۱۹ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۱۳

حج الاسلام تقوی:

مسئولان نباید چشم انتظار نتایج مذاکرات با غرب باشند/اگر نماز جمعه نتواند اثرگذار باشد نقص دارد

مسئولان نباید چشم انتظار نتایج مذاکرات با غرب باشند/اگر نماز جمعه نتواند اثرگذار باشد نقص دارد

اراک - خبرگزاری مهر: رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به بکارگیری نیروها و پتانسیل های کشور تاکید کرد و گفت: مسئولان نباید تنها چشم انتظار نتایج مذاکرات با غرب باشند.

به گزارش  حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی شامگاه روز چهارشنبه در همایش زکات استان مرکزی با اشاره به تحریمهای مجود و وضعیت کشور افزود: با استفاده بهتر از سرمایه های داخلی می توان پیشرفت های بسیار شگرفی در کشور رقم زد.

وی با بیان اینکه اعتدال در مصرف و اقتصاد مقاومتی می تواند ما را از این فشار و تحریم های ظالمانه بیرون آورد گفت: فرهنگ مصرف گرایی و استفاده نا بجا و غیر قابل پیش بینی امکانات و سرمایه های کشور یک آفت و سد بزرگی درمقابل پیشرفت های نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی یکی از بلایای مصرف زیاد منابع و سرمایه های انرژی در کشور را آغاز موج بیماری های ناشی از تخریب محیط زیست اعلام کرد و گفت: به عقیده بسیاری از کارشناسان مصرف بالای بنزین و آلودگی های زیست محیطی در کشور و روند بسیار خطرناک مصرف سموم کشاورزی در آینده ای نزدیک موج سرطان را برای ملت ایران به ارمغان خواهد آورد.

اگر نماز جمعه ای نتواند اثرگذار باشد نقض دارد

وی بیشترین رسالت نماز جمعه را فضا سازی اجتماعی در جامعه بیان و خاطرنشان کرد: نماز جمعه وظیفه تربیت اجتماعی دارد نه تربیت فردی و این رویکرد مورد تأیید اسلام است.

 رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه با تاکید بر اینکه اگر نماز جمعه ای نتواند در تغییر فضای جامعه و منطقه اثرگذار باشد این نماز جمعه دارای نقض است اظهارداشت:  وظیفه دیگر نماز جعمه اصلاح رویکردها و سالم سازی فضای معنوی جامعه است.

 

 

 

وی با انتقاد از جریانهایی که موجب ناامیدی در مردم می شود تاکید کرد: جامعه با امید زنده است ویکی از ضعف های ما در سیستم اداری عدم ارائه صحیح و کامل خدمات بزرگ نظام اسلامی برای مردم است.

جامعه با امید زنده است

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که ستادهای نماز جمعه از 850 مجری توانمند بهره می برند، گفت: باید برای آینده ستادهای نماز جمعه به تربیت نیروهای کیفی با نگاه دینی و بهره مندی از مجریان توانمند، خوش نام و خوش فکر و ادیب و فضا سازی صحیح در محیط نماز جمعه بهره گرفت تا موجب رغبت بیشتر عموم جامعه به این فریضه الهی شود.

وی با اشاره به ترویج سنت حسنه وقف افزود: زکات امری دینی و شرعی و الهی است که ترویج آن موجب رواج حلال خوری و ترک آن موجب رواج حرام خوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه زکات امری حاکمیتی است، بر توجیه مبلغین زکات در جهت تبیین آثار پرداخت زکات و لمس نمودن آثار آن توسط مردم، ساختارسازی فرهنگی با تشکیل کمیته تبلیغات زکات در شهرستانها و بخش ها تاکید کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ضرورت عضویت مقامات فرهنگی و اجرائی نظیر ائمه جمعه و فرمانداران در شورای احیای زکات شهرستانها و قرار گرفتن آنها در کنار هم را از اهمیت ویژه این شورا بیان کرد و افزود: کلیه مدیران فرهنگی و اجرائی وظیفه دارند در جهت گسترش این امر الهی با تشویق و ترغیب مردم در راستای پرداخت زکات تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: پرداخت زکات یک حکم الهی و از واجبات دینی ماست و می توان با پرداخت آن ، زمینه رشد اقتصادی و اجتماعی را در جامعه فراهم کرد.

زکات به عنوان یکی از فرایض و فروع دین

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با بیان اینکه زکات به عنوان یکی از فرایض و فروع دین، نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی کشور دارد تصریح کرد: بنابراین ترویج فرهنگ این فرهنگ خداپسندانه گام مهمی در راستای محرومیت زدایی در جامعه است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی و وجود تحریم ها و شرایط نامناسب اقتصادی دولت، مسوولین باید اقشار پردرآمد و توانمند جامعه را در ادای فریضه ذکات ترغیب نمایند، تا از این طریق عدالت اجتماعی در جامعه حاکم شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: رسیدگی به احوالات افراد کم و بی بضاعت وظیفه شرعی تمام مسلمانان است، بنابراین همگان باید بدانند که کمک های مالی به افراد کم درآمد جامعه سعادت دنیا و آخرت را به همراه دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی افزود: از زمان تشکیل شورای زکات در کشور تاکنون، بالغ بر 721 میلیارد تومان در کل کشور و 16 میلیارد تومان در سطح استان مرکزی توسط عاملین زکات جمع آوری شده است.

محسن ولیئی سقف پرداخت زکات توسط مردم و اختصاص آن به پروژه های عمرانی را 10 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: هدف از مانع شدن این اقدام این است که زکات جمع آوری شده طبق سفارش قرآن و ائمه بیشتر به مصرف فقرا و مساکین اختصاص داده شود.

در پایان این همایش ائمه جمعه، فرمانداران و عاملین زکات فعال در استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند

دراین نشست نمایندگانی از شهر های اصفهان، البرز، اسلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان و یزد حضور داشتند.

کد خبر 2210890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha