۲۱ دی ۱۳۹۲، ۹:۲۶

در یادواره سردار شهید عسکری مطرح شد:

ارزشهای شهدا نباید به فراموشی سپرده شود/ انقلاب اسلامی یک شجره طیبه گرانبها است

ارزشهای شهدا نباید به فراموشی سپرده شود/ انقلاب اسلامی یک شجره طیبه گرانبها است

پیشوا - خبرگزاری مهر: یادواره سردار شهید حبیب الله عسکری و 15 شهید عسکرآباد با حضور مردم و مسئولان در شهرستان پیشوا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار، صبح امروز امام جمعه ورامین در مراسم یادواره سردار حبیب الله عسکری و 15 شهید عسکرآباد اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی به دنیای شرق و غرب  وابسته بود و ژاندارم های غربی برای حضور در ایران حق توحش دریافت می کردند و اوج توهین ها را در مملکت ایران به مردم این کشور روا می داشتند و انقلاب اسلامی ایران هدیه ارزشمند الهی به ملت ایران بود و مردمی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از اولیه ترین حقوق خود محروم بودند، اکنون به عنوان یک کشور قدرتمند در جهان شناخته می شوند.

آیت الله سیدمرتضی محمودی افزود: خداوند به ما منت نهاد تا انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد و باید دانست که با وجود مشکلات اقتصادی، اکنون ملت ایران در بهشت به سر می برند و این حرف را کسی می زند که هم دوران رضا شاه و پسرش و هم دوران انقلاب اسلامی را درک کرده است.

این مسئول متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک شجره طیبه دارای دشمنان زیادی است که 8سال جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی و ترور دانشمندان این مرز و بوم نشان دهنده این دشمنی است اما به برکت اهل بیت تاکنون هیچکدام از نقشه های استکبار علیه ملت ایران موفق نبوده است.

وی عنوان کرد: یكي از نعمت‌هاي بزرگ دين اسلام شهادت است و امروز فرهنگ شهادت و يادواره شهدا بايد ارتباطي بين نسل گذشته و حاضر باشد و ادامه راه شهدا هم بر همه واجب است، زیرا آینده و مقدرات نظام به دست همین ادامه دهندگان راه شهدا رقم خواهد خورد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین یادآور شد: شهدا سرمایه های جاودان این سرزمین هستند که با نثار خون مطهر خود سبب عزت و اقتدار نظام اسلامی شدند.

شهید عسکری دارای معرفت و شناخت بالایی از خداوند متعال بود

محمودی اضافه کرد: شهدا انسان هایی بودند که در اثر تربیت درست اخلاقی و فرهنگی، توانستند پله های قرب الهی را طی کرده و با شهادت در راه تعالی اسلام و مکتب اهل بیت دارای جایگاهی رفیع نزد خداوند باشند و برخی از شهدا با وجود سن کم و در جوانی، دارای معرفت و شناخت بالایی از خداوند متعال بودند که شهید عسکری از جمله این شهدای گرانقدر بود.

وی ادامه داد: در 8 سال دفاع مقدس که بسیاری از کشورها در مقابل جمهوری اسلامی ایستادگی کردند و نظام اسلامی در همه زمینه ها تحریم شده بود، عده ای جوان مخلص و بسیجی مطیع ولی فقیه با تقدیم بهترین سرمایه خود باعث عزت و عظمت نظام اسلامی شدند.

محمودی اضافه کرد: این نظام یک امانت الهی است که به دست ما سپرده شده و برای حفظ این نظام خون مطهر 200 هزار شهید بر زمین ریخته شده و دشمن تلاش دارد تا آثار و برکات انقلاب اسلامی را از بین ببرد اما تاکنون موفق نشده و نخواهد شد و ملت ایران باید با آگاهی و بصیرت و تبعیت کامل از ولی فقیه از آرمانهای شهدا پاسداری کنند و نگذارند که ارزشهای انقلاب در گذر زمان به فراموشی سپرده شود.

این مسئول بیان داشت: دشمن با استفاده از تمامی ابزارهای و امکانات موجود سعی دارد تا اهداف شیطانی خود را در ایران به ثمر برساند اما به برکت خون مطهر شهدا و ایمان ملت ایران هرگز موفق نخواهد شد.

وی بازخوانی دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان یک ضرورت مهم خواند و اظهار داشت: امروز ادامه دادن راه و مسیر شهدا وظیفه آحاد ملت بزرگوار ایران است و اگر در این زمینه کوتاهی شود هیچ پاسخی در پیشگاه خداوند متعال و شهدا پذیرفتنی نیست و جوانان باید بدانند که این انقلاب به آسانی به دست نیامده و عزت و عظمت ایران در سایه تلاش‎ها در دفاع مقدس به دست آمده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی ورامین گفت: باید برای نهادینه شدن فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس بین تمام اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نوجوانان سعی و تلاش و همت بیشتری شود، لذا برای عملی شدن این مهم باید صاحبان اندیشه و اصحاب قلم در راستای مطرح شدن مسائل ارزشی در جامعه سعی و تلاش مضاعفی کنند.

کد خبر 2211701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha