتش نیز در بخش تلاوت‌ها بهره‌ بگیرند.

زنگنه: جای ارائه محصولات قرآنی مؤسسات مردمی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن خالی بود

در ادامه این نشست زنگنه، نماینده اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، بیان داشت: نمایشگاه‌های قرآنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند چرا که نه تنها در حوزه اقتصاد بلکه در حوزه فرهنگ‌سازی نیز می‌تواند نقش مؤثری در جامعه ایفا کند.

وی با بیان اینکه جای ارائه محصولات قرآنی مؤسسات مردمی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن خالی بود، گفت: در این نمایشگاه می‌توان با نشان دادن فعالیت قرآنی مؤسسات مردمی از زحمات خادمان قرآن تجلیل کرد.

زنگنه با انتقاد از حضور سازمان‌های دولتی در این نمایشگاه، ادامه داد: نقش مؤسسات قرآنی باید در نمایشگاه محصولات و دستاوردهای قرآنی مؤسسات مردمی پررنگ‌تر از سایر نهادها باشد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه بستری تبلیغی و فرهنگسازی است، خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های قرآن علاوه بر ایجاد رقابت بین مؤسسات و نهادهای قرآنی نقش فرهنگ‌سازی را نیز ایفا می‌کند.

همتی: اهمیت دادن به تلاوت قرآن نباید ما را از قرآن پژوهی غافل کند

حسین همتی مدیر مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از دیگر سخنرانان این نشست بود که در ادامه بیان داشت: بیشتر فعالیت‌های قرآنی، تبلیغی و ترویجی هستند اما باید به بحث آموزش و پژوهش نیز توجه شود.

وی با اشاره به اینکه باید مسائل قرآنی جهان شمول باشند، ادامه داد: اهمیت دادن به حفظ و قرائت قرآن نباید ما را از قرآن پژوهی در حیطه‌های مختلف به ویژه تدبر، تفسیر و سبک زندگی اسلامی غافل کند.

حجت‌الاسلام موحدی: فعالیت‌های قرآنی باید از مهجوریت قرآن بزداید

در ادامه حجت‌الاسلام موحدی، مسئول مرکز قرآن و عترت نهاد رهبری با اشاره به اینکه باید فعالیت گسترده‌تری در امور قرآنی صورت گیرد، اظهار امیدواری کرد که فعالیت‌های قرآنی به سمت و سویی رود که از مهجوریت قرآن بزداید.

وی تصریح کرد: نگاه عملی به معارف قرآنی می‌تواند ما را در رسیدن به جایگاه مطلوب در امور قرآنی یاری کند.

کد خبر 2208635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha