۱۸ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲

آصفری در نطق میان دستور:

دولت برای فیس بوک و وی چت و وایبر تدبیر کند

دولت برای فیس بوک و وی چت و وایبر تدبیر کند

نماینده مردم اراک گفت: امروز فضای سایبری و مجازی، ماهواره و فیس‌بوک، وی چت و وایبر 70 درصد وقت جوانان و نوجوانان را گرفته؛ دولت بایستی تدبیری بیندیشد و از این فرصت در جهت درست برای جوانان استفاده شود. امروز خوراک ضد دینی و ضد فرهنگی که توسط این سایت‌ها به جوانان داده می‌شود آینده خطرناکی را رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در ابتدای نطق خود خطاب به قوه قضاییه گفت: اگر احکام زندانیان فتنه که اقدام به آشوب و فتنه و تخریب اموال بیت‌المال نموده‌اند و هشت ماه آتش فتنه را شعله‌ور کردند و امنیت جانی و مالی را به خطر انداختند، سختگیرانه بود امروز بعضی‌ها به خود اجازه نمی‌دادند که این احکام را غیرمنصفانه نام گذارند. برای هیچ کسی ارتباط خارجی عوامل فتنه و نقش جاسوسی غرب در فتنه 88 پوشیده نیست.

وی با اشاره به بازار کتاب افزود: اکنون شاهد آثاری در بازار کتاب هستیم که موجب تعجب همگان شده است و به نظر می آید نظارت و ممیزی ارشاد برداشته شده که عده ای برای شکستن هنجارها خیز برداشته اند .اما بدانند پیوند میان مرم و روحانیت شکستنی نیست و نمی توانند بین این دو فاصله ای بیندازند. عناصر فتنه امروز وارد عرصه فرهنگی شده اند و آرایش سیاسی و فرهنگی به خود گرفته اند.

آصفری در بخش دیگری از نطق خود به لایحه بودجه 93 اشاره کرد و گفت: توقع می رفت در بودجه اعتدال دیده شود. چرا باید بعضی از استان ها که در کمیسیون ها و یا به دلیل حزبی لابی دارند بودجه بیشتری به استان آنها تخصیص داده شود و استا هایی که در پرداخت مالیات در ردیف اول هستند در تخصیص بودجه در ردیف آخر باشند. آیا اینگونه می توان به توازن رسید.

نماینده مردم اراک در مجلس با طرح این سوال که جایگاه اقتصاد مقاومتی در کجای این بودجه دیده می شود اظهار داشت: مگر قرار نبود اولویت بودجه استان ها برای اتمام پروژه های نیمه تمام باشد اما با این بودجه در برخی استان ها امکان پذیر نیست.

وی درباره  سوال نمایندگان مجلس از بعضی از وزیران دولت یازدهم گفت: نمایندگان مجلس وکیل الدوله نیستند بلکه وکیل ملت هستند. قرار نیست به کم کاری ها بی توجه باشیم. مردم از ما سوال می کنند که چرا جلوی گران فروشی ها گرفته نمی شود چرا بانک‌ها برای دادن وام ها سود های کلان دریافت می کنند، اشتغال جوانان به کجا رسیده است؟ چرا یک وزیر از پایین آمدن قیمت خودرو گلایه می کند.

آصفری با بیان اینکه وزیران به جای جو سازی ها به وظیفه خود عمل کنند و دغدغه های مردم را پیگیری کنند ادامه داد: مسئولان برای گرانی و بیکاری ها تصمیم جدی داشته باشند و به وظیفه خود عمل کنند تا مورد سوال و تذکر و استیضاح قرار نگیرند.

این نماینده مجلس در ادامه نطق خود به هزینه های بالای درمان اشاره کرد و با بیان اینکه این هزینه های بالا خون مردم را به شیشه کرده است، اظهار داشت: باید قشر وسیعی از مردم بتوانند از مزایای تامین اجتماعی بهره مند شوند و همچنین اشتغال زایی باید دغدغه مسئولان باشد، چرا قانون استخدامی عملیاتی نمی شود. بخشی از جوانان مدت های زیادی به دنبال کار هستند اما دست آخر هم دستشان از کار خالی است.

 در ادامه نطق این عضو کمیسون امنیت ملی یاداور شد: امروز فضای سایبری و مجازی، ماهواره و فیس‌بوک، وی چت و وایبر 70 درصد وقت جوانان و نوجوانان را گرفته؛ دولت بایستی تدبیری بیندیشد و از این فرصت در جهت درست برای جوانان استفاده شود. امروز خوراک ضد دینی و ضد فرهنگی که توسط این سایت‌ها به جوانان داده می‌شود آینده خطرناکی را رقم می‌زند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطقش به مذاکرات ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: همه باید بدانند که ملت ایران اهل منطق و گفتگو است و از ابتدای انقلاب بر سر مواضع خود ایستادگی کرده است و از خطوط قرمز و جبهه مقاومت عقب نشینی نمی کند.

وی در پایان از دولت خواست که سبد کالایی که قرار است در اختیار گروه هایی قرار بگیرد برای بازنشستگان تامین اجتماعی و کارگران نیز در نظر گرفته شود.

کد خبر 2210252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha