۲۴ دی ۱۳۹۲، ۹:۳۹

حجت الاسلام سالاري:

مراسم اعتكاف علمي طلاب در حوزه علميه خراسان شمالي برگزار شد

مراسم اعتكاف علمي طلاب در حوزه علميه خراسان شمالي برگزار شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: مسئول نمايندگي حوزه عليمه خراسان شمالي از برگزاري مراسم اعتكاف علمي طلبه هاي خواهر اين حوزه در محل مدرسه علمیه الزهرا(س)بجنورد خبر داد.

حجت الاسلام حجت سالاري مكي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاري برنامه اعتکاف علمی خواهران طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی، اظهار كرد: اين مراسم با حضور 30 نفر از طلبه‌هاي خواهر در محل مدرسه علميه الزهرا(س) بجنورد برگزار شد.

وي با بيان اين كه برنامه مذكور در واقع دوره دانش افزايي طلبه‌ها پيش از امتحانات پايان ترم بود، هدف از برگزاري اين برنامه را تقويت بنيه علمي طلاب ذكر و اضافه كرد: برنامه اعتكاف علمي طلبه هاي خواهر حوزه علميه خراسان شمالي به مدت دو روز برگزار شد.

به گفته حجت الاسلام سالاري مكي طلبه هاي شركت كننده در مراسم اعتكاف علمي در طول دو روز به مباحثه مطالب علمي و رفع اشكال پرداختند.

وي با اشاره به اهمیت نقش مباحثه و مطالعه گروهی در موفقیت علمی طلبه‌ها، اظهار داشت: تشکیل حلقه هاي مباحثه به منظور تثبیت و تعمیق مطالب علمي مسئله اي مهم و تاثيرگذار به شمار مي‌رود و به همين دليل نيز مراسم اعتكاف علمي طلاب به منظور افزايش آمادگي و نشاط آنها براي حضور در امتحانات پايان ترم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام نمايندگي حوزه علميه خراسان شمالي اكنون در اين استان 14 حوزه علمیه شامل هشت مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران در شهرستان های مختلف فعال است و امسال در این مدارس بیش از هزار طلبه شامل 700 طلبه برادر و 300 طلبه خواهر مشغول تحصيل هستند.

بر پايه اين خبر در مدارس علميه خراسان شمالي در بخش برادران تدريس در دو مقطع بلندمدت (ویژه طلاب دارای مدرک تحصیلی سیکل) و سفیران هدایت (طلاب دارای مدرک تحصیلی دیپلم به بالا) صورت مي‌گيرد و در بخش خواهران هم در پنج حوزه از شش حوزه علمیه خواهران سطح استان تنها مقطع سفیران هدایت تدريس مي‌شود اما در مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد علاوه بر تدريس مقطع سفیران هدایت، مقطع بلند مدت نیز تدريس مي‌شود.

در مدارس علميه استان در حوزه هاي علميه علمیه برادران 25 استاد اعزامی از حوزه های علمیه قم و مشهد و 30 استاد بومی، تدریس مي‌كنند و در حوزه های علمیه خواهران استان هم 50 مدرس بومی و اعزامی تدريس طلاب را بر عهده دارند.

گفتني است، در حالي كه تا سال گذشته تحصیل طلاب در حوزه های علمیه خراسان شمالی تا سطح یک و پایه شش امکان پذیر بود؛ امسال امکان تحصیل طلبه ها تا سطح دو و پایه هشت در مدارس علمیه خراسان شمالی فراهم شده است.

کد خبر 2214079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha