۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۱۲

شفیعی اعلام کرد:

مسومیت 18 دانش آموز مدرسه فلاورجان با گاز co/ اشکال در نصب لوله های بخاری علت حادثه

مسومیت 18 دانش آموز مدرسه فلاورجان با گاز co/  اشکال در نصب لوله های بخاری علت حادثه

اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: 18 دانش آموز یک مدرسه راهنمایی پسرانه در شهرستان فلاورجان به دلیل مسمومیت با گاز CO در حالی راهی بیمارستان شدند که اورژانس اصفهان علت این حادثه را اشکال در نصب لوله های بخاری و عدم رعایت استانداردهای نصب و فقدان ایمنی لازم عنوان کرد .

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شفیعی اظهار داشت: بیش از 4 سال است که تمام وسایل گازسوز تحت پوشش استاندارد اجباری در آمده اند و در حال حاضر تمام بخاری های دودکش ‌دار باید دارای سنسور حرارتی و بخاری های غیر دودکش دار نیز باید دارای سیستم قطع کننده حساس به اکسیژن به نام ODS باشند .

وی با اظهار تاسف از عدم توجه به هشدارهایی که هرساله در آغاز فصل سرما درخصوص رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد صورت می گیرد ، افزود: نصب غیراستاندارد بخاری ها طی سال های اخیر یکی از عوامل اصلی و مهلک بروز اتفاقات و حوادث تلخ و ناگوار در اماکن مسکونی و همچنین در سطح مدارس بوده این درشرایطی است که برغم اقدامات مهم و موثر انجام شده در سال های اخیر برای تغییر رویکرد تجهیز اماکن مسکونی ، اداری و آموزشی به سامانه های گرمایشی و رعایت استانداردهای مصرف ،‌ هنوز در برخی موارد شاهد بی توجهی به استانداردها و درنتیجه حوادث تلخ و ناگوار هستیم.

یک واحد متخلف تولید تیرچه و بلوک غیر استاندارد به 6 ماه حبس قطعی محکوم شد

همچنین یک واحد تولید کننده تیرچه و بلوک غیراستاندارد به دلیل تولید فاقد مجوز و پروانه استاندارد پلمپ و پس از معرفی به مراجع قضائی به 6 ماه حبس قطعی محکوم شد.

براساس این گزارش فاصله زیاد عمر مفید ساختمان ‌ها تا استاندارد های واقعی محصول وجود مصالح ساختمانی بی کیفیت و غیر استانداردی است که از سود جویی و نیز بی تعهدی و نبود وجدان کاری برخی از تولید کنندگان مصالح ساختمانی نشأت می گیرد .

این درحالی است که ساختمان های مسکونی و اداری که باید مایه سکون و آرامش ساکنین خود باشند ، درصورت عدم نظارت های صحیح و دقیق و بکارگیری مصالح ساختمانی استاندارد ، خود بزرگترین تهدید جانی برای آنان در زمان بروز حوادثی نظیر زلزله خواهد بود .

در راستای مبارزه با هرگونه تولید و عرضه مصالح ساختمانی غیراستاندارد ، یک واحد متخلف تولید تیرچه و بلوک غیراستاندارد که بدون هیچگونه مجوز و پروانه استاندارد اقدام به تولید بی کیفیت این محصول کرده بود پس از شناسایی و بررسی های لازم ،‌ پلمپ و جهت پیگیری های قانونی به دادگستری معرفی گردید و نهایتاً با حکم دادگاه ذیصلاح به 6 ماه حبس قطعی محکوم شد .

براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ( ‌ماده 9 مجموعه اصلاح قوانین سازمان ملی استاندارد ایران ) هر گاه اجراي استاندارد در مورد كالايي اجباري اعلام شود ، پس از انقضاي مهلت مقرّر ، توليد ، تمركز ، توزيع و فروش اين گونه كالاها‌ با كيفيت پايين‌ تر از استاندارد مربوطه و يا بدون علامت استاندارد ملی ايران ممنوع و با رعايت شرايط و امكانات خاطي و دفعات و مراتب جرم و مراتب ‌تعزير اعم از احضار ، وعظ ، تذكر ، توبيخ ، تهديد و اخذ تعهد ، با حكم‌ محاكم صالحه به حبس از يك ماه تا دو سال محكوم خواهند شد .

 در همین خصوص به واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی توصیه می شود نسبت به استاندارد سازی محصولات خود اقدام کنند در غیر این صورت مطابق مقررات با آنها برخوردهای قانونی به عمل خواهد آمد .
 

کد خبر 2214126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha