۲۲ دی ۱۳۹۲، ۹:۵۳

فوتبال زیر 22 سال آسیا - عمان؛

افاضلی: کار ژاپنی‎ها خوب است/ مربی ژاپن: بازی با تیم‎های قدرتمند مهم است

افاضلی: کار ژاپنی‎ها خوب است/ مربی ژاپن: بازی با تیم‎های قدرتمند مهم است

در آستانه مرحله گروهی رقابتهای قهرمانی زیر 22 سال، هومن افاضلی تیم ژاپن را واجد توانمندی‌های انفرادی و تیمی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم فوتبال زیر 22 سال ایران در گروه C رقابتهای قهرمانی آسیا با ژاپن، استرالیا و کویت همگروه است. شاگردان "هومن افاضلی" امروز یکشنبه در نخستین دیدار خود در مسقط با ژاپن دیدار می‌کنند.

افاضلی در خصوص این بازی اظهار داشت: فوتبال ژاپن در حال حاضر آمیزه‌ای از کیفیت‎های انفرادی و کار تیمی است. وقتی شما آمیزه‌ای از این دو را دارید، امکان رشد و پیشرفت پیش رویتان قرار دارد. چنانچه شما به لحاظ کار انفرادی، قوی باشید اما کار گروهی نه، این یک مشکل به حساب می‎آید. اگر تیم خوبی داشته باشید اما توانمندی‎های انفرادی تیمتان پایین باشد، باز هم مشکل است. ژاپن، هم کار تیمی خوبی دارد و هم بازیکنان به لحاظ انفرادی در جایگاه خوبی قرار دارند.

ایران در بازی با ژاپن وحید اسماعیل بیگی و مرتضی پورعلی گنجی را به دلیل محرومیت در اختیاز ندارد.

افاضلی گفت: ما به عمان آمده‎ایم و می‎خواهیم تا آنجا که می‎توانیم در این رقابتها حضور داشته باشیم و به مراحل بالاتر صعود کنیم. ما همچنین بر روی کیفیت و مسائل روالنی بازیکنان تمرکز می‎کنیم. مهم‎ترین عامل در یک تورنمنت این است که آخرین اقدامات در خصوص زندگی حرفه‎ای بازیکنان انجام شود.

"ماکوتو تگوراموری"، سرمربی ژاپن، در خصوص این تورنمنت گفت: از زمانی که برای نخستین بار برای این سمت  نامزد شدم، همواره گفته‎ام که این رقابت برای توسعه نسل جوان ما اهمیت دارد. این واقعا برای تیم جوان من مهم است که با تیم‎های قدرتمند رقابت کند. این مهم است که تجربه پیروزی در تورنمنت ها را کسب کنیم. این اهمیت دارد که تیم در وضعیتی قرار بگیرد که آماده بردن باشد.

سرمربی ژاپن در ادامه اظهار داشت: تیم من شامل تیمی می‎شود که جز در رقابتهای زیر 19 سال بازی نکرده است. بازیکنان می‎خواهند ناکامی آن رقابتها را با نشان دادن روحیه جنگندگی در این مسابقات جبران کنند.

استرالیا هم در نخستین دیدار خود در این چارچوب به مصاف کویت می‎رود.

"آئوریلیو ویدمار"، سرمربی استرالیا، امیدوار است که تیمش صدرنشین گروه شود. ویدمار گفت: برگزاری بازی‎های رقابتی مهم است. ما در سطح جوانان چندان بازی بین‎المللی نداریم. بنابراین چنین تورنمنتی از اهمیت بالایی برخوردار است. انتظار بازی‎های دشواری را داریم و فکر می‎کنیم که رقابت بین تیم‎ها بالا باشد. اینجاییم تا با بازیکنان جوانمان تجربه کسب کنیم . این مهم‎ترین چیز برای ماست. آنها با بازی‎های بیشتر، بهتر می‎شوند.

سرمربی استرالیا افزود: ما در طول سال فرصتی برای برپایی اردو و بازی‎های دوستانه نداریم. اوضاع به طور کلی خوب و کامل پیش نمی‎رود اما چنانچه وضعیت درست باشد، ما می‎توانیم راه درازی را پیش برویم. 

سرمربی کویت، "ژوروان ویه‎را" نیز این رقابتها را فرصت بزرگی برای آماده سازی تیمش می‎داند. وی که در سال 2007 با عراق به عنوان قهرمانی جام ملتهای آسیا دست پیدا کرد، در خصوص رقابتهای زیر 22 سال قهرمانی آسیا در عمان گفت: هدف ما مشخص است: کسب تجربه واقعی برای بازیکنان جوان. بازیکنان تنها زمانی تجربه کسب می‎کنند که در جریان مسابقات قرار بگیرند و مطابق نتایجی که می‎توانند کسب کنند، در رقابتها شرکت کنند.

 

کد خبر 2212557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha