برگزیدگان سومین دوره جایزه دکتر مجتبایی معرفی شدند

برگزیدگان سومین دوره جایزه دکتر مجتبایی معرفی شدند

برگزیدگان سومین دوره جایزه دکتر فتح‌الله مجتبایی شب گذشته در مرکز فرهنگی شهر کتاب معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم پایانی سومین دوره جایزه دکتر فتح‌الله مجتبایی، سه‌شنبه شب 24 دی با حضور دکتر مجتبایی، ضیاء موحد، محمدجعفر یاحقی، حسین معصومی همدانی و محققان و پژوهشگران حوزه ادبیات و فرهنگ کشور در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شد.

این جایزه هر ساله به بهترین پایان‌نامه‌ دوره‌ دکتری در زمینه‌‌های «ادیان و عرفان» و «ادبیات کلاسیک فارسی» با هدف ارتقاء علمی و تشویق دانشجویان دوره‌ دکتری در رشته‌های مذکور، اهدا می‌شود. فتح‌الله مجتبایی از اعضای پیوسته‌ فرهنگستان زبان و ادب فارسی و دایره‌المعارف بزرگ اسلامی است که دی ماه 89 در مراسم بزرگداشت خود در شهرکتاب، پیشنهاد برگزاری جایزه‌ای را در حوزه‌ فرهنگ و ادب ایران ارائه کرد.

بر اساس این گزش، با انتشار فراخوان سومین دوره جایزه دکتر مجتبایی در اردیبهشت ماه سال جاری، پایان‌نامه‌های دکتری محققان کشور در حوزه‌های مرتبط با فراخوان به دبیرخانه این جایزه واقع در موسسه فرهنگی شهر کتاب ارسال شد و هیئت داوران این جایزه متشکل از فتح‌الله مجتبایی، ضیاء موحد، حسین معصومی‌‌همدانی، شهرام پازوکی و علی‌اصغر محمدخانی به بررسی این پایان‌نامه‌ها و انتخاب اثر برگزیده از میان آن‌ها پرداختند.

سومین دوره جایزه دکتر مجتبایی هم به بررسی پایان‌نامه‌های دکتری در حوزه‌های مذکور در سال 91 اختصاص داشت. با توجه به تخصصی بودن این جایزه، تعداد پایان‌نامه‌هایی که به دبیرخانه این جایزه رسید، قلیل و حدود 10 اثر بود. در دوره‌های اول و دوم این جایزه، علی‌رضا اسدی و محمدرضا عدلی (دوره اول) و سمیرا بامشکی (دوره دوم) به عنوان برگزیدگان آن معرفی شدند.

با برگزاری مراسم پایانی سومین دوره این جایزه، برگزیدگان این دوره نیز به شرح زیر معرفی شدند و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد:

سلمان ساکت به دلیل تصحیح ربع عبادات کتاب «کیمیای سعادت» و ارسطو میرانی به دلیل ترجمه و تحلیل «بهشت گمشده» اثر جان میلتون.

کد خبر 2214870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha