۱۸ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۲۶

اخبار کوتاه هرمزگان/

طرح مديريت مصرف آب در پنج شهر هرمزگان اجرا شد/نگرانی ها از خسارت به مسکن مهر

طرح مديريت مصرف آب در پنج شهر هرمزگان اجرا شد/نگرانی ها از خسارت به مسکن مهر

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیر دفتر مديريت مصرف و کاهش آب بدون درآمد آبفای هرمزگان از نصب حدود سه هزار فقره شيرآلات کاهنده مصرف آب (دُرفشان و شير فتوالكتريك) در اماکن عمومی، آموزشي و مذهبي پنج شهر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه باغستاني هدف از اجراي طرح مديريت مصرف را ترويج فرهنگ استفاده از کاهنده‌ها و مصرف بهينه آب در اماکن عمومی شهرهای استان از جمله مدارس، مساجد ، ادارات و مراکز مذهبی است.

وي افزود: تاكنون حدود سه هزار  فقره كاهنده مصرف در اماكن عمومي شهرهاي بندرعباس، بندرلنگه، خمير ،حاجی‌آباد و ميناب نصب شده است.

باغستاني با بیان اینکه این شیرها با حمایت شرکت مهندسی آبفای کشور تهیه‌شده، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با نصب این شیرها در مکان‌های عمومی به ویژه در مکان‌های آموزشي و مذهبی ضمن اشاعه فرهنگ استفاده از کاهنده‌های مصرف آب در بين مشتركين، گامی مثبت در راستاي صرفه‌جویی بهینه و مصرف بهينه برداریم.

وي گفت: استفاده از شیرهای کاهنده مصرف آب علاوه بر کاهش 20 تا 70 درصدی مصرف آب، هزینه آب بها را نیز به طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. همچنين طی سال‌های گذشته نيز شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نسبت به نصب شیرهای کاهنده‌های مصرف آب نظير؛ شیرهای الکترونیکی، پدالی و فشاری در برخی مدارس و ادارات و نصب دُرفشان در منازل مسكوني مشتركين آب استان اقدام کرده است.

صادرات محموله 50 هزار تنی كلینكر تولیدی كارخانه سیمان قشم

سرپرست مدیریت صنعت و معدن منطقه آزاد قشم گفت: یكی از بزرگترین کشتی های باری، برای بارگیری افزون بر 50 هزار تن کلینکر ( ماده اولیه تولید سیمان) تولید شده در کارخانه سیمان قشم، جهت صادرات به عربستان سعودی در اسکله کاوه این منطقه پهلو گرفت.

هرمز امیری با بیان این مطلب گفت: این میزان سیمان صادراتی که از نظر حجم در نوع خود بی سابقه است از طریق کشتی باربری به کشور عربستان انتقال می یابد.

وی با اشاره به اینکه کار بارگیری این محموله صادراتی افزون بر هفت روز طول کشیده است، تصریح کرد: براساس قرادادی که کارخانه سیمان قشم با طرف عربستانی خود منعقد کرده است، افزون بر 50 هزار تن دیگر از کلینکر تولیدی این کارخانه تا قبل از عید نوروز سال  93 به مقصد عربستان سعودی صادر خواهد شد.

کارخانه سیمان قشم که از سال 79 با زمینه فعالیت تولید انواع سیمان در منطقه آزاد قشم آغاز به کارکرد با اشتغالزایی 235 نفر به صورت مستقیم، روزانه 1400 تن سیمان تولید می کند و از ابتدای سال جاری نیز بدون احتساب این محموله 50 هزار تنی، موفق به صادرات بیش از 130 هزار تن از محصولات خود به استان هرمزگان و کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است.

واحد کنترل پروژه و نظارت در قشم راه اندازی شد

سرپرست اداره کل معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم از راه اندازی واحد کنترل پروژه و نظارت با هدف کنترل بر نحوه ساخت و سازها و پیشگری از تخلفات در این حوزه خبر داد.

مسعود مصفا با بیان این مطلب گفت: واحد کنترل پروژه و نظارت براساس گزارش های مردمی، مهندسان ناظر و یا سازمان نظام مهندسی و در راستای اجرای بند 2-6-2 مبحث دوم مقررات ملی ساختمان در اداره کل معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم راه اندازی شده است.

وی افزود: با گذشت 45 روز از فعالیت این واحد در اداره کل معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم، 24 گزارش مردمی و 50 مورد توقف عملیات ساختمانی براساس گزارش نظام مهندسی انجام شده است.

به گفته سرپرست اداره کل معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم در مدت یاد شده، 44 مورد بازدید از ساخت و سازهای سطح شهر قشم و 30 مورد توقف عملیات ساختمانی براساس گزارش مهندس ناظر از دیگر اقدامات واحد کنترل پروژه و نظارت طی این مدت بوده است.

مصفا با اشاره به اهمیت  رعایت ایمنی در فعالیت های ساختمانی گفت: فعالان عرصه ساخت و ساز با رعایت استانداردهای قانونی باید نکات تعیین شده در قانون برای تامین ایمنی و حفظ جان انسان ها را به دقت رعایت کنند.

به گفته وی، نصب تابلوی مشخصات در محل پروژه های ساختمانی براساس پروانه ساخت دریافتی نیز از امور مهم و واجبی است که سازندگان ساختمانی باید مد نظر داشته باشند.

سرپرست اداره کل معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تصریح کرد: عدم رعایت مسائل یاد شده از سوی فعالان عرصه ساخت و ساز در قشم، ما را ناگزیر بر اقدام قانونی و جلوگیری از روند فعالیت کاری آنان خواهد کرد.

تمهیدات ویژه راه و شهرسازی جلوی خسارت به مسکن مهر را گرفت

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: با تمهیدات انجام شده، بارندگی 48 ساعت گذشته هیچ گونه خسارتی به سایت های مسکن مهر وارد نکرد.

عباس حریر نیا در بازدید از سایت های مسکن مهر پیامبر اعظم (ص)،  الهیه جنوبی و مهر آوران  افزود: با تمهیدات انجام شده پیش از وقوع بارش روزهای گذشته از وارد آمدن خسارت به کارگاه ها و ساختمان های در حال احداث مسکن مهر جلوگیری شد.

وی بیان داشت: کارگروه نظارت مدیریت مسکن و ساختمان هرمزگان علاوه بر تدارک تمهیدات ویژه پیش از بارش باران، طی دو روز بارانی نیز اکیپ ویژه ای در سایت های مسکن مهر مستقر کرد که علیرغم بارندگی قابل توجه مشکلی برای سایت های مسکن مهر بوجود نیامد.

کد خبر 2210595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha