۱۹ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۳۷

واکنش به گزارش مهر/

پرونده اطلاع رسانی روی میز حوادث جاده ای لرستان/ مرجع اعلام آمار تعیین شد

پرونده اطلاع رسانی روی میز حوادث جاده ای لرستان/ مرجع اعلام آمار تعیین شد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: به دنبال انتقادات صورت گرفته در زمینه ارائه آمارهای متناقض از تلفات حوادث جاده ای لرستان، کارگروه مدیریت ایمنی، حمل و نقل و تصادفات جاده ای استان ضمن بررسی این موضوع مسئولیت اطلاع رسانی در حوادث را به پلیس راه استان واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهم دیماه سالجاری به دنبال بارش برف در لرستان و لغزندگی محورهای مواصلاتی استان شاهد سه حادثه برای سه دستگاه اتوبوس مسافربری در جاده های استان بودیم که ارائه آمار متناقض از سوی دستگاههای مختلف موجب سردرگمی خبرنگاران شده بود.

در این راستا خبرگزاری مهر در گزارشی ضمن انتقاد از روند به وجود آمده در این زمینه که موجب انتشار اخبار متناقض می شود خواستار بررسی مسئولان برای در نظر گرفتن یک مرجع پاسخگویی به رسانه ها در حوادث جاده ای شد.

به دنبال انتقادات صورت گرفته شامگاه چهارشنبه در جلسه ای که به ریاست معاون عمرانی استانداری لرستان برگزار شد زخم اطلاع رسانی در حوادث جاده ای روی میز کارگروه مدیریت ایمنی، حمل و نقل و تصادفات جاده ای استان قرار گرفت تا برای آن تدبیری اندیشیده شود.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در حاشیه این جلسه به خبرنگار مهر گفت: به دنبال انتقادات صورت گرفته از سوی رسانه ها مبنی بر ارائه آمار متناقض از تلفات مربوط به حوادث جاده ای در استان موضوع در کارگروه مرتبط مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

رضا آریایی با تاکید بر اینکه رویکرد کارگروه مدیریت ایمنی،حمل و نقل و تصادفات جاده ای استان انتخاب یک دستگاه برای ارائه آمار در این زمینه بود، افزود: در این راستا استعلام هایی از استانهای دیگر نیز گرفته شد.

وی عنوان کرد: در تماسهایی که با متولیان مربوطه در استانهای دیگر داشتیم در اغلب آنها پلیس راه نسبت به ارائه آمار مربوط به تلفات تصادفات جاده ای اقدام می کند که با این تفاسیر در لرستان نیز این مسئولیت به پلیس راه واگذار شد تا ضمن جمع بندی آمار و اطلاعات از دستگاههای مختلف نسبت به اطلاع رسانی اقدام کند.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه این موضوع به تصویب کارگروه تصادفات جاده ای نیز رسیده است، عنوان کرد: این مصوبه در قالب نامه ای به همه دستگاههای مرتبط و فرمانداران ارسال خواهد شد.

آریایی یادآور شد: همچنین رونوشت این مصوبه نیز در اختیار رسانه های استان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: پس از ابلاغ این مصوبه هیچ دستگاهی غیر از پلیس راه استان نمی تواند راجع به تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در استان اظهار نظر کرده و نسبت به ارائه آمار اقدام کند.

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان از رسانه ها نیز خواست در هنگام وقوع حوادث به جای مراجعه به متولیان مختلف، آمار تلفات و جزئیات حادثه را از پلیس راه استان پیگیری کنند.

بنابر این گزارش در آخرین حوادث رخ داده در استان لرستان شاهد تناقض بیش از 35 نفری در آمار تلفات اعلام شده از سوی دستگاههای مختلف از جمله پلیس راه، هلال احمر و اورژانس بودیم که امید می رود با در نظر گرفتن یک مرجع برای ارائه آمار شاهد این گونه مشکلات نباشیم.

از سوی دیگر انتخاب پلیس راه به عنوان مرجع اصلی اطلاع رسانی در زمینه آمار تلفات و تصادفات جاده ای در استان نباید منجر به یکجانبه گرایی در ارائه آمار شود و انتظار می رود که پلیس راه با تعامل با سایر دستگاههای مرتبط نسبت به مدیریت اطلاع رسانی در این بخش و ارائه آمار درست و شفاف اقدام کند.

باید منتظر ماند و دید که آیا تعیین تکلیف موضوع در کارگروه مدیریت ایمنی،حمل و نقل و تصادفات جاده ای استان می تواند گره از مشکل اطلاع رسانی در این حوزه باز کند و یا بازهم شاهد استمرار این وضعیت خواهیم بود.

کد خبر 2210891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha