۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۳۱

حجت الاسلام چمانی:

انقلاب اسلامی نقطه امید مسلمانان جهان است/ ايجاد فضاي قرآني در ايام‌الله دهه فجر

انقلاب اسلامی نقطه امید مسلمانان جهان است/ ايجاد فضاي قرآني در ايام‌الله دهه فجر

اراک – خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی، پژوهشی سازمان تبلیغات استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی نقطه امید و عطفی برای مسلمین جهان بوده‌ و بروز آن روح بیداری اسلامی را در دیگر کشورهای اسلامی زنده کرد که آثار آن در سال های اخیر آشکار بوده‌است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام داوود چمانی ظهر روز یکشنبه در نشست کمیته قرآنی ستاد دهه فجر افزود: انقلاب اسلامی از الطاف خداوند به ملت ایران است که باید شکرگزار این نعمت و موهبت الهی بود.

وی قرآن کریم را کتاب انقلاب اسلامی عنوان و اظهار کرد: انقلاب اسلامی در سایه رهنمودهای قرآن به ثمر نشست و توجه به قرآن و آیات الهی می تواند نظام را بیمه کند و در استمرار آرمان های امام و شهدا،  موثر باشد.

حجت الاسلام چمانی با اشاره به اینکه معنویت دستاورد بعثت تمام پیامبران است، تصریح کرد: فقر معنوی، اخلاقی و ارزش ها از معضلات دنیای امروز است که در سایه آموزه های دینی و قرآن می توان آن را رفع کرد.

ايجاد فضاي قرآني در جامعه در ايام الله دهه فجر

وی با اشاره به اینکه کمیته قرآنی ستاد دهه فجر جایگاه خاصی دارد، افزود: ايجاد فضاي قرآني در جامعه در ايام الله دهه فجر،رويکرد همه جانبه به قرآن به عنوان کتاب انقلاب اسلامي، پاسداري از دستاوردهاي انقلاب اسلامي از رهگذر نهادينه کردن فعاليت هاي قرآني در جامعه و بهره گيري از ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل کشور در اجراي طرح ها و برنامه هاي قرآني از اهداف تشکیل این کمیته بوده است.

حجت الاسلام چمانی تاکید کرد: هرچه برنامه های این کمیته کاربردی تر باشد، دستاوردهای بیشتری بهمراه خواهد داشت.

 

مسئول کمیته  قرآنی دهه فجر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اين کميته هر ساله در طليعه پيروزي انقلاب اسلامي با مشارکت دستگاه ها و نهادهاي قرآني، طرح و برنامه هاي قرآني متنوعي را اجرا و اين ايام مبارک را با شميم قرآن کريم عطرآگين مي‌نمايد .

حجت الاسلام محمدرضا شفیعی با بیان اینکه مسئولیت این کمیته برعهده سازمان دارالقرآن الکريم است، افزود: اين سازمان نيز با دعوت از دستگاه مرتبط با امور قرآني از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامي ، اوقاف و امور خيريه، صداوسیما و نیروی انتظامی در این راست برنامه ریزی هایی انجام داده است.

 مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه سعی شده برنامه ها جنبه عمومی داشته باشد و طیف بیشتری از مردم را در بر بگیرد، اظهار کرد:  برگزاری 24 محفل قرآن کریم در سراسر استان مرکزی از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد: 12 محفل انس با قرآن در شهرستان های استان و 12 محفل قرآنی روتایی در این ایام برپا خواهد شد.

شفیعی گفت: برگزاری جشنواره قرآنی خانواده که چند سالی است با موضوعیت یکی از سوره های قرآنی برگزار می شود از دیگر برنامه‌های این ایام است.

وی اضافه کرد:  این جشنواره با حضور اعضای خانواده ها برگزار می و امسال سوره حجرات مورد مسابقه است . شفیعی فت: این مسابقه شامل ترتیل، قرائت، حفظ و مفاهیم است و شرط حضور خانواده ها در آن دو نفر به بالا است یعنی خانم و آقا به اضافه فرزند بالای ده سالشان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

وی گفت:  15 بهمن مرحله شهرستانی جشنواره برگزار خواهد شد.

جشنواره قرآن کودک و نوجوان را از دیگر برنامه های دهه فجر

حجت الاسلام شفیعی برگزاری جشنواره قرآن کودک و نوجوان را از دیگر برنامه های دهه فجر اعلام و افزود: این جشنواره برای مقطع سنی زیر 17 سال در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، سرود و نقاشی در 12 شهرستان استان به صورت مجزا برگزار خواهد شد.

وی از آغاز 20 دوره تربیت معلم قرآن در رشته های مختلف در دهه فجر خبر داد و اظهار کرد:  همچنین32 مجوز خانه قرآنی شهری و 20 خانه قرآنی روستایی مراحل اخذ مجوز خود را طی کرده اند و در این ایام آغاز بکار می کنند.

شفیعی گفت: تشکیل مجمع اساتید قرآنی و گردهمایی کارشناسان و مدیران موسسات قرآنی از دیگر برنامه های کمیته قرآن در این ایام است.

وی قرعه کشی طرح بزرگ قرآن در خانه را از دیگر برنامه های دهه فجر اعلام و افزود: یکی از طرح هایی که دو ماه است آغاز شده است آموزش غیر حضوری ترجمه و مفاهیم قرآن است.

شفیعی گفت: در این راستا 4 هزار جزوه از  ترجمه و مفاهیم جزء سوم قرآن کریم که با کارشناسی تدوین شد و در بین 4 هزار خانواده قرار گرفته است که در ایام دهه فجر قرعه کشی بین این خانواده ها صورت خواهد گرفت.

وی گفت: طرح دیگر قرآنی دهه فجر، آموزش غیرحضوری احکام و معارف اسلامی است.

مسئول کمیته قرآنی ستاد دهه فجر ادامه داد: در این راستا 5  هزار جزوه  که با نظر مراجع تقلید تدوین شده است، در حال چاپ است است تا بین پنج هزار خانواده توزیع شود تا علاوه بر آموزش مسابقه نیز باشد..

شفیعی گفت: برگزاری ششمین دوره  مسابقات نورالهدی شامل ترجمه و تفسیر جزء 18، 19 و 20 قرآن کریم از دیگر برنامه های این ایام است.

برگزاری 13 محفل انس با قرآن کریم، ویژه کارکنان و سربازان وظیفه ناجا، انعکاس برنامه‌ها توسط صداوسیما نیز از دیگر برنامه های این کمیته در ایام الله دهه فجر است.

کد خبر 2213034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha