۲۴ دی ۱۳۹۲، ۸:۴۴

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاهها:

سند دانشگاه اسلامی از اسفند وارد فاز اجرایی می‌شود/ سمت "فرجی دانا" و "میلی منفرد" در شورای اسلامی شدن

سند دانشگاه اسلامی از اسفند وارد فاز اجرایی می‌شود/ سمت "فرجی دانا" و "میلی منفرد" در شورای اسلامی شدن

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه ها گفت: ظرف یک ماه و نیم آینده چهار کمیته تخصصی شورای اسلامی شدن دانشگاه ها برنامه ها و اولویت های خود را مشخص می کنند و حدود نیمه اسفند وارد فاز اجرایی سند می شوند.

حجت الاسلام روح الله شاطری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت سند دانشگاه اسلامی گفت: بعد از ابلاغ سند دانشگاه اسلامی به دانشگاه ها، درجلسه گذشته شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها دکتر رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با نظر اعضای شورا به عنوان رئیس جدید شورای اسلامی شدن دانشگاه ها انتخاب شده و مشغول به کار شد.

وی ادامه داد: در دوره ریاست جدید شورا اولین کاری که برای ورود به فاز اجرایی شدن سند دانشگاه اسلامی صورت گرفت، تشکیل 4 کمیته تخصصی در حوزه نظام آموزش، نظام پژوهش و فناوری، نظام فرهنگی تربیتی و نظام مدیریت بود که این کمیته ها با همکاری دستگاه های اجرایی، وزارتخانه‌ها، جهاد دانشگاهی، نهاد رهبری، 3 نفر صاحب نظر دانشگاهی در حوزه های مربوطه فعالیت خود را آغاز کردند.

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه ها با اشاره به سه وظیفه چهار کمیته تخصصی ایجاد شده گفت: وظیفه این کمیته‌ها شناسایی و تعیین اولویت‌های اجرایی سند دانشگاه  اسلامی، تبیین مدل عملیاتی و ارایه برنامه‌های ذیل هر کدام از سیاست ها و اولویت ها و رصد ارزیابی میزان اجرایی شدن سند و مصوبات شورای اسلامی شدن دانشگاه ها است.

وی افزود: درحال حاضر هرکدام از دستگاه‌ها با مسئولیتی که دارند و تقسیم کاری که صورت داده اند از  کل سیاست ها و اقدامات مصوب سند یک سری اولویت اولیه  انتخاب کرده وبه عنوان پیشنهاد دستگاه، به شورای اسلامی ارایه می دهند تا تصویب شده و برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

شاطری با بیان اینکه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها  از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان ستاد راهبری و اجرای سند شناخته شده و موظف است اجرایی شدن سند را مدیریت و راهبری کند، تصریح کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی شورا به عنوان مسئول نظام آموزش انتخاب شد که دکتر جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزیرعلوم به عنوان رئیس کمیته نظام آموزشی انتخاب شد.

وی افزود: درحال حاضر معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاون آموزشی دانشگاه آزاد، معاون امور اساتید نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، سه صاحب نظر نظام آموزشی، برخی روسای  دانشگاهها ، یک رئیس دانشگاه از دانشگاه های وزارت علوم،یک رئیس دانشگاه از دانشگاه های وزارت بهداشت و یک رئیس دانشگاه از دانشگاه آزاد اسلامی و یک نماینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یک گروه را تشکیل داده اند.

شاطری ادامه داد:  وزارت بهداشت مسئول نظام پژوهش، دانشگاه آزاد مسئول نظام مدیریت و  نهاد نمایندگی مقم معظم رهبری در دانشگاه‌ها مسئول نظام فرهنگی تربیتی تعیین شدند. احکام نمایندگان کمیته ها سه ساله بوده و هر 6 ماه یکبار باید به شورا گزارش ارایه دهند این کمیته ها هم نظارت  و هم مدیرت می شوند .

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه ها درباره ضمانت اجرایی سند دانشگاه اسلامی گفت: شورا از طریق دبیرخانه اسلامی شدن دانشگاه ها بر اجرای سند نظارت می کند. همچنین حوزه ماموریت روسای کمیته ها سیاست های سند دانشگاه اسلامی است.

وی ادامه داد:  وزیرعلوم به عنوان رئیس شورا، اولویت‌ های سند را شناسایی کرده و در ابلاغ آن مشارکت دارد و در فرایند اجرا نیز بر آن نظارت دارد همچنین نمایندگان کمیته های چهارگانه، روسای کمیسون بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کمیسیون آموزش و تحقیقات عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه ها عضو شورا هستند  و هرکجا برای اجرا به قانونی نیاز باشد نمایندگان مجلس کمک خواهند کرد  هم درفرایند اجرا به عنوان قوه قانون گذار نظارت خواهند داشت.

کد خبر 2214029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha