۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶

اوج‌گیری آلودگی هوا طی ۲۴ ساعت آینده؛

هواشناسی اصفهان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

هواشناسی اصفهان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به تشدید باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت پیش رو، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و سبب خسارت‌های احتمالی شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد که از اواخر وقت امروز پنجشنبه تا ظهر روز جمعه به دلیل تشدید وزش باد و گردوخاک در مناطق شمال، شرق و مرکز استان کاهش کیفیت هوا و کم شدن شعاع دید پیش‌بینی می‌شود.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، وزش باد شدید و شکل‌گیری توفان لحظه‌ای توأم با گردوخاک به ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، برخوار (دولت‌آباد)، فرودگاه اصفهان، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مهاباد، نائین، نجف آباد، ورزنه و شهر اصفهان را در بر می‌گیرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالارفتن شاخص آلایندگی هوا در حد ناسالم، اختلال در تردد در مسیرهای مواصلاتی شرق استان به واسطه کاهش دید، آسیب به سازه‌های موقت و احتمال شکستن درختان فرسوده هشدار داده و در ادامه توصیه کرده است که هموطنان به ویژه گروه‌های حساس جامعه (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان) از حضور در فضای باز طی ۲۴ ساعت آینده خودداری کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم رعایت حداکثری مقررات رانندگی هنگام توفان و گردوخاک و شن در نیمه شرق استان، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و خودداری از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده تاکید کرده است.

کد خبر 6149263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      0 0
      باران باران باران