۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۳۵

تصویب بودجه یک تریلیون دلاری آمریکا در کنگره/ اوباما از تعطیلی دوباره دولت نجات یافت

تصویب بودجه یک تریلیون دلاری آمریکا در کنگره/ اوباما از تعطیلی دوباره دولت نجات یافت

کنگره آمریکا شب گذشته با بودجه یک تریلیون دلاری دولت فدرال موافقت کرد و بدین ترتیب خطر تعطیلی دوباره دولت ایالات متحده، تا مهر سال آتی برطرف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز،  اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا با لایحه یک تریلیون دلاری بودجه موافقت کردند و با این اقدام کنگره دولت فدرال از یک تعطیلی مجدد، حداقل تا ما اکتبر سال جاری میلادی، در امان ماند.

مذاکره‌کنندگان کنگره از جمله "سناتور دموکرات باربارا میکولسکی" رئیس کمیته تخصیص بودجه سنا اعلام کرد: خوشحالیم که به یک توافق منصفانه و دو حزبی در خصوص بودجه دولت برای سال 2014 رسیدیم. با وجود آنکه اختلافات ما بسیار زیاد بود، توانستیم پیش نویس لایحه بودجه 2014 دولت را آماده کنیم.

لایحه جدید بودجه که به تازگی معرفی شده است، بالغ بر 1.02 تریلیون دلار است و شامل بودجه دولت فدرال می شود و سرویس های اجتماعی و عملیات نظامی خارجی را در برنمی گیرد.

به واسطه توافق اولیه در مذاکرات جمهوریخواهان و دموکرات های کنگره، احتمالاً هفته جاری این لایحه در کنگره به تصویب خواهد رسید و از وقوع یک تعطیلی دیگر در آمریکا جلوگیری می شود.

علاوه بر این لایحه بودجه فدرال، 92 میلیارد دلار دیگر برای عملیات های نظامی آمریکا در کشورهای خارجی به ویژه جنگ افغانستان اختصاص می یابد و 6.5 میلیارد دلار نیز برای هزینه های مرتبط با بلایای طبیعی تخصیص داده می شود.

بودجه سال 2014 در حالی به تصویب رسید که در اکتبر سال گذشته به دلیل اختلاف نظر میان جمهوریخواهان و دموکرات ها به ویژه در مورد طرح خدمات درمانی، بودجه تصویب نشد و همین موضوع تعطیلی دولت فدرال برای 16 روز را به دنبال داشت.

علاوه بر این موضوع بودجه سال جدید مالی در حالی تصویب می شود که دولت آمریکا با کسری بالای بودجه روبرو است. دولت آمریكا قرار است طی 10 سال آینده، دو تریلیون و یكصد میلیارد دلار از هزینه هایش را کاهش بدهد تا بر بحران کسری بودجه غلبه کند؛ با این حال، اگر نرخ مالیات ها در آمریكا در سطح فعلی باقی بماند، این دولت بین سال های 2013 تا 2022، مجموعا با كسری 11 تریلیون دلاری روبرو خواهد شد.

چنین وضعیتی بدان معناست كه واشنگتن ناچار خواهد بود برای هر یك دلار هزینه، 30 سنت وام دریافت كند. به بیان دیگر، كسری بودجه دولت با 7 درصد از تولید ناخالص داخلی برابری خواهد كرد.

کد خبر 2214316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha