۲۷ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۳۷

بازدید جمعی از آزادگان دفاع مقدس از پشت صحنه «دولت مخفی»

بازدید جمعی از آزادگان دفاع مقدس از پشت صحنه «دولت مخفی»

جمعی از آزادگان دوران دفاع مقدس با حضور در پشت صحنه سریال تلویزیونی «دولت مخفی» در جریان روند ساخت این سریال قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو پنج‌شنبه 26 دی ماه به همراه  مسعود صباح، مدیر مجموعه‌های تلویزیونی، محسن همتی‌نژاد مدیر تأمین برنامه، علی‌اکبر بصائری مدیر تولید، محمدرضا جاریانی مدیر فنی، مهدی کریمی مدیر تله فیلم ، محسن خش مدیر دفتر و ناصر گنج‌خانلو مدیر روابط عمومی شبکه دو و جمعی از آزادگان دوران دفاع مقدس، از جمله علی حاجی‌لو، اسدالله رضوانی، غلامرضا ادریسی، مجتبی پورکرمان، حسین شکرنیکچه، علی طریقی، حسین کرمی و مصطفی اسدی از لوکیشن اردوگاه اسرای ایرانی که در حوالی اتوبان ساوه قرار دارد، بازدید کردند.
 
در این مراسم، بازدیدکنندگان با راما قویدل کارگردان سریال و عوامل پشت صحنه به گفت‌وگو پرداختند.
 
در جریان این بازدید چند تن از آزادگان خاطراتی را از دوران اسارت به ویژه وضعیت آسایشگاه‌ها و اردوگاه‌های رژیم بعث عراق در زمان اسارت برای بازدیدکنندگان و همچنین عوامل سریال «دولت مخفی» روایت کردند.
 
حمید آخوندی از تهیه کنندگان سریال «دولت مخفی» در توضیح روند ساخت این مجموعه گفت: موضوعات و حوادث سریال مربوط به دوره اسارت است؛ بخش مغفول مانده دوران دفاع مقدس که متأسفانه کمتر به آن پرداخته شده یا درست پرداخته نشده است.
 
وی ادامه داد: این سریال درباره خانواده های آزادگان و خودآزادگان در دوران اسارت است که بخش مربوط به خانواده‌های آزادگان در شمال تصویربرداری شده و بعد از گذر از مشکلات مالی که باعث توقف مقطعی ساخت سریال شد، ادامه تصویربرداری را در فاز جدید که مربوط به اردوگاه اسرا است شروع کردیم.
 
آخوندی درباره نحوه ساخت لوکیشن اسرا گفت: طی تحقیقات مفصلی که در گفتگو با دوستان آزاده و مطالعه کتب مربوط به خاطرات این عزیزان انجام دادیم، این اردوگاه توسط عوامل سریال طراحی و ساخته شد.
 
وی توضیح داد: نام خاصی برای اردوگاهی که به تصویر می‌کشیم در نظر نگرفته‌ایم. در واقع این اردوگاه سمبل اردوگاه‌های اسرای ایرانی در عراق است. در لابه لای سریال، به اسارت چهار زن ایرانی در جنگ هم پرداخته‌ایم.
 
این تهیه کننده افزود: در این اردوگاه افراد متفاوت با گرایش‌های مخالف و موافق وجود دارد که همین امر مشکلاتی بین اسرا ایجاد کرده است اما با ورود «سیدی»، وضعیت اردوگاه سرو سامان پیدا می‌کند. البته نامی از حجت‌الاسلام ابوترابی نبرد‌ه‌ایم.
 
وی تصریح کرد: در جریان بازدید امروز آزادگان در مورد اردوگاهی که به تصویر کشیده می‌شود نظراتی ارائه کردند که از این نظرات استفاده خواهیم کرد. اگراز مشورت آزادگان در ساخت این سریال استفاده کردیم به این دلیل بود که خود آنها صاحب این مقطع تاریخی هستند که می‌خواهیم در قالب تصویر به مخاطب امروز به ویژه جوانان نشان بدهیم.
 
راما قویدل کارگردان سریال دولت مخفی نیز گفت:تلاش می‌کنیم قطره کوچکی از رنج‌های اسرا را نشان بدهیم چیزی که تا کنون و آنطور که باید و شاید به خوبی به آن پرداخته نشده است.
 
وی افزود: هدف ما آشنا کردن نسل جدید و آینده با مقاومت و صبر آزادگان در دوران اسارت است و تلاش می‌کنیم ماجراهایی که به آن پرداخته نشده توجه کنیم و آن را به تصویر بکشیم.
 
این کارگردان درباره کارگردانی این مجموعه گفت: فازی که کارگردانی آن برعهده من است فاز متفاوتی است که داستانش مربوط به اردوگاه وحوادث آن است و از بازیگران قبلی فقط آقای بازغی در آن به ایفای نقش می پردازد که از این نظر به کلیت کار و بخش هایی که آقای برزیده کارگردانی کرده آسیبی نمی رساند.
 
پژمان بازغی بازیگر سریال دولت مخفی که نقش «سعید حیدری» از رزمندگان اطلاعات و عملیات را بازی می‌کند گفت: در این سریال تلاش می‌کنیم بخشی از سختی‌های دوران اسارت را نشان بدهیم. در واقع این سریال تلنگریست به آدم‌هایی که قدر رزمندگان و دوران دفاع مقدس را نمی‌دانند.
 
وی ادامه داد: دولت مخفی در چند فاز جنگ‌، اردوگاه‌، منطقه جنوب و شمال مقطعی از تاریخ زندگی آزادگان را به تصویر می‌کشد و سعی داریم طوری کار کنیم که به شهدا ادای‌دین کرده باشیم.
 
در جریان این بازدید سکانس مربوط به صحنه‌های مناقشه رییس اردوگاه ایرانی (محمد فیلی) با نیروهای رژیم بعث عراق در حیاط اردوگاه تصویربرداری شد. در این لوکیشن بازیگرانی چون پژمان بازغی، علی اوسیوند، مهدی صباحی، فرهاد بشارتی، سعید داخ، محمد فعلی،مجتبی رجبی و ... حضور داشتند.
 
مجموعه «دولت مخفی» در 26 قسمت 45 دقیقه ای به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو به کارگردانیراما قویدل و تهیه‌کنندگی حمید آخوندی و علیرضا جلالی با نگاهی به صبر و اراده اسرا در جنگ تحمیلی ساخته می‌شود. کارگردانی فاز قبلی برعهده عبدالحسن برزیده بود.
 
پژمان بازغی ایفاگر نقش «سعید» از بازیگران اصلی این سریال است. او که از جوانان جنوب کشور است با شروع جنگ، پدر خود را از دست می‌دهد و در واقع پدرش مفقود می‌شود، درنهایت سعید برای نجات جان بقیه اعضای خانواده، آنها را به شمال کشور می‌آورد اما خودش در این منطقه نمی‌ماند و بین جبهه و شمال در رفت و آمد است تا این ‌که در یکی از عملیات‌ها به اسارت درمی‌آید و بعد از اسارت اوست که ادامه داستان سریال در اردوگاه‌های عراقی روایت می‌شود.
 
لاله اسکندری نیز در این سریال دفاع مقدسی نقش شخصیتی به نام «پروانه» را بازی می‌کند. سعید به پروانه علاقمند است اما هر بار که این‌ دو نفر تصمیم به ازدواج می‌گیرند اتفاقی پیش می‌آید که باعث می‌شود این ازدواج صورت نگیرد.
 
لاله اسکندری، امیرحسین همتی،مهتاج نجومی،حسین توشه، مریم سلطانی، محمدرضا رهبری، هادی قمیشی، کریم خودسیانی و علی اوسیوندمجتبی رجبی معمار، مهدی صبایی، امیر حسین رحمی، روح الله کمانی، امیر حسین طالبی، محسن نبوی، مبین رستگار، بهروز قادری، فرهاد بشارتی، سعید داخ، محمد فعلی و مهدی جعفری  ازبازیگران این مجموعه هستند.
 
تدوین این مجموعه را مجید امامی همزمان با تصویربرداری بر عهده دارد. سایر عوامل آن عبارتند از دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: هوشنگ قنواتی‌زاده،دستیار دوم: سحر زرندی،مدیر تصویربرداری: ایرج عاشوری، مدیر صدابرداری:هادی معنوی‌پور،طراح و اجرای گریم: مهری شیرازی،طراح صحنه و لباس: سیدمحسن آهنگرانی،منشی صحنه: زهرا جعفری،مدیر تولید: شهرام دانشپور، جانشین تولید: احمد جهانگیرفرد، عکاس:مهدی صادقی،مدیر تدارکات: محمود ریحان صفت.
کد خبر 2216321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha