۲۱ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۵۸

بازتاب گزارش مهر/

خانواده مستمند بجنوردي صاحب خانه شد/ اشك‌هاي خيران و لبخندهاي كودكان

خانواده مستمند بجنوردي صاحب خانه شد/ اشك‌هاي خيران و لبخندهاي كودكان

بجنورد- خبرگزاري مهر: در فاصله كمتر از يك روز پس از انتشار گزارش وضعیت زندگی خانواده مستمند بجنوردي در خبرگزاري مهر، خيران و مسئولان به داد اين خانواده شتافته و علاوه‌بر تهيه مسكن مناسب براي آنها، براي ايجاد اشتغال و رفع ديگر مشكلات اين خانواده نيز گام هايي برداشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، سه‌شنبه هفته گذشته گزارشي با عنوان "وقتی یارانه متولی گردش چرخ زندگی می‌شود/ خانواده بجنوردی در آرزوی یک سقف" در خبرگزاري مهر منتشر شد، گزارشي كه در آن از بي خانماني خانواده اي مستمند شش نفره در حواشي شهر بجنورد گفته شده بود كه سه سال بود در اتاقكي كاه گلي نيمه خرابه زندگي مي‌كردند، اتاقكي كه به واسطه قرار گرفتن در زير كابل‌هاي برق فشار قوي، در آن نه از گاز شهري خبري بود و نه از آب گرم و ديگر امكانات مرسوم.

مادر رنج كشيده و پدر بيمار اين خانواده بجنوردي گفته بودند كه زندگي آنها از يارانه دريافتي مي چرخد و بزرگترين مشكل آنها نداشتن خانه‌اي مناسب است، مادر خانواده گفته بود كه در حوالي محل زندگي خود خانه اي پيدا کرده‌ اند كه صاحب آن از سر دلسوزي رضايت داده تا با چهار ميليون تومان رهن و ماهانه پنجاه هزار تومان اجاره، منزل را در اختيار آنها قرار دهد، اين خانواده از خيران و مسئولان خواسته بودند تا همتي كرده و هزينه رهن خانه مذكور را تامين كنند و يا براي آنها خانه مناسب ديگري بيابند.

در نخستين ساعت انتشار گزارش يكي از مديران خراسان شمالي در تماس با دفتر خبرگزاري مهر تامين يك ميليون تومان از هزينه رهن منزل مذكور و نيز پرداخت اجاره ماهانه اين خانه را تقبل كرد و پس از آن مسئولان استانداري و مديران كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي با حضور در منزل اين خانواده مستمند تامين هزينه رهن منزل براي اين خانواده را پذيرفتند.

در بازديد مزبور مديركل كميته امداد اين استان،‌ يكي از مديران كل استانداري و مديريت كميته امداد شهرستان بجنورد با حضور در محل زندگي اين خانواده مستمند از نزديك با مشكلات آنها آشنا شدند؛ در اين بازديد كميته امداد استان تامين سه ميليون تومان باقي مانده هزينه رهن منزل مسكوني براي اين خانواده را متقبل شد و علاوه بر اين مديركل اين نهاد دستور داد تا به اين خانواده وسايل جديد زندگي از جمله تلويزيون، بخاري و گاز نيز اهدا كنند.

همچنين مقرر شد تا كارشناسان و مددكاران كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي با حضور در جمع اين خانواده نسبت به ايجاد اشتغال خانگي براي آنها اقدام كنند.

بدین‌ترتیب تا ظهر روز سه شنبه و پس از گذشت كمتر از پنج ساعت از انتشار گزارش، هزينه كافي براي تامين مسكن اين خانواده فراهم شد.

علاوه بر مسئولان فوق در چند روز گذشته شماري از شهروندان و خيران نيز براي كمك به اين خانواده مستمند پيشگام شده‌اند، اعضاي يك خانواده وعده دادند كه سود يك ماه سپره بانكي مادر مرحوم خود كه بنا به وصيت وي مي‌بايد در اختيار مستمندان قرار گيرد را به اين خانواده اهدا مي كنند و برخي ديگر نيز با گرفتن شماره حساب خواهان واريز كمك هاي نقدي شدند.

در حالي كه در چند روز گذشته اشك‌هاي مردم و خيران با لبخندهاي كودكان معصوم اين خانواده در هم آميخته شده و با تامين منزل مناسب كه هم اكنون در حال عقد قرارداد است، بخشي از مشكلات اين خانواده مستمند مرتفع شده، اما تامين شغلي مناسب و در حد توان براي پدر و مادر خانواده كه از سوي مديركل كميته امداد اين استان دستور آن صادر شده، مي تواند مرهمي مستمر براي دردهاي كهنه و تازه آنها باشد.

کد خبر 2211795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha