۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۴۹

آیت الله دری نجف آبادی:

پیامدهای افزايش طلاق و كاهش جمعيت غیرقابل جبران است

پیامدهای افزايش طلاق و كاهش جمعيت غیرقابل جبران است

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به پیامدهای افزایش طلاق و کاهش جمعیت اشاره کرد و گفت: در صورت عدم جلوگیری پیامدهای افزايش طلاق و كاهش جمعيت غیرقابل جبران می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله  قربانعلی دری نجف آبادي صبح چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی افزود: در دنیای امروز استکبار جهانی با ترویج سبک زندگی غربی بر بسیاری از کشورها تسلط پیدا کرده است و می کوشد تا این سبک را در جهان گسترش دهد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری برای ترویج معماری و سبک زندگی اسلامی اظهار داشت:  سبک زندگی اسلامی- ایرانی در تمام مراحل زندگی دارای روش ها و آداب خاصی است که در سیاست، فرهنگ و جامعه اثرات بی شماری دارد.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: غوطه ور شدن در شهوات و هوای نفس، ریشه  استعدادهای روحی و درونی انسان را می خشکاند و آن را از آب معرفت و رحمت الهی محروم می سازد.

وي افزود:‌ ایمان و تقوا، عاملی مهم در جلوگیری از ختم بر قلب است. تقوا، تزکیه نفس و پرهیزگاری، شرط بهره مندی از هدایت است. هر انسانی که فطرت انسانی خود را دفن نکرده باشد، آگاه به فجور و تقوای خود است، امّا آن هنگام که انسان سرمایه  فطری خود را از دست بدهد، راهی برای هدایت تشریعی ندارد.

امام جمعه اراك با اشاره به اينكه هوا و هوس و دور شدن انسان از هويت واقعي خويش است، گفت:‌ زماني آدمي به آرامش دست مي‌يابد كه ياد خدا و احساس حضور او، بر قلبش اثر گذاشته باشد.

ايشان همچنين درخصوص افزايش طلاق و كاهش جمعيت و آسيبهاي اجتماعي و فرهنگي ناشي از آنها هشدار داد و  خواستار توجه ويژه به حوزه هاي علميه خواهران استان مركزي و استفاده از ظرفيت اين قشر در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي و فرهنگي  شد.

کد خبر 2219468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha