۲۹ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۳۵

گزارش مهر/

جشن زمین برای پیامبری آسمانی/ هفدهم ربیع الاول بهترین بهانه برای با هم بودن است

جشن زمین برای پیامبری آسمانی/ هفدهم ربیع الاول بهترین بهانه برای با هم بودن است

اراک - خبرگزاری مهر: 17 امین روز بهار، گل جهان اسلام زندگی خود را در خاک آغاز کرد، زندگی که از خاک تا افلاک ادامه داشت و حالا مردم مسلمان سراسر جهان این روز آسمانی را جشن زمینی می گیرند جشنی که ایرانیها در آن سهم زیادی دارند تا دوباره پیوندی برای با هم بودن را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز استان مرکزی غرق در شادی و سرور از به دنیا امدن پیامبر صلح جهانی بود.  17 ربیع الاول روز اخلاق و مهرورزی روزی که پیامبر صلح جهانی پا به این دنیا گذاشت تا حجتی برای احیای مکارم اخلاق شود و حالا مردم این مناسبت تاریخ جهانی را در جای جای استان مرکزی جشن گرفتند.

همزمان با آغاز هفته وحدت و فرا رسیدن هفدهم ربیع الاول، سالروز میلاد مسعود و خجسته حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام، هیئت های مذهبی و نهادهای فرهنگی استان مرکزی با برگزاری مراسم باشکوه، در تکایا، حسینه ها و مساجد این اعیاد فرخنده را جشن گرفتند.

پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) درنقاط مختلف استان مرکزی با پخش شیرینی، چای و شیر سردی هوا را در 17 ربیع المولود به گرمای جان فزایی تبدیل کردند.

در مقابل یکدیگر تحمل و سعه صدر داشته باشیم

بقاع متبرکه استان مرکزی از جمله آرامگاه شاهزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان، آرامگاه امامزادگان آمنه خاتون و شاهزاده عبدالله اراک، آرامگاه امزاده فاطمه صغرا(س) روستای سیاوشان شهرستان آشتیان و محل امازادگان 72 تن شهر ساروق در این روز بزرگ پذیرای تمام عاشقان به اهل بیت عصمت و طهارت استان مرکزی هستند.

نماینده مردم محلات با تاکید بر ضرورت اتحاد مسلمانان به خبرنگارمهر گفت: وحدت حاکم بر کشور مانع دست‌اندازی دشمنان اسلام و ایران به مرزهای فکری اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی شده است.

علیرضا سلیمی  تحقق وحدت را در گرو الزاماتی دانست و گفت: باید در مقابل یکدیگر تحمل و سعه صدر داشته باشیم و با وسعت نظر دست یکدیگر را بفشاریم. با تنگ نظری و عدم تحمل به جایی نخواهیم رسید و قطعا ضرر خواهیم کرد.

نماینده محلات اضافه کرد: برخی از افراد متهجر و تکفیری‌ها بدون شناخت درست از وقایع و منشاء حوادث، مسبب اتفاقات تلخی در دنیای اسلام شده‌اند و از طرفی سازمان سیا و موساد نیز با مدیریت آنها باعث هدر رفت انرژی جهان اسلام شده اند.

علما و روحانیون جهان اسلام  لازم است به وظایف خود عمل کنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: برای تحقق وحدت بیشتر در جامعه لازم است که شخصیت‌ها، نخبگان و افراد تأثیرگذار به میدان بیایند. علما و روحانیون جهان اسلام نیز لازم است که به وظایف خود عمل کنند، سکوت در مقابل جنایات با وحدت سازگاری ندارد و نباید اجازه دهیم شقاق در بدنه امت اسلامی ایجاد شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دلیجان گفت: وحدت میان امت اسلامی زمینه ساز گسترش تفکر بیداری اسلامی بوده و دشمن از آن در هراس بوده چراکه از بیداری اسلامی و اتحاد مسلمانان سیلی محکمی خورده است.

حجت الاسلام علیرضا ابراهیمی اظهار کرد: مهمترین مساله جهان اسلام اتحاد مسلمانان است بطوریکه دشمنان نمی خواهند بگذارند دلهای مسلمین به یکدیگر نزدیک شود زیرا اتحاد مسلمانان سبب نابودی و ذلت کشیده شدن استکبار و استعمار جهانی و سرکردگان آنهاست.

دشمنان نمی خواهند بگذارند دلهای مسلمین به یکدیگر نزدیک شود

وی افزود: دشمنان نمی خواهند بگذارند دلهای مسلمین به یکدیگر نزدیک شود و با تشدید اختلافات بین شیعه و سنی بعنوان یکی از راهبردهای آمریکا و صیهونیست این مساله را دنبال می کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دلیجان تصریح کرد: لازم است امت اسلامی به پیامدهای اختلاف بیشتر فکر کنند و در برای وحدت اسلامی قدم بردارندکه اگر مسلمانان در زیر سایه توحید دشمنان خود را بشناسند می توانند بر دشمنان پیروز شوند.


وی با اشاره به ضرورت دوری جستن از افراطی گری و کارهای تفرقه افکن گفت: نباید برخی اقدامات نابخردانه، جاهلانه و دشمن شادکن گروه های افراطی از جمله وهابی ها،تکفیری ها و سلفی ها را به پای امت واحد اسلامی گذاشت.

ابراهیمی افزود: تنها راه شکست توطئه های آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی و دیگر هم پیمانان آنها در منطقه وحدت و یکپارچگی است.

دستاویز قراردادن اختلافات بین شیعه و سنی

وی تصریح کرد: استکبار جهانی در پی آن است تا با دستاویز قراردادن اختلافات بین شیعه و سنی به اهداف سلطه جویانه و پلید خود در منطقه دست یابد اما با هوشیاری و آگاهی هر چه بیشتر امت اسلامی در دست یابی به اهداف پلید خود ناکام می ماند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه دلیجان افزود: هفته وحدت نماد همدلی و یکپارچگی امت اسلامی بوده و باید امت واحده اسلامی با حفظ وحدت و انسجام کلیه نقشه های شوم دشمن را که با راه اندازی فرق ضاله و تروریستی به دنبال تضعیف و نابودی جهان اسلام است را ناکام بگذارد.

17 ربیع الاول، روزی است که خداوند منان برعالمیان منت نهاد و پیامبر همه خوبی ها و رحمت للعالمین را به زمینیان هدیه کرد تا بشریت را از ضلالت و گمراهی نجات دهد و راه کمال ، تعالی و سعادت را به آنان نشان دهد و حال با ابلاغ این پیام نوبت ماست که با اتحاد مانع از تفرقه بین سنی و شیعه و شیعه با شیعه شویم.

.................................

گزارش: سمیه بصیرت

کد خبر 2217208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha