۱۸ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۵۴

معاون وزارت علوم خبر داد:

ابلاغ بخشی از سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تا ۳ ماه آینده

ابلاغ بخشی از سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تا ۳ ماه آینده

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: بررسی موضوعات مختلف سند اسلامی شدن دانشگاهها در کارگروه های ۴ گانه برای تعیین محور های مهم ادامه داد و بخش اول این سند تا ۳ ماه آینده ابلاغ می شود.

سید ضیا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سند اسلامی شدن دانشگاه ها سال ۱۳۹۲ در سطح ستادی ابلاغ شده است، اما بحث و بررسی در کارگروه های ۴ گانه شامل آموزشی، فرهنگی، مدیریتی، پژوهشی برای تعیین محور های مهم ادامه دارد و این اولویت بندی ها پس از نهایی شدن به دانشگاه ها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: ابلاغ این اولویت ها مانعی برای دانشگاه ها نیست، دانشگاه ها براساس برنامه ها و خلاقیت هایی که دارند می توانند فعالیت ها و برنامه های خودشان را انجام دهند، اما برای اینکه یک حرکت هماهنگ و سنجیده در سطح ملی انجام شود برنامه ها در این نظام های چهار گانه با حضور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه آزاد، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، جهاد دانشگاهی، وزارت بهداشت و دیگر نهادهای مسئول مورد تصویب قرار می گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: اولین بخش از سند اسلامی شدن دانشگاه ها تا ۳ ماه آینده به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

هاشمی با اشاره به مهمترین بندهای فرهنگی سند اسلامی شدن دانشگاه ها گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما در این سند کرسی های آزاد اندیشی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است. تکریم اساتید و همچنین الگوسازی و معرفی مفاخر علمی، توسعه تعاملات فرهنگی در سطح بین المللی از برنامه های فرهنگی سند اسلامی شدن دانشگاه ها است.

کد خبر 2911305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha