۲۷ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۳۸

آیت الله دری نجف آبادی:

وهابیت و تکفیری ها عامل ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند

وهابیت و تکفیری ها عامل ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک وهابیت و گروه های تکفیری را عامل مهم ایجاد اختلاف میان مسلمانان دانست و گفت: این گروههاخطرناک ترین بلای جهان اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اراک در مصلای بیت المقدس این شهر با تاکید بر وحدت بین شیعه و سنی ادامه داد: شیعه و سنی باید خطر این گروهها را با تیزبینی تشخیص دهد و در دام این گروهها گرفتار نشود.

وی با بیان اینکه امروز وهابیت به جان مسلمانان افتاده و گروه تکفیری در کشورهای مختلف مانند عراق، افغانستان، پاکستان،سوریه، و ... فعالیت می کنند اظهارداشت: مانع وحدت امت اسلامی تعصبات کورکورانه گروههای تکفیری و وهابیت است.

نامگذاری هفته وحدت با انگیزه ایجاد صلح و دوستی

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: نامگذاری هفته وحدت از سوی امام راحل با انگیزه ایجاد صلح و دوستی بین شیعیان و اهل سنت بوده است و مسلمانان باید هوشیار باشند و به خاطر مسائل کوچک و کم اهمیت به روی هم اسلحه نکشند چرا که تفرقه بین مسلمانان خواسته استکبار جهانی است.

امام جمعه اراک ادامه داد: مسلمانان با بیش از یک میلیارد جمعیت و 60 کشور مسلمان نشین باید با وحدت و انسجام دست به دست یکدیگر دهند و پرچم مقدس دین مبین اسلام را در سراسر جهان برافراشته کنند.

وی با تاکید بر اینکه تقویت وحدت و انسجام میان شیعه و سنی بسیاری از فتنه های دشمن را علیه جهان اسلام نقش بر آب می کند تصریح کرد: دشمنان با ایجاد این اختلافات ،خیرخواه شیعه یا اهل سنت، نیستند بلکه خود آنان از این اختلاف افکنی ها نفع می بردند بطوری که ایجاد فرقه گرایی، اختلاف گرایی، شبه افکنی و حمایت از حکومت های نامشروع برخی از اقدامات منافقان برای رسیدن به اهداف شان است.

پیامبر(ص) عامل وحدت میان مسلمانان

وی با اشاره به 17 ربیع الاول و سالروز تولد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: پیامبر(ص) عامل وحدت میان مسلمانان بود و روز میلاد پیامبر به عنوان روز اخلاق و مهرورزی نامیده شده است.

خطیب نماز جمعه اراک با بیان اینکه میلاد پیامبر(ص) مبدا و سرآغاز برکات است، عنوان کرد: با میلاد پیامبر، جهل، نادانی، بت پرستی و ضلالت از بین رفت و جشن های میلاد پیامبر رحمت و مهربانی در استان مرکزی باید با شور و نشاط بیشتری نسبت به سال های گذشته برگزار شود.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه میلاد پیامبر تولد صلح، آگاهی، کرامت انسانی، توحید، یکتا پرستی و عدل بوده است افزود: زندگی پیامبر(ص) سراسر سرمشق و الگو است.

پیامبر دریای مهربانی است

وی اخلاق نیکو، صبر، استقامت در برابر ناملایمات، عبادت، بندگی و .. را از جمله خصوصیات پیامبر(ص) عنوان کرد و گفت: پیامبر دریای مهربانی است و باید زندگی شخصی و اجتماعی خود را مطابق با سنت و سیره رسول خدا قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به دیدار هفته گذشته رئیس و اعضای شورای اسلامی، شهردار، معاونین و شهرداران مناطق مختلف تهران با رهبر معظم انقلاب، افزود: در دنیای امروز استکبار جهانی با ترویج سبک زندگی غربی بر بسیاری از کشورها تسلط پیدا کرده است و می کوشد تا این سبک رادر جهان گسترش دهد.

وی بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری تنها خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر تهران و شهرداران این شهر نبوده، بلکه ترویج معماری و سبک زندگی اسلامی در تمام نقاط مختلف کشور خواسته ایشان است، بنابراین تمام مسئولان شهرهای کشور باید در جهت تحقق این خواسته بیش از پیش بکوشند.

امام جمعه اراک سبک زندگی را به معنای سیره و روش عملی عنوان کرد و گفت: سبک زندگی اسلامی- ایرانی در تمام مراحل زندگی دارای روش ها و آداب خاصی است که در سیاست، فرهنگ و جامعه اثرات بی شماری دارد.

 

کد خبر 2216303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha