۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۴۸

وليئي:

جشن نيكوكاري امسال، جشن خودكفايي مددجويان استان مركزي است

جشن نيكوكاري امسال، جشن خودكفايي مددجويان استان مركزي است

اراک - خبرگزاری مهر: مديركل كميته امداد امام خميني (ره)استان مركزي با بیان اینکه جشن نيكوكاري امسال، جشن خودكفايي مددجويان استان مركزي است گفت: جشن نيكوكاري امسال با شعار توانمندسازي خانواده هاي تحت پوشش با همكاري آموزش و پرورش ، صداوسيما و بسيج انجام مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر،محسن وليئي صبح سه شنبه  در جمع خبرنگاران با بيان اينكه جشن نيكوكاري امسال با سالگرد تاسيس كميته امداد امام خميني (ره) مصادف شده افزود: اميد مي رود امسال جشنواره اي ويژه داشته باشيم  و اين مراسم روز14 اسفندماه ساعت 9 و 30 دقيقه در مدارس استان با صداي زنگ نيكوكاري و با حضور جمعي از مسئولان استاني آغاز مي شود.

وي ادامه داد:كميته امداد امام خميني با همكاري بسيج پايگاههايي را در شهرها و روستاهاي استان راه اندازي شد و بيش از هزار و چهل در اين روز براي جمع آوري كمك هاي مردم  استان پيش بيني شده است.

وليئي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه سال گذشته مردم نيكوكار استان مركزي مبلغ يك ميليارد و 485 ميليون تومان به نيازمندان كمك كردند اميد مي رود امسال اين مبلغ به يك ميليارد و 520 ميليون تومان افزايش يابد.

وي همچنين از راه اندازي پايگاههاي جشن نيكوكاري در مصلي اراك در روز 16 اسفندماه خبر داد و افزود: 53 درصد از خانوارهاي استان در كمك رساني به نيازمندان با كميته امداد همكاري مي كنند كه بيش از 180هزار نفر آنها مشتركين صندوق صدقات هستند.

راه اندازي 20 مركز نيكوكاري در استان مركزي

مديركل كميته امداد امام خميني استان مركزي گفت:اين مراكز نيكوكاري به عنوان بزرگترين شبكه اجتماعي كشور واسطه خير است كه در يك تعامل دو طرفه اين مراكز در نقاط پرجمعيت شهر،در دانشگاهها و مراكز اقتصادي شكل مي گيرد و به وسيله معتمدين و خيرين محل اداره مي شود كه ما بنا داري تعداد اين مراكز را تا پايان سال 93 به 36 مركز افزايش دهيم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اينكه 30درصد از افراد تحت پوشش كميته امداد  استان را جوانان تشكيل مي دهند و شناسايي استعدادها و كمك به بنيه علمي آنان از اهداف اين نهاد است افزود: بيش از 2 ميليارد و 49 ميليون تومان براي توانمندسازي فرهنگي خانوارها بيش از 5 هزارو 40 دانش آموز تحت پوشش  كميته امداد استان هستند.

جذب نيروهاي افتخاري با عنوان امداديار

 وليئي توجه به اقتصاد خانوارها را يكي ديگر از اهداف كميته امداد امام خميني استان مركزي دانست و ادامه داد: اين نهاد به عنوان دستگاهي پيشتاز در استان عمل كرده كه بيش از 43 درصد اعتباراتش به خودكفايي و ايجاد فرصت هاي شغلي اختصاص داشته است.

وي گفت: در ايجاد فرصت هاي شغلي دو هزار و 201 مورد را براي مددجويان فراهم شده  كه با اعتباري بالغ بر 14 ميليارد و 779 ميليون تومان  زمينه توانمند كردن خانواده هاي تحت پوشش را مهيا كرديم.

مديركل كميته امداد امام خميني (ره)استان مركزي همچنين از جذب نيروهاي افتخاري با عنوان امداديار خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود 2 هزارو 550 نفر داوطلب شده اند و ما در تلاشيم كه تا پايان سال 93 تعداد آنان را به 14 هزار نفر افزايش دهيم و ما دست ياري اين ياران افتخاري را به گرمي مي فشاريم.

کد خبر 2244146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha