۱۹ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷

نبی لو به مهر خبر داد:

جمع‌آوری 700 میلیارد تومان زکات طی 9 سال/ میزان پرداخت زکات افزایش یافت

جمع‌آوری 700 میلیارد تومان زکات طی 9 سال/ میزان پرداخت زکات افزایش یافت

اراک - خبرگزاری مهر: دبیر شورای زکات کشور از جمع آوری 700 میلیارد تومان زکات طی 9 سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: این مقدار زکات از زمان تشکیل این شورا در سال 83 تاکنون جمع آوری شده است.

حسین نبی لو شامگاه چهارشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی اعضای شورای زکات استان مرکزی در اراک به خبرنگار مهر گفت: سالانه حدود 200 میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری می شود که با فرهنگ سازی و فعالیت هایی که انجام شده زکات در کشور از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی ظرفیت جمع آوری زکات در کشور را چندین هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با تبیین و ترویج این فرهنگ در جامعه می توان به این ظرفیت رسید.

نبی لو  در ادامه با بیان اینکه مسئله زکات به لحاظ دینی، ارزشی و اعتقادی از جایگاه بالایی برخوردار است گفت : مسئولان و متولیان امر زکات باید برای توجیه مردم در زمینه آثار و برکات زکات در جامعه بیشتر تلاش کنند.

میزان پرداخت زکات افزایش یافت

دبیر شورای زکات کشور همچنین به آثار و برکات زکات در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: در مدت 9 سال گذشته حدود 17 هزار پروژه عمرانی از محل پرداخت زکات تعمیر یا احداث شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ دینی و اسلامی زکات باید در جامعه فراگیر شود تشکیل کمیته فرهنگی برای تبلیغ و فرهنگ سازی این فریضه را از ضروریات دانست و گفت: در این جلسه نیز مقرر شد در استان مرکزی این کمیته تشکیل شود تا به تبیین و ترویج این فرهنگ بپردازد.

وی خاطرنشان کرد: در 9 ماهه امسال 168 میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده است که بر اساس آمار میزان پرداخت زکات افزایش یافته است.

گفتنی است به گفته محسن ولئیی دبیر ستاد احیای زکات استان مرکزی در 9 ماهه امسال دومیلیارد و 400 میلیون تومان وجه زکات در استان جمع آوری شده است که این میزات زکات نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد افزایش دارد.

 


 

کد خبر 2210938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha