۲۳ دی ۱۳۹۲، ۸:۱۰

پاسخ شوراي فني به انتقادات:

خادم با اصرار ما قبول مسئوليت كرد/ تمام گزينه‌ها بررسي شد

خادم با اصرار ما قبول مسئوليت كرد/ تمام گزينه‌ها بررسي شد

خبر ابقاي رسول خادم به عنوان سرمربي تيم ملي كشتي آزاد به محض انتشار رسمي، واكنش هاي مختلفي را در پي داشت كه البته با عكس العمل قاطع و شايد منطقي اعضاي شوراي فني روبرو شد. مردان استخوان خرد كرده كشتي ايران بلافاصله بعد از تاييد حكم سرمربيگري خادم،‌ تمام قد در برابر منتقدان ايستادند و بدون هيچ تعارفي از گزينه مورد نظرشان دفاع كردند.

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از كسب آراي قاطع رسول خادم در مجمع عمومي فدراسيون كشتي و انتخاب رئيس قانوني فدراسيون پس از سالها ابهام و بلاتكليفي، تمام نگاهها معطوف معرفي اعضاي جديد كادر فني تيم هاي ملي كشتي آزاد شد. طبيعتا حضور رسول خادم در راس امور كشتي و نشستن بر صندلي رياست فدراسيون، اين سوال را در ذهن اهالي كشتي بوجود آورد كه پس تكليف سرمربي تيم ملي بزرگسالان چه مي شود و چه گزينه اي مي تواند همپا و همتاي خادم اين مسوليت سنگين را بر عهده گيرد.

در اين بين گمانه زني هاي مختلفي صورت گرفت و هر روز گزينه اي جديد در محافل كشتي مطرح شد تا اينكه اعضاي شوراي فني كشتي آزاد همچون منصور برزگر،‌ابراهيم جوادي،‌سيد جواد رفوگر،‌علي بيات و .... وارد گود شدند و عصر روز گذشته (يكشنبه) طي نشستي مهم و حياتي تكليف اين پست كليدي و حساس را روشن كردند.

اين اعضا كه خود سالها دستي بر آتش مديريت داشته و برخي از آنان در تالار افتخارات كشتي ايران جاي دارند متفق القول تصميم گرفتد رسول خادم را ابقا و مسئوليت هدايت و سرمربيگري تيم ملي كشتي آزاد را دوباره بر عهده رسول خادم بگذارند. هر چند رئيس فدراسيون كشتي در ابتدا از قبول اين مسئوليت سنگين امتناع كرد و همچنان بر وظايفش در راس امور فدراسيون تاكيد داشت،اما ‌سرانجام مغلوب اصرار و پافشاري اعضاي شوراي فني شد و دوباره سكان هدايت تيم ملي را در دست گرفت.

در ادامه همان طور كه پيش بيني مي شد به محض اتخاذ اين تصميم، بسياري از منتقدان وارد عمل شدند و حضور خادم در دو جبهه و مسئوليت سنگين را زير سوال بردند،‌اما بزرگان كشتي آزاد نيز قاطعانه بر تصميم خود تاكيد و از خادم حمايت كردند.

عليرضا رضايي سخنگوي فدراسيون و مدير فني تيم ملي كشتي آزاد نخستين نفري بود كه در خصوص انتخاب رسول خادم به عنوان سرمربي به منتقدان پاسخ داد و تاكيد كرد هم اكنون گزينه اي بهتر و شايسته تر از وي نداريم. رضايي در گفتگو با خبرنگار مهر تصريح كرد: خادم ابتدا اين مسئوليت را قبول نمي كرد و اعضاي شوراي فني و بزرگان اين رشته آنقدر اصرار كردند كه وي اين وظيفه را بر عهده گرفت.ضمن اينكه تمام گزينه ها و شرايط براي اين كار با دقت و قاطعيت توسط بزرگان كشتي آزاد بررسي و در نهايت به اين نتيجه ختم شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا كار سنگين اداره فدراسيون با حضور رسول خادم در راس امور تيم ملي دچار مشكل و خلل نمي شود،‌گفت: مطمئنا اين مساله از جمله بزرگترين دغدغه هاي شوراي فني بوده كه ما دقت نظر فراواني به آن داشتيم. در پاسخ به اين ابهام نيز بايد گفت خادم همكاران و دستياران مجربي در عرصه هاي مختلف دارد كه مي توانند با تقسيم كار دقيق و فني به تمامي امور رسيدگي كنند. طبيعتا عليرضا حيدري به عنوان نايب رئيس،‌ حميد بني تميم به عنوان دبير و همچنين حضور مردان فني و باتجربه اي در كادر فني تيم ملي كشتي آزاد مي تواند چون بازوهاي توانمندي به خادم كمك كنند و به خوبي از سنگيني مسئوليت ها بكاهند.

ابراهيم جوادي عضو هيات رئيسه فدراسيون كشتي نيز به عنوان يكي از اعضاي شوراي فني با قاطعيت از اين انتخاب حمايت كرد و گفت: آيا در اين مقطع زماني حساس ، فرد ديگري سراغ داريد كه همچون رسول خادم بتواند چنين تحولي در سيستم فني كشتي آزاد ايجاد كند. رسول امتحان خود را پس داده و حتي در سخت ترين شرايط كشتي ايران مانده و كار كرده. او اگر مرد ميدان نبود بعد از المپيك 2012 لندن در مواجهه با انتقادات كمرشكن برخي منتقدان،‌همه چيز را رها مي كرد و مي رفت، اما او در بدترين شرايط مالي و مديريتي فدراسيون ماند و عاشقانه به كار پرداخت.

منصور برزگر يكي ديگر از اعضاي شوراي فني كشتي آزاد كه خود ساليان سال در راس امور تيم ملي حضور داشته نيز نظر مشابهي دارد. او معتقد است كشتي ايران با حضور خادم از نظر فني و تكنيكي پيشرفت بسيار چشمگيري داشته و گوش شكسته هاي قديمي پس از سالها با حضور او توانستند شاهد كشتي هاي ناب ايراني در ميادين جهاني و المپيك باشند.

برزگر در ادامه به خبرنگار مهر گفت: اينكه رسول در راس امور تيم ملي قرار گرفته بدان معنا نيست كه تمام سنگيني مسئوليت بر دوش اوست،‌چراكه خادم بايد در اجراي برنامه هاي خود به توان و تجربه همكاران خود نيز تكيه كند تا از اين آزمون مهم و حساس،‌پيروز بيرون آيد.

در ادامه بد نيست به اظهارات سيد جواد رفوگر دبير و رئيس پيشين فدراسيون و رئيس فعلي انستيتو بين المللي كشتي ايران اشاره كرد كه بر اين باور است خادم دست به ريسك بزرگي زده و با اصرار و پافشاري اعضاي شوراي فني قبول مسئوليت كرده،‌اما نبايد از سوي اهالي كشتي به ويژه همكارانش تنها گذاشته شود. رفوگر رمز موفقيت خادم را در تقسيم فني و كارشناسي كار و برنامه هاي تيم ملي و همچنين همت و تلاش بيشتر مي داند كه به واقع آزموني سخت و مهم  را براي رئيس جوان فدراسيون كشتي رقم خواهد زد.

از اظهارات اعضاي شوراي فني و مخالفت هاي برخي منتقدان كه بگذريم نبايد از اين حقيقت گذشت كه پذيرفتن همزمان دو مسئوليت سنگين و حياتي در كشتي ايران ،‌كار هر فردي نيست و مطمئنا كسي مي تواند از پس اين آزمون بزرگ و حيثيتي به خوبي بر آيد كه هم عاشق كشتي و هم دل شير داشته باشد!

کد خبر 2213263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha